Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2063
Lenge siden jeg har vært på denne kanten av internett nå.

Har produsert noen låter som du burde sette på mens du tar det lørdags-bongtrekket du akkurat skulle til å ta. Poster den første av de her:

https://www.youtube.com/watch?v=UCODNfpazp4
Sist endret av Gamgee; 1. august 2020 kl. 19:37. Grunn: prøvde å embedde video
Kjempebra potensiale, men jeg må si at jeg ikke likte snaren din, den passer ikke inn. For meg er lydbildet litt rotete, og melodien er litt "all over" og jeg syntes ikke den var veldig chill eller psykadelisk, kan jeg spørre om du har laget alt selv? Det er veldig kvalitetsforskjell på flere av elementene i sangen.

Men bare stå på!
Takk for tilbakemelding!

Selv liker jeg faktisk snaren, men kan så klart ha hørt meg litt blind. Tanken var at det skulle være en litt type 80-talls snare. Synes de er fete

Spiller alle instrumentene selv. Trommene er spilt på drum pads, men selve trommelydene er fra litt her og der. Vokalen har jeg fra Splice. Bassen er for øvrig bare gitaren min tuna ned en oktav.
Sitat av Gamgee Vis innlegg
Takk for tilbakemelding!

Selv liker jeg faktisk snaren, men kan så klart ha hørt meg litt blind. Tanken var at det skulle være en litt type 80-talls snare. Synes de er fete

Spiller alle instrumentene selv. Trommene er spilt på drum pads, men selve trommelydene er fra litt her og der. Vokalen har jeg fra Splice. Bassen er for øvrig bare gitaren min tuna ned en oktav.
Vis hele sitatet...
Da skal du ha litt kudos for gitaren, jeg likte melodien fra gitaren veldig godt.

https://youtu.be/WJrKqQKMqHM
Er det denne type snares du tenker på?
Sitat av Rosander Vis innlegg
Da skal du ha litt kudos for gitaren, jeg likte melodien fra gitaren veldig godt.
Vis hele sitatet...
Takk for det! Veldig fornøyd med lyden i gitaren min. Japansk stratocaster som jeg kjøpte meg i fjor. Beste investeringen jeg har gjort.

Sitat av Rosander Vis innlegg
https://youtu.be/WJrKqQKMqHM
Er det denne type snares du tenker på?
Vis hele sitatet...
Den typen snares ja. Akkurat de der var litt ekstra avslappet også. Veldig digg. Mye ufint man kan si om 80-tallet, men snare-trommene var i hvert fall fete!

Er veldig inspirert av bl.a. denne , selv om det jo er en litt annen stil.
Det er ingenting galt med snaren egentlig, problemet er at gitaren og snaren er off beat, hadde de ikke vært det så hadde det vært smooth, basslinja er fin den og vokalen er fin og chill. Som sagt en litt bedre mix/master mellom gitar og trommer så hadde den glatt vært en fet fyresang
Tenker du på rytmegitaren eller lead-en? Er enig hvis du tenker på den siste i hvert fall. Var bare ikke sikker på om det var jeg som ble for pirkete, så jeg bare lot det være. Blir for lett å aldri bli ferdig hvis man pirker for mye. Er heller ikke noe fan av at ting blir for clean, tror jeg. Har i hvert fall fortalt meg selv det, men må innrømme at jeg ikke helt vet hvorfor jeg mener det når jeg sier det høyt nå.

Uansett, sikkert lurt å spille inn på nytt litt tightere!

Takk for seriøs tilbakemelding! Hadde glemt at nff jo er veldig gode på det =)
Jeg snakker om lead'en ja, jeg tror absolutt at denne låte henger sammen, det er bare tempoet på gitaren som ikke er helt on point