Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2468
Jeg fikk denne meldingen av posten i dag.

"
Hei. Sending fra ROLLKIT, SVERIGE har ankommet Postens tollager. Om Posten skal tollbehandle sendingen ber vi om at du sender inn følgende:

Faktura angående sendingens innhold og verdi må skaffes.


Dokumentasjon/info kan lastes opp via https://sporing.posten.no/sporing/xxxxxcccccccc eller sendes til LSO Tollager, Pb 500 Alnabru, 0024 Oslo. Svar merkes med sendingsnummer zxxxxxxxxxxx.

Ved manglende tilbakemelding returneres sendingen 23.07.2021.

Personopplysninger behandles iht. regler for personvern. Mer informasjon se: posten.no/fortolling
"

De ønsker at jeg skal vedlegge faktura som beskriver innholdet og hvor mye det koster, men beskrivelsen av produktet er "MDMA Supplement Kit".

Hva gjør jeg nå?
Sitat av Xizha127 Vis innlegg
Jeg fikk denne meldingen av posten i dag.

"
Hei. Sending fra ROLLKIT, SVERIGE har ankommet Postens tollager. Om Posten skal tollbehandle sendingen ber vi om at du sender inn følgende:

Faktura angående sendingens innhold og verdi må skaffes.


Dokumentasjon/info kan lastes opp via https://sporing.posten.no/sporing/xxxxxcccccccc eller sendes til LSO Tollager, Pb 500 Alnabru, 0024 Oslo. Svar merkes med sendingsnummer zxxxxxxxxxxx.

Ved manglende tilbakemelding returneres sendingen 23.07.2021.

Personopplysninger behandles iht. regler for personvern. Mer informasjon se: posten.no/fortolling
"

De ønsker at jeg skal vedlegge faktura som beskriver innholdet og hvor mye det koster, men beskrivelsen av produktet er "MDMA Supplement Kit".

Hva gjør jeg nå?
Vis hele sitatet...

Du har to ganske innlysende valg;
1: sender det de lurer på, kan være de sender varsel til politi, og får besøk om alt fra 1-8mnd
2: gir faen og kanskje ender opp med å betale for retur av varen.
Trådstarter
6 0
Sitat av 420master Vis innlegg
Du har to ganske innlysende valg;
1: sender det de lurer på, kan være de sender varsel til politi, og får besøk om alt fra 1-8mnd
2: gir faen og kanskje ender opp med å betale for retur av varen.
Vis hele sitatet...
Jeg har alt ringt til posten og spurt om hva det er de trengte. Har ikke sendt noe enda, lurte på om jeg kanskje kunne redigere bort beskrivelsen som sier noe om mdma, men vet ikke hvor vidt det er en god idé.

Om jeg bare er til å la den være og den blir sendt i retur, vil de fremdeles sjekke den da? Blir jeg satt på en slags svarteliste fremover?

Synes dette er meget ubekvem situasjon å være i.
Sitat av Xizha127 Vis innlegg
Jeg har alt ringt til posten og spurt om hva det er de trengte. Har ikke sendt noe enda, lurte på om jeg kanskje kunne redigere bort beskrivelsen som sier noe om mdma, men vet ikke hvor vidt det er en god idé.

Om jeg bare er til å la den være og den blir sendt i retur, vil de fremdeles sjekke den da? Blir jeg satt på en slags svarteliste fremover?

Synes dette er meget ubekvem situasjon å være i.
Vis hele sitatet...

Selv jobber jeg ikke i posten, men de trenger nok ikke å åpne den da de mest sannsynelig har skjønt/tatt seg litt tid på å sjekke ut butikken. Men det her er normal prosedyre når man bestiller fra utlandet. Og så sant det ikke er noe ulovlig i den pakka så går det fint, svarteliste? Hvis du er så bekymret for kosttilskudd så burde man kanskje bestilt i norge eller kuttet helt ut
Trådstarter
6 0
Sitat av 420master Vis innlegg
Du har to ganske innlysende valg;
1: sender det de lurer på, kan være de sender varsel til politi, og får besøk om alt fra 1-8mnd
2: gir faen og kanskje ender opp med å betale for retur av varen.
Vis hele sitatet...
Sitat av 420master Vis innlegg
Selv jobber jeg ikke i posten, men de trenger nok ikke å åpne den da de mest sannsynelig har skjønt/tatt seg litt tid på å sjekke ut butikken. Men det her er normal prosedyre når man bestiller fra utlandet. Og så sant det ikke er noe ulovlig i den pakka så går det fint, svarteliste? Hvis du er så bekymret for kosttilskudd så burde man kanskje bestilt i norge eller kuttet helt ut
Vis hele sitatet...
Det er ingenting ulovlig i pakken, men beskrivelsen av pakken inneholder jo ordet til noe som er ulovlig. Dermed er jeg engstelig, som du sa, for at de kan melde dette videre til politiet.

Jeg lurer dermed på om jeg kunne gitt ved fakturaen som de etterspør men redigert bort/sortet ut ordet mdma. Fakturaen selv inneholder lite informasjon om selve inneholdet, utenom det jeg sa tidligere.
Sist endret av Xizha127; 9. juli 2021 kl. 16:13.
Jeg hadde bare photoshoppet fakturaen. Kan fikse det for deg om du vil
Trådstarter
6 0
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Jeg hadde bare photoshoppet fakturaen. Kan fikse det for deg om du vil
Vis hele sitatet...
Har tenkt på det samme, men hva om det ikke samsvarer med innholdet? Faktura/produktbeskrivelse på innsiden?
Sitat av Xizha127 Vis innlegg
Det er ingenting ulovlig i pakken, men beskrivelsen av pakken inneholder jo ordet til noe som er ulovlig. Dermed er jeg engstelig, som du sa, for at de kan melde dette videre til politiet.

Jeg lurer dermed på om jeg kunne gitt ved fakturaen som de etterspør men redigert bort/sortet ut ordet mdma. Fakturaen selv inneholder lite informasjon om selve inneholdet, utenom det jeg sa tidligere.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det ikke er noe ulovlig i pakken, de vet det ikke er er boe ulovlig i pakken. Men de har sett disse før og uansett om begår dokumentforfalskning så er sjansen for at politiet kommer på døra liten. Selv bestilt test kits for mdma. Og ikke engangstest men typ 50-100 drypp på glass. Vært åpnet aldri hatt de på døra for det. Noen har fått.

Sitat av Xizha127 Vis innlegg
Har tenkt på det samme, men hva om det ikke samsvarer med innholdet? Faktura/produktbeskrivelse på innsiden?
Vis hele sitatet...

Hvorfor i all verden begå dokumentforfalskning for å unngå en evt razzia og (om ikke han er i risikogruppa for grov narkotika overtredelse) kanskje et for enklet forelegg på noen tusen?


Straffeloven § 182 «den, der i retsstridig hensigt benytter ægte eller uforfalsket et eftergjort eller forfalsket dokument eller som medvirker.» Blir du dømt for dette straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år, med inntil 4 år når det handler om innenlandsk eller utenlandsk offentlig dokument
Bare send over dokumentasjon, dette virker som altfor mye unødvendig hodebry.

Så lenge det ikke er noe ulovlig i den, skal det ikke være noe problem.
Hovedingrediensene i de fleste "MDMA Supplement Kit"-tilskudd er acetyl-l-carnitine (alcar) og alpha lipoic acid (ala). Ikke noe hokus pokus eller ukjent for toll. Har også sett at E vitamin ofte er tilsatt.

Hvis innholdet i produktet er noen tilsvarende dette: https://rollkit.net/ - så er ikke dette noe du ikke også kan få kjøpt i Norge.
Bare send det de ber om. Det er absolutt ikke noe ulovlig ved å kjøpe et supplement kit. Tollen stoppe ikke en bong, fordi den bruker til å røyke cannabis.
Og ; Det at de skal "tollbehandle" en sending trenger ikke bety at de skal "ta noen" elns tøv, det kan bare være at de skal se verdien og regne prosenter på sendingen.

Slik som meg da jeg fikk nøyaktig samme melding ang. sending fra "BLABLA POWDERS NEDERLAND" som kan se ganske så tvilsomt ut, sant ? Vel - jeg kjenner tollen, har en historie med de, og har opplevd så mye merkelig at jeg bare gamblet. Noe som tydeligvis lønnet seg - sendingen var gråsone nok til at de deff kunne kjørt "...kan tolkes som legemiddel"-frasen sin, men nope ; de skulle bare se sum og kjøre prosenter på shitten.

Hvis De veeet at innholdet ikke står på noe shitlist (narko, urte, legemiddel-liste) og ikke har noe utenlandssaker fra før, så er det ihvertfall ikke noe stress.

Verste som jeg ser det (uten at jeg leste så sabla nøye på alle postene) er "...kan tolkes som legemiddel, send resept ellers vil sendingen returneres/destrueres" =)

Lykke. Til.
Sist endret av Attica83; 10. juli 2021 kl. 20:12. Grunn: Setningsfeil.
Trådstarter
6 0
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Hovedingrediensene i de fleste "MDMA Supplement Kit"-tilskudd er acetyl-l-carnitine (alcar) og alpha lipoic acid (ala). Ikke noe hokus pokus eller ukjent for toll. Har også sett at E vitamin ofte er tilsatt.

Hvis innholdet i produktet er noen tilsvarende dette: https://rollkit.net/ - så er ikke dette noe du ikke også kan få kjøpt i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg så nå at alpha lipoic acid er faktisk reseptbelagt legemiddel her i Norge, noe som det inneholder. Ville de tatt meg for det, mon tro? Jeg har sett at de kan politianmelde for dette, er litt skurrete hvor strenge de er på det.
Du har alt for noia.
Sitat av Xizha127 Vis innlegg
Jeg så nå at alpha lipoic acid er faktisk reseptbelagt legemiddel her i Norge, noe som det inneholder. Ville de tatt meg for det, mon tro? Jeg har sett at de kan politianmelde for dette, er litt skurrete hvor strenge de er på det.
Vis hele sitatet...
Slapp helt av. Du har bestilt diverse vitaminer og aminosyrer som potensielt kan hjelpe deg med å recovre etter MDMA.

Jeg kjøpte det du bestilte i Sverige, men separat på en eller annen treningsbutikk på Svinesund. Ingen problem å få det over til Norge.
Sitat av Xizha127 Vis innlegg
Jeg så nå at alpha lipoic acid er faktisk reseptbelagt legemiddel her i Norge, noe som det inneholder. Ville de tatt meg for det, mon tro? Jeg har sett at de kan politianmelde for dette, er litt skurrete hvor strenge de er på det.
Vis hele sitatet...
Nei, de selger det i mange norske nettbutikker, på helsekostbutikker, en del treningsbutikker etc. Sjekk ut de største nettsidene hvis du er i tvil.

Uten å ta meg tid til å sjekke om dette også er et reseptbelagt legemiddel, så må det eventuelt være i veldig høye doser. Svært sterke d-vitamintilskudd er også reseptpliktige. Det utskrives eventuelt av lege ved alvorlig mangel. Andre kan kjøpe vesentlig svakere tilskudd på helsekost eller apotek.
Sist endret av Uten Agenda; 14. juli 2021 kl. 20:03.
Trådstarter
6 0
Sitat av Yoomyslime Vis innlegg
Du har alt for noia.
Vis hele sitatet...
Fikk litt noia etter første kommentaren

Sitat av Yoomyslime Vis innlegg
Du har alt for noia.
Vis hele sitatet...
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Slapp helt av. Du har bestilt diverse vitaminer og aminosyrer som potensielt kan hjelpe deg med å recovre etter MDMA.

Jeg kjøpte det du bestilte i Sverige, men separat på en eller annen treningsbutikk på Svinesund. Ingen problem å få det over til Norge.
Vis hele sitatet...
Supert. Da tenker jeg at jeg sender inn kvitteringen
Sist endret av Xizha127; 15. juli 2021 kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.