Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 4314
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hei, jeg tar meg friheten å lage en helt ny tråd.

Som noen av dere så har jeg holdt på med et sms-program, som sender sine meldinger igjennom din konto på Eurobate. Jeg har nå kommet såpass langt ut i utviklingen at jeg begynner å bli litt forønyd med programmet. Det jeg ønsker er å få en del brukere til å teste programmet og si i fra om åpenbare feiler dere kommer over og ikke minst forslag til funksjoner som burde være med.

Programmet legger seg nå ned i System Tray (nede i høyre ved klokken og lydpanelet). For å legge til et alias til et nummer så høyreklikker man på ikonet som dukker opp der nede og "legg til alias". Det finnes også en mappe som kalles "Logger" hvor alt av meldinger du har sendt legges, slik at du i senere tid kan sjekke opp hvilke meldinger du har sendt

Spørsmål, gratulasjoner, kjeft, skryt, penger og generell rævsleiking kan rettes til denne tråden.

FOR Å BRUKE SMSEB ER DU NØDT TIL Å HA INSTALLERT MICROSOFT .NET FRAMEWORK, HVIS IKKE SÅ VIL PROGRAMMET KRASJE NÅR DU STARTER DET OPP!
http://www.microsoft.com/downloads/d...7-034D1E7CF3A3

http://www.lurvas.org/~kenwi/smseb-win-30.jpg

http://kenneth.distriktdata.no/

Takk til Kakcoo for et hærlig (og et helvete å implementere)design!
Sist endret av m0b; 9. januar 2006 kl. 22:06. Grunn: Høyre for faen, ikke venstre. Høyre!
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Funker denne på biip.no?
uansett, veldig bra jobba!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av Freaken
Funker denne på biip.no?
uansett, veldig bra jobba!
Vis hele sitatet...
Nei, les den andre tråden for mer informasjon.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Nei, foreløpig kun eurobate. Biip vil jeg ikke komme til å legge til, men jeg vil sannsynligvis ta flere "leverandører" etter hvert.
det er ikke mulig å få nr mitt som avsender? det blir fra eurobate eller 1904 eller hva det er?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Ved bruk av SmsEB vil du få ditt eget nummer som avsender, og det vil heller ikke være noen form for reklame i meldingen.

Edit: Du vil få det nummeret din konto hos eurobate er registrert på, men du vil ikke kunne ta et hvilket som helst avsendernummer. (Har sjekket)
Får ikke koblet til eurobate. Kan dette ha noe med proxy å gjøre?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jeg tror ikke det. Står det "Kan ikke koble til"? Sjekk at du har skrevet korrekt brukernavn og passord, fila heter sms.conf.

Hvis ikke så kan det kanskje hjelpe med en enkel restart av programmet.
Sist endret av m0b; 27. mai 2005 kl. 23:36.
Får ikke kontakt står det vist.. Passord osv er riktig.
Har installert net framework også.
Og selvsagt restartet programmet...
Sist endret av snegler; 27. mai 2005 kl. 23:38.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Merkelig, jeg vet ikke hva det kan være. Hvis du går inn i mapen intr, kopier sms.exe til samme mappe som smseb.exe ligger i. Gå i cmd, og kjør 'sms.exe <nummer> <melding>' og se om den får sendt meldinga.
Trying to login with user hrafnidr
Sending message "hei" to **069666 from eurobate
Message was 3 chars long. Your number is **069666

sendte til meg selv, men har ikke fått den enda...

edit: sensurerte nummert mitt litt
min henger seg når det står:

Sender melding

Men fint design

edit: Screenshot

http://www.thomaseh.com/sender.png
Sist endret av thomaseh; 28. mai 2005 kl. 00:07.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
hrafnir: Merkelig sak. Jeg skjønner ikke hvorfor den ikke sender da. Logg inn på eurobate og sjekk sendte meldinger om den er sendt til operatør.

thomaseh: Kommer meldinga fram da?
|d13m0b: nei den gjør ikke det. det som er problemet. hvis den hadde det hadde jeg ikke brydd meg
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Kunne du ha prøvdt å gjørt det samme som hrafnir har gjort? Evt gått og lastet ned en eldre versjon for å se om feilen ligger i den nye?

Har selv testet programmet på 5 forskjellige maskiner og det har funket fint på de. Men, bra at dere rapporterer.
Sist endret av m0b; 28. mai 2005 kl. 00:30.
Meldingen har ikke kommet seg til eurobate...

Funker heller ikke i 0.21 Meldingen når ikke Eurobate. (er du sikker på at dette ikke kan ha noe å gjøre med at jeg sitter bak en proxy...)
|dle: det funker fint med eldre versjoner.
og det du sa til hrafnidr da mottar jeg ikke meldingen.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
hrafnir: Nei, jeg er selvfølgelig ikke sikker. Men jeg synes det er rart - så lenge du kan logge inn og sende sms med vanlig browser så burde du også kunne gjøre dette med SmsEB.

thomaseh: Ok, gjør det noen forskjell om du sender direkte til et nummer eller om du sender til et alias? Du kan lage et alias ved å høyreklikke på ikonet i systrayen og på "legg til alias" deretter kan du velge et alias fra drop-down menyen.
Sitat av |d13m0b
hrafnir: Nei, jeg er selvfølgelig ikke sikker. Men jeg synes det er rart - så lenge du kan logge inn og sende sms med vanlig browser så burde du også kunne gjøre dette med SmsEB.
Vis hele sitatet...
Jeg kan det, men da må jeg først stille inn proxyen i browseren. Så med mindre du henter denne infoen fra IE, så blir det ikke mye tilkobling.
Det fungerer hvis jeg har det som alias.
men ikke med nr.
Det fungerer helt utmerket her. God jobb!
Var ikke medlem av eurobate fra før, men ble det for dette programmets skyld!
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
froskenfredrik: Hehe, bra. Flott å høre.

thomaseh: Okey, fint. Da vet jeg det. Skal se nærmere på saken.

hrafnidr: Ah.. Vel, det forklarer en en hel del. Skal se nærmere på en proxy-løsning til programmet etterhvert da.

Edit: Jeg skal se på det nå med én gang. Hvilken type proxy er det du bruker (http?) og hva er dens adresse? Hvis du ikke vil gi det ut her i tråden så kan du sende meg en pm så skal jeg få laget en testversjon med proxy for deg.
Sist endret av m0b; 28. mai 2005 kl. 00:58.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Okey, nå har jeg oppdatert med mulighet for proxy. Håper jeg...

hrafnidr: Last ned http://kenneth.distriktdata.no/ecc/sms.exe og legg i samme mappe som smseb.exe. Deretter går du til konsoll og kjører for eksempel 'sms.exe -proxy proxy.online.no:8080 12345678 Heisann, hvordan går det?'

Si ifra hvordan det går, så kan jeg legge det til i GUI.
1. Designet var kjempetøft!
2. Programmet funket som fjell her, støttet ikke på noen problem.
3. Veldig godt jobbet!
(=)
Sitat av |d13m0b
Okey, nå har jeg oppdatert med mulighet for proxy. Håper jeg...

hrafnidr: Last ned http://kenneth.distriktdata.no/ecc/sms.exe og legg i samme mappe som smseb.exe. Deretter går du til konsoll og kjører for eksempel 'sms.exe -proxy proxy.online.no:8080 12345678 Heisann, hvordan går det?'

Si ifra hvordan det går, så kan jeg legge det til i GUI.
Vis hele sitatet...
Dette funket fett som bare det!
Den siste versjonen virket helste dårlig her hos meg. Vet ikke hvorfor. Noen forslag?

Legger ved et bilde.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Update for dere som bruker proxy, du vil nå kunne spesifisere proxy når du lager konfigurasjonsfila. Si ifra hvis den ikke virker.

http://kenneth.distriktdata.no/download.php?id=8
Sitat av |d13m0b
Update for dere som bruker proxy, du vil nå kunne spesifisere proxy når du lager konfigurasjonsfila. Si ifra hvis den ikke virker.

http://kenneth.distriktdata.no/download.php?id=8
Vis hele sitatet...
den virker ikke
sms.exe fila funker fint som snus, men får fortsatt "får ikke kontakt" i GUIen...
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jeg har fikset det nå, mener det burde virke nå. Jeg har også oppdatert slik at man kan bruke 160 tegn i meldinga og ikke 150. Go get it!
Sitat av |d13m0b
Jeg har fikset det nå, mener det burde virke nå. Jeg har også oppdatert slik at man kan bruke 160 tegn i meldinga og ikke 150. Go get it!
Vis hele sitatet...
får fremdeles ikke kontakt
Hvilken versjon er nyeste?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Hva? Fortsatt ikke? Jeg prøvde med proxy.online.no:8080 og det virket helt fint. Byttet til port 10 så fikk den ikke kontakt.

Dette er siste: http://kenneth.distriktdata.no/download.php?id=8
Sitat av |d13m0b
Hva? Fortsatt ikke? Jeg prøvde med proxy.online.no:8080 og det virket helt fint. Byttet til port 10 så fikk den ikke kontakt.

Dette er siste: http://kenneth.distriktdata.no/download.php?id=8
Vis hele sitatet...
Nei, sorry. Funker ikke. Så rart. For som sagt. Sms.exe funker fint, men det virker som om feilen ligger i GUIet...

(og foresten krasjer programmet når jeg forsøker å sende uten å ha kontakt

See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.FormatException: Input string was not in a correct format.
at System.Number.ParseInt32(String s, NumberStyles style, NumberFormatInfo info)
at SmsEB.Form1.pictureBox3_Click(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)


************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 1.0.5000.0
Win32 Version: 1.1.4322.2032
CodeBase: file:///c:/windows/microsoft.net/framework/v1.1.4322/mscorlib.dll
----------------------------------------
SmsEB
Assembly Version: 1.0.1974.28613
Win32 Version: 1.0.1974.28613
CodeBase: file:///C:/Documents%20and%20Settings/RiffRaff/Desktop/SmsEB-win.0.31/SmsEB/SmsEB.exe
----------------------------------------
System.Windows.Forms
Assembly Version: 1.0.5000.0
Win32 Version: 1.1.4322.2032
CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/system.windows.forms/1.0.5000.0__b77a5c561934e089/system.windows.forms.dll
----------------------------------------
System
Assembly Version: 1.0.5000.0
Win32 Version: 1.1.4322.2032
CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/system/1.0.5000.0__b77a5c561934e089/system.dll
----------------------------------------
System.Drawing
Assembly Version: 1.0.5000.0
Win32 Version: 1.1.4322.2032
CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/system.drawing/1.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a/system.drawing.dll
----------------------------------------

************** JIT Debugging **************
To enable just in time (JIT) debugging, the config file for this
application or machine (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the machine
rather than being handled by this dialog.
Vis hele sitatet...
Funnet noen svar?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Nei ikke egentlig, men skal sjekke det opp mer. Hvis du kjører 'sms.exe -dump -proxy adresse:port', kommer den igjennom og lager fila tmp.tmp? Hva skjer dersom du kjører 'sms.exe -motd -proxy adresse:port'? Får du ei fil som heter motd?
Sist endret av m0b; 30. mai 2005 kl. 23:17.
joda får filene.

legger de med. rename til .rar.

(Hvorfor kan man ikke legge med .rar filer?)
Sist endret av m0b; 30. mai 2005 kl. 23:24.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Hmm.. Vel, da vet jeg at klienten virker hos deg. Fullt ut også. Det som jeg synes er rart er at den ikke får kontakt hos deg da. Fordi sms.exe genererer de filene når den får kontakt og smseb.exe sjekker om de eksisterer osv. Filene blir tydeligvis laget og det er dermed jævlig merkelig at den da sier at den ikke får kontakt. Jeg kan kanskje prøve å lage en override funksjon som ikke sjekker dette, så kan du prøve ut. Jeg får forøvrig selv kontakt hvis jeg kjører proxy.online.no:8080 men ikke dersom jeg kjører proxy.online.no:80801. Problemet ditt setter noen grå hår i hodet på meg.

vel. min proxy er 10.20.1.3:8080 så med mindre disse tallene lager problemer, aner jeg virkelig ikke hva som er feil...
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Ah, Eureka! Der er problemet! *banne*
Haha! Hva var problemet?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Problemet var at jeg var så forbanna naiv og ikke tenkte på at proxyer også er ipadresser. Jeg hadde en regexp på [a-zA-Z], mens jeg egentlig i det minste burde hatt en [a-zA-Z0-9]. Last ned denne fixen, og overskriv SmsEB.exe. Jeg krysser mine fingre.
Sist endret av m0b; 30. mai 2005 kl. 23:46.
Og programmet startet utmerket og koblet til utmerket.

Men hvorfor er det en tekstboks med proxyen midt i skrive tekstboksen.

Vel du fikk i det minste testet programmet en del. Håper du har lært noe...
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Å herregud.. I min ekstase av å ha funnet ut av problemet så var jeg litt for kjapp. Lesson learned, twice.
Sist endret av m0b; 30. mai 2005 kl. 23:45.
Og programmet kjører perfekt!

Fabelaktig arbeid!
Nå kan du poppe en øl og være stolt av deg selv
Sist endret av snegler; 30. mai 2005 kl. 23:48.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Prøv igjen, måtte fikse på det forrige vedlegget. Den likte ikke at vedlegget het det samme.
Nå håper jeg du ikke forlater GNU/Linux-prosjektet fullstendig til fordel for dette Windows-GUI'et ;-)
Hmm, har det seg så at du fortsatt bruker terminalversjonen som backend, og at GUI'et bare ligger oppå?
Forøvrig har jeg begynt på et GUI for Linux, basert på PyGTK. Det skal sies at jeg verken hadde tatt i Python eller GTK da jeg tok fatt på dette, men det hele er rimelig enkelt og greit. Koden er sikkert råtten, dette er mitt aller første prosjekt. Forvent ikke mye av mitt tidsfordriv, men det fungerer da i alle fall.

Edit:
Screenshot også, kanskje?
Dersom dette skal slippes for allmennheten trengs det nok noen utbedringer og litt opprenskning, men nå står eksamnene i kø. God natt.
Sist endret av comicz; 2. juni 2005 kl. 00:12.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Neida, jeg kommer nok til å gå litt tilbake til det etterhvert. Jeg har bare ikke fått rebootet enda, siden jeg hoppet inn i windows igjen for å lage GUIet. I går jobbet jeg med å ordne på logginga av meldingene, så nå vil man få en xml-fil i stedet for en kjedelig .log-fil. Dessuten en innebygd browser for kunne se på loggene.

Angående backend, ja. GUI er fortsatt bare en "modul" til hovedprogrammet. Jeg synes det er en grei løsning, i allefall foreløpig. Glimrende at du har tatt deg bryet med å lage et GUI til linux! Stå på!

Edit: Fun fact. Jeg har nå omtrent 30 brukere av programmet, og det er så langt sendt 125 meldiger fra brukerene. 205 inkludert mine egne, som engentlig er development meldinger. Forøvrig, jeg logger ikke passord eller meldingene deres når dere sender. Det kan dere selv sjekke.
Sist endret av m0b; 2. juni 2005 kl. 00:07.
Jeg synes backend+frontend er en glimrende løsning :-)
Jeg hadde et spørsmål, men det forsvant jammen meg ut av hodet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
|d13m0b, håper du kan fikse denne
The requested URL /download.php was not found on this server.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jah, skal fikse det. Jeg har gjort om siden i det siste og har ikke blitt helt ferdig med det. Men jeg antar jeg må gjøre download-greia ferdig rimelig umiddelbart.

Kommer dessuten til å slippe en ny oppdatering av SmsEB til windows om ikke så altfor lenge. Med noen utbedringer til logginga.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kommer det noen ny versjon etter hvert? F.eks med mulighet til å sende flere meldinger hver dag, fordelt på flere avsendersider som f.eks inpoc.