Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3366
Hei,

Tror Telia har hatt litt tull i systemet, da jeg har fått 2stk hjemmesentraler i posten.

Den ene er koblet opp og er satt opp med en slags firmware som telia har kontroll over, og som har (noen få) muligheter på min side til portforwarding osv.

Er det mulig å resette nr 2 til fabrikkinstillinger (pre telia), slik at jeg kan ha en ekstra å leke meg med?
Telia leverer Internett på mange måter. At du har en hjemmesentral sier oss fint lite. Hvilken sentral er det? Hvordan leverer de nett til deg?

De tillater at du setter utstyret deres i bridge mode, da blir det bare en dum boks som fungerer som media coverter for f.eks. coax. På fibernettett deres så er det bare å benytte VLAN 10 så kommer rett på nett med hva som helst av utstyr.

Alt blir selvsagt mer komplisert om du samtidig ønsker å bruke TV. Hardwaren de leverer er noe gammelt søppel, du har ikke lyst å leke med det uansett om du skulle ha en som kom med firmware fra fabrikken.
Sist endret av Deezire; 21. desember 2020 kl. 12:27.
Leverer nett via fiber.

Som skrevet i tittelen er det en Zyxcel EX5501 ruter