Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2070
Hei, jeg vil ha deres perspektiv og tanker om dette, på torsdagen var jeg innom Eplehuset for å bytte batteri da mitt begynte å bli dårlig, jeg leverer inn telefonen å får beskjed om å venta 1 time før jeg kommer å henter, jeg skal komme å hente men telefon miner ødelagt og ny telefon er bestilt, men de mener fortsatt jeg skal betale 1199 kr for batteribyttet som ikke skjedde! Har dere noen tanker om hvorfor å hva jeg kan gjøre?
Du fikk da en ny telefon for 1199 ? Da hadde jeg ikke brydd meg men kontakt Forbrukerrådet .
Sitat av Slimjimm Vis innlegg
Du fikk da en ny telefon for 1199 ? Da hadde jeg ikke brydd meg men kontakt Forbrukerrådet .
Vis hele sitatet...
Ja skulle bare mangle, har kontaktet forbrukerrådet, men jeg gikk til Eplehuset fordi jeg ikke ville miste garantien på telefon, men når de ødela telefon før batteriet var satt i, hva er det jeg betaler for da?
Sist endret av Jaakobolsen; 15. august 2020 kl. 01:45.
Syns det høres rart ut at du skal betale noe når de ødela telefonen din. Hvordan ødelagt ble den da?
Sitat av Slimjimm Vis innlegg
Du fikk da en ny telefon for 1199 ? Da hadde jeg ikke brydd meg men kontakt Forbrukerrådet .
Vis hele sitatet...
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Syns det høres rart ut at du skal betale noe når de ødela telefonen din. Hvordan ødelagt ble den da?
Vis hele sitatet...
Han sa at når han skulle fjerne batteriet var det en ledning som røyk å da tenker jeg at de ikke har vært forsiktig nok
Ja, men da har de jo ikke byttet batteri en gang da. Og du har fortsatt garanti?

Skjønner ikke hvorfor de skal ha noen rett til å kreve betaling for detta.
Teknisk sett har dem gjort en jobb, selv om den ble mislykket. Om dem har rett til det? Tja... det er advokat-mat.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Teknisk sett har dem gjort en jobb, selv om den ble mislykket. Om dem har rett til det? Tja... det er advokat-mat.
Vis hele sitatet...
Tjæ, de prøvde å gjøre en jobb, men klarte det ikke.
Vel. Du får jo nytt batteri?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Teknisk sett har dem gjort en jobb, selv om den ble mislykket. Om dem har rett til det? Tja... det er advokat-mat.
Vis hele sitatet...
Høres umiddelbart ut som en sak som fort kan koste mer enn 1190,- i tid, ressurser og kroner å komme noen vei med.

Get over it. Du har fått ny telefon.
Hørtrs da veldig ryddig ut av dem dette da.
Sitat av dggr Vis innlegg
Hørtrs da veldig ryddig ut av dem dette da.
Vis hele sitatet...
Håper dette er sarkasme?

Er da vel ingen som skal betale noe for å ha levert noe på et verksted og at reparatøren ødelegger objektet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Er da vel ingen som skal betale noe for å ha levert noe på et verksted og at reparatøren ødelegger objektet?
Vis hele sitatet...
Dei rydder jo opp etter seg, og leverer det som vart avtalt: nytt batteri.

Alle kan gjere feil. Bilverksted vraker biler frå tid til anna. Elektrikere skader kabler frå tid til anna. Spørsmålet er stortsett om dei rydder opp i feilen på god måte, og det å bestille ny telefon til kunden utan viare er absolutt ryddig.

Eg hadde kanskje bedt om litt prisavslag på grunn av at det tok meir enn den timen som var avtalt, eventuelt låneprodukt i mellomtida, men eg kan ikkje heilt sjå grunnlaget for å ikkje betale...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dei rydder jo opp etter seg, og leverer det som vart avtalt: nytt batteri.

Alle kan gjere feil. Bilverksted vraker biler frå tid til anna. Elektrikere skader kabler frå tid til anna. Spørsmålet er stortsett om dei rydder opp i feilen på god måte, og det å bestille ny telefon til kunden utan viare er absolutt ryddig.

Eg hadde kanskje bedt om litt prisavslag på grunn av at det tok meir enn den timen som var avtalt, eventuelt låneprodukt i mellomtida, men eg kan ikkje heilt sjå grunnlaget for å ikkje betale...
Vis hele sitatet...
Ja, jeg syns den dealen var litt dårlig. Betale fullpris for en jobb son gikk skeis. Greit at de gir ut ny telefon, men det skulle jo bare mangle. Hadde det vært meg så hadde ikke jeg krevd betaling for en slik hendelse.

Og ja, alle gjør feil. Men tror også at mange hadde ryddet opp på en langt mer ydmyk måte enn å ta betalt for en jobb man klarte å fucke opp.
Det vil ikke være ryddig fra din side og klage på dette. Du har fått ny telefon for prisen av ett batteribytte. Uhell kan oppstå. Det er rett og rimelig at du betaler for deg da du har fått det du ønsker. Nytt batteri.
Tja. Du får jo tross alt en sprett ny telefon med nytt batteri for det batteribyttet skulle kosta. Hadde vært storfornøyd jeg.
Sitat av Edeyc Vis innlegg
Det vil ikke være ryddig fra din side og klage på dette. Du har fått ny telefon for prisen av ett batteribytte. Uhell kan oppstå. Det er rett og rimelig at du betaler for deg da du har fått det du ønsker. Nytt batteri.
Vis hele sitatet...
De har lovet å utføre en tjeneste innen 1 time, og nå må ts vente til det kommer ny telefon i posten.
Det er helt klart en mangel på den leverte tjenesten som butikken selv er skyld i.
Om du ødelegger en kabel ved batteribytte på en iPhone så er det fordi du har vært uforsiktig.
Batteribytte er den desidert enkleste reparasjonen på iPhone.
At en kabel ryker er heller ikke grunn nok til å bytte ut hele telefonen, alle flex kabler kan erstattes.

Lånetelefon er greit nok det, men det er fortsatt ikke din telefon og det tar tid å sette opp på nytt.

Ja det er på en måte ryddig av eplehuset å ordne opp, men det er også en selvfølge at de skal erstatte produkter de ødelegger.
Det som virkelig hadde vært ryddig i denne situasjonen var om eplehuset så bort fra fakturaen.
Vist du hadde fått valget om ny tlf med det gamle batteriet gratis. Eller ny tlf med nytt batteri ville du da betalt?
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Vist du hadde fått valget om ny tlf med det gamle batteriet gratis. Eller ny tlf med nytt batteri ville du da betalt?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg sier jeg skal fikse telefonen din på 1 time, og i stedet ødelegger den og du må vente i 5 dager. Ville du betalt fullt beløp?
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Vist du hadde fått valget om ny tlf med det gamle batteriet gratis. Eller ny tlf med nytt batteri ville du da betalt?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg kunne fått min gamle telefon tilbake med nytt batteri, da hadde jeg skjønt hvorfor jeg må betale, men når reparatør ødelegger telefon å jeg fortsatt må betale samme beløpet som batteriskifte syntes jeg det blir for dumt
Jeg er selv enig i at et avslag i pris basert på at det du eventuelt betalte for arbeidet ikke gjelder - og kanskje litt mer fordi det nå tar lengre tid - burde være en grei mellomløsning.

Men uansett tror jeg det var rett å kontakte forbrukerrådet. Oppdater gjerne om hva de sier om saken!
du betaler for det nye batteriet. Så får du resten av telefonen ny gratis også siden de var uheldig og ødelagte den.

eventuelt kan du høre om de kan sitte det ødelagte batteriet inn i den nye telefonen og så slipper du nok betale noe. Så kan du gå en annen plass å få det byttet å betale der.