Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3227
Hei! Har besteforeldre som tilbringer mye tid på hytta, og som har mobilt bredbånd fra Ice. De er kjempefornøyde, og etter å ha testa det selv, må jeg si meg ganske imponert over hvor bra det funker, det var hvertfall frem til routeren deres plutselig tok kvelden. Siden da har jeg vært frem og tilbake med kundeservicen til Ice for å få ordna opp i dette, og det har så langt vært en frustrerende prosess. Er tydelig at det er selve routeren det er noe galt med, og først møtte jeg på en hyggelig type som var rask med å få lagt inn en bestilling for en erstatningsrouter. Det er over en måned siden nå, og har verken fått bekreftelse på epost eller inne på på Ice sine sider om at noe som helst har blitt bestilt, eller når gamlingene kan forvente å få routeren i posten. Hver gang jeg prøver å kontakte kundeservicen er det ingen som kan fortelle meg noen ting, er tydeligvis ingen som jobber der som har noen som helst kontakt med lageret routerene sendes fra. Om det er mye trøkk og besteforeldrene mine er langt bake i en kø for å få en ny router hadde det vært OK, men er mangelen på info som frustrerer.

Spørsmålet er, er det noen her som har erfaring med å bruke simkortet fra Ice i en annen router? Eller er man stuck med å bruke Ice sine egne? Isåfall, noen som kan peke meg i riktig retning? Kan lite om sånne ting.
Herregud, bare spør det samme spørsmålet til Ice. "fungerer det om jeg selv kjøper ruter og putter mitt eksisterende Ice simkort i ny ruter? Hvilke ruter burde jeg kjøpe?"

Svar: Ja, det funker så lenge du ikke har deaktivert simkortet.