Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 7074
Det begynte å bli litt vell mye utenomsnakk i Fargo S4 tråden, bla. om The Boys.
De fortjener hver sin.

Superhelter er ikke akkurat min genre. Liker det ikke spesielt og kan heller ikke særlig om det.
Ble satt på sporet av The Boys av nFF`s egen Taxidriver og må si jeg ble gledelig overasket.

Starlight er en helt jeg kan stille meg bak og serien har en feeling og tematikk jeg syns skiller seg ut.
Grovt sett går det på om disse heltene egentlig er det eller bare pengemaskiner for selskapene som
eier de, samt deres egen tvilsom karakter utenom offentligheten.

Er fortsatt litt usikker på om dette er nok til å drive handlingen og holde serien god
men jeg har fulgt med på serier med langt tynnere premiss en det og S2 som har premiere
i disse dager får gode kritikker.
The Boys er supert og sesong 2 er veldig bra så langt.
Eneste minuset er at scenografien er ganske boring. Det er de samme scenene og location om og om igjen.
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
The Boys er supert og sesong 2 er veldig bra så langt.
Eneste minuset er at scenografien er ganske boring. Det er de samme scenene og location om og om igjen.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg egentlig helt enig i. Det gjør at serien ofte føles noe billig ut, men det er jo en TV-serie tross alt.

Men jeg digger denne serien, og anbefaler alle og enhver å se den
Sist endret av Lykkestjerna; 7. september 2020 kl. 12:21.
Sier meg enige om at mange av scenene ser like ut. Ellers er dette favoritt serien min for øyeblikket.
Vært ganske hekta på superhelt underholdning opp igjen åra, men har i senere tid blitt noe lei hele superhelt greia, men denne serien er som nevnt litt utenom det vanlige, og her får vi se en annen side av "superhelt/superskurk" tematikken.

Tror at selv om du ikke kan fordra superhelt sjangeren, så er dette en serien du kan se, samt finne underholdende.
Butcher og Homelander er mine to favoritter her.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Jeg er helt ny inn. På episode E3 S1. Men jeg tror jeg ser hva dere mener.
Man blir litt lurt med en gang, for hver for seg ser de ganske påkostet ut.

Allikevel drar den 8.7 på IMDB
Kanskje fordi den har litt ungt publikum muligens?
Vet ikke.
Den er uansett for meg en liten sjeldenhet siden jeg vanligvis styrer klar av denne genren
Jeg synes den er jævlig morsom fordi superheltene er noen gapende rasshøl. Billy Butcher er jo også helt fremragende i rollen sin.
Jeg har ikke sett noe av sesong 2 enda, men må si jeg likte forrige sesong kjempegodt.

Skal sies at jeg også er drit lei av Marvel og DC, så artig å se noen (iallfall min tolkning) ta denne forgudingen av superhelter og vise dem hva de egentlig er.
Synes serien i tillegg til å være morsom og spennende også gir et realistisk bilde av hvorrdan en verden med tilfeldige sivile med superkrefter ville sett ut. Den påpeker også hvorfor man ikke burde ha private selskap innen Militæret.
Sist endret av Defending; 7. september 2020 kl. 21:39.
Hvis de holder løpet ut, og følger novella, så kan jeg love dere god underholdning ut siste sesong

Noe av det beste jeg har lest fra Garth Ennis!
Digger serien og gleder meg til å se hvor dette bærer

Off topic. Hvis dere liker den litt mørkere stilen de har, så kan jeg glede dere med at de nå lager serie av The Sandman
Sitat av ronniba Vis innlegg
Digger serien og gleder meg til å se hvor dette bærer

Off topic. Hvis dere liker den litt mørkere stilen de har, så kan jeg glede dere med at de nå lager serie av The Sandman
Vis hele sitatet...
Hellayeah!!
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Var ikke klar over at den bygde på en bok.
Burde jo tenkt de all den tid mye gjør det. lite som skrives kun for film og tv.

Bok eller novelle i en samling?
Sist endret av vindaloo; 7. september 2020 kl. 22:54.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Var ikke klar over at den bygde på en bok.
Burde jo tenkt de all den tid mye gjør det. lite som skrives kun for film og tv.

Bok eller novelle i en samling?
Vis hele sitatet...
Tegneserie
Scenografi/svenOgrafi...

Har ikke fått sett sesong2 enda, ble en ørliten operasjon på Rikshospitalet på meg,

Blir nok her frem til helga. Gleder meg fortsatt.

Jeg gleder meg sjukt! Dette med scenografi har jeg ikke lagt merke til før det ble nevnt her. Trenger da ikke være noe dårlig av den grunn. Ref: seinfeld, friends osv
Sist endret av Taxidriver; 8. september 2020 kl. 22:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sant det.
Begge de to største TV seriene på 90 tallet Seinfeld og Friends hadde svært begrenset scenografi.
Det føltes aldri dårlig for det

The Ranch derimot som er av nyere dato 2016 kjørte samme opplegg og det føltes veldig billig og satt

Nå vil ikke påstå at vi er der på noen som helst måte med The Boys.
Mulig det oppleves mer gjentakende etterhvert men det jeg har sett til nå
virker ganske påkostet og "stort"
Sist endret av vindaloo; 9. september 2020 kl. 04:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Ranch og Two and a Half Men lignende sitcoms nytes best av de som går på antipsykotisk medisin eller annet c-prep apedop. Men der passer det imidlertid helt perfekt.

The Boys er fortsatt underholdende, men jeg håper det skjer noe nytt snart. Vil se hvor dypt The Deep synker. Bryr meg egentlig ikke om de thai søsknene. Superterrorister\supervillains var ikke så veldig overraskende eller interessant hittil. Håper ikke de ender opp med å danne en undergrunns resistance bevegelse, slik som mange andre sci fi serier har en tendens til.
Sist endret av Bothrops; 9. september 2020 kl. 05:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Begynte på dette før jeg heller så Watchmen om igjen. Middelmådig, grimdark, forutsigbar serie. Følger heller med på Raised By Wolves eller ser Electric Dreams igjen.