Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1172
Hei!

Er det noen som har erfaring med overclocking av et MSI GeForce RTX 2070 ARMOR skjermkort og hvor langt det eventuelt kan pushes slik at det er stabilt?

PC'en min ellers har følgende specs:
MSI GeForce RTX 2070 ARMOR
AMD Ryzen 7 2700X Prosessor
Samsung 970 EVO Plus 500GB SSD
MSI X470 GAMING PLUS, Socket-AM4
Noctua NH-D15 CPU Kjøler
HyperX Fury DDR4 2666MHz 32GB
Corsair PSU RM850 - 850W - 80+Gold

Takknemlig for alle svar =)
Kan du ikke bare bruke Msi Afterburners overclocking(OC)? Altså det er en overclocking hvor programmet tester hva kortet kjører stabilt på.

Se f.eks denne videoen hvor det forklares hvordan det gjøres og hva programmet gjør:

https://www.youtube.com/watch?v=vcMYUvqQrHM

Bare lurte på om noen allerede hadde erfaring med det, så jeg visste hvor mye jeg kunne pushe
Limited edition
Moff's Avatar
Det er nesten umulig å si fordi alle kort er forskjellige. Du kan ha vunnet silikon-lotteriet og du kan ha en dårlig variant som ikke tåler så mye. Det vil også være avhengig av hvor bra luftgjennomstrømming du har i kabinettet forøvrig. Prøv deg frem, så finner du før eller siden et oppsett som fungerer.
Sitat av Moff Vis innlegg
silikon-lotteriet
Vis hele sitatet...
Silicon=silisium
Silicone=silikon