Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2235
TL;DR på bunnen.

Har ADHD og begynt på Ritalin, som hjelper veldig. 60mg daglig, 40 morgen 20 senere var sweet spotten for meg.

Prøvde 80mg en dag (kun en gang men ALT på en gang) og så der hvor faren for misbruk kommer fra. Ble ruset. Var skremmende though for fikk ekstrem hjertebank. Så droppet å gjøre det igjen.

Anyway. En jeg kjenner sa at attentin er som oftest mye bedre for ADHD, problemet er bare at det er enda lettere for misbruk der. Så vanskelig å få utskrevet. Fikk en pakke av ham og testet 40mg ritalin og 10mg attentin en dag. Funket veldig bra, lett rus - men klarte fokusere hele dagen.

Problemet er at jeg tror jeg har fått toleranse. I går tok jeg totalt 50mg attentin. Lav rus, men klarte fokusere hele dagen. Greien er. Jeg har ikke lovlig resept på attentin (må snakke med psykriateren min om dette). TL;DR: Lurer egentlig bare på hvor mye attentin man må ta i løpet av en dag før det kan være farlig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er relativt.

Helst skal man ikke ta noe av det, men siden mange sliter virkelig med å fungere i dagliglivet med ADHD så blir det et nødvendig onde for å kunne være et produktivt medlem av samfunnet, ha et mer eller mindre fungerende liv
Husk at Attentin er Amfetamin (eller deksamfetaminsulfat, et entiantomer av amfetamin om vi skal være teknisk).

Spørsmålet du stiller finnes egentlig ikke noe skikkelig svar på, annet enn at man burde holde dosen så lav som overhodet mulig.
Sist endret av Dodecha; 23. oktober 2021 kl. 11:45.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er relativt.

Helst skal man ikke ta noe av det, men siden mange sliter virkelig med å fungere i dagliglivet med ADHD så blir det et nødvendig onde for å kunne være et produktivt medlem av samfunnet, ha et mer eller mindre fungerende liv
Husk at Attentin er Amfetamin (eller deksamfetaminsulfat, et entiantomer av amfetamin om vi skal være teknisk).

Spørsmålet du stiller finnes egentlig ikke noe skikkelig svar på, annet enn at man burde holde dosen så lav som overhodet mulig.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Så variasjonen i farlighetsgrad er så forskjellig fra person til person at det er umulig å si? Går det ikke an å si en ca. engang? Som "150 mg da dauer du nok"? :P

Ingen planer om det da, men du skjønner.
Fikk bare en pakke. Leste at amfetaminer ofte er mest farlig over lengre tid, så en pakke burde vel ikke foråsake all verden forhåpentligvis.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Takk for svar. Så variasjonen i farlighetsgrad er så forskjellig fra person til person at det er umulig å si? Går det ikke an å si en ca. engang? Som "150 mg da dauer du nok"? :P

Ingen planer om det da, men du skjønner.
Fikk bare en pakke. Leste at amfetaminer ofte er mest farlig over lengre tid, så en pakke burde vel ikke foråsake all verden forhåpentligvis.
Vis hele sitatet...
Nei, vi liker ikke å svare på slike ting. For i alle tilfellene jeg har opplevd her på freak så er det nettopp det du påstår dette ikke er: Et spørsmål om hvor mye du må ta for å ta livet ditt.
Sist endret av Dodecha; 23. oktober 2021 kl. 11:53.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Selvmord på amfetamin høres forferdelig ut. Lys våken, totalt skjerpet fokus, fullstendig overstimulert, uten sjanse til bevisstløshet, mens du merker at kroppen din dør, sekund for sekund. Eller bare den opplevelsen i noen timer før det viser seg at dosen ikke var høy nok til å dø.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Selvmord på amfetamin høres forferdelig ut. Lys våken, totalt skjerpet fokus, fullstendig overstimulert, uten sjanse til bevisstløshet, mens du merker at kroppen din dør, sekund for sekund. Eller bare den opplevelsen i noen timer før det viser seg at dosen ikke var høy nok til å dø.
Vis hele sitatet...
Stor sjanse for psykose og videre forvirring også. Hypertermi, kramper, hjerterytmeforstyrrelser, slag og andre blodpropper er neppe en god måte å gå på nei.
Hvorfor ikke bruke Ritalinen som du skal? Er lettere å få toleranse på høyere doser. Du skal ikke føle deg rusa på normal dose. Er du ute etter rus eller å bedre funksjon? Hvis førstnevnte tipoer jeg ting kommer til å gå dårlig om ikke lenge...
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Mullah Vis innlegg
Selvmord på amfetamin høres forferdelig ut. Lys våken, totalt skjerpet fokus, fullstendig overstimulert, uten sjanse til bevisstløshet, mens du merker at kroppen din dør, sekund for sekund. Eller bare den opplevelsen i noen timer før det viser seg at dosen ikke var høy nok til å dø.
Vis hele sitatet...
Tror ikke man helt vet hva som foregår når man dør på sentralstimulerende.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer an på en del faktorer. Sånn som alder og helse. Er du ung og frisk uten hjerte kar sykdommer, har god kardiovaskulær helse, god psykisk helse. Så kan du i teorien spise veldig mye før du dør av det. "I følge Merck Index er LD50 for amfetamin hos rotter 55 mg/kg tatt oralt"
Så det er vel sjelden at man dør som en direkte konsekvens av å ta for mye av stoffet.

Det som er litt av poenget med amfetaminer, er at mindre er mer, på en måte. Du vil ikke ta så mye at du føler ubehag, sånn som du nevner, hjertebank, angst og uro osv. Det er meningen det skal gi økt konsentrasjon og indre ro for de med ADD.

Du bør ta det som foreskrevet da du ødelegger for deg selv i fremtiden om du bruker det for å føle deg "høy".
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kommer an på en del faktorer. Sånn som alder og helse. Er du ung og frisk uten hjerte kar sykdommer, har god kardiovaskulær helse, god psykisk helse. Så kan du i teorien spise veldig mye før du dør av det. "I følge Merck Index er LD50 for amfetamin hos rotter 55 mg/kg tatt oralt"
Så det er vel sjelden at man dør som en direkte konsekvens av å ta for mye av stoffet.

Det som er litt av poenget med amfetaminer, er at mindre er mer, på en måte. Du vil ikke ta så mye at du føler ubehag, sånn som du nevner, hjertebank, angst og uro osv. Det er meningen det skal gi økt konsentrasjon og indre ro for de med ADD.

Du bør ta det som foreskrevet da du ødelegger for deg selv i fremtiden om du bruker det for å føle deg "høy".
Vis hele sitatet...
Hvilket amfetamin er dette snakk om a? så langt jeg kan se så er ld50 hos rotter 96mg/kg hos rotter fra inntak av deksamfetaminsulfat

https://www.med.uio.no/klinmed/forsk...-overdoser.pdf

Fet rapport om ikke-opiode-overdoser fra 2015!
Sist endret av Absurd; 23. oktober 2021 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vil ikke ta for mye og hva som er for mye er tilfeldig og individuelt. Du får torturpsykose og dør av hjertestopp etter mange timer i brennende helvete i huet eller av selvmord fordi psykosen er uutholdelig. Kjenner desverre for godt til det
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
jepp om jeg leser statistikken riktig så er det nesten flere selvmord med rusmidler en det er forgiftninger ved uhell
Brukt Attentin i 5 år. Merker at hjertet har lett for å palpitere uregelmessig selv etter små doser.
Nå er jeg riktignok disponibel for dette fra før pga hull mellom kamrene.

Plutselig død er nevnt som bivirkninger, men det er ikke registrert noen overdose.
Mener at hunder skal tåle 5mg+/kg.
Denne informasjonen finnes på nettet et sted.
Kan jeg heller stille spørsmålet; Hvorfor vil du ta medisin som gjør deg "normal" for å ruse deg? Drop heller medisinen, ezpz?