Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7488
Halla! Har idag en Sony xperia xz1 compact som jeg er veldig fornøyd med. Men etter 3 år med godt bruk i all slags vær og føre begynner den nå og harke. Tenkte derfor å se meg om etter noe som kan erstatte denne. Utfordringen min er at jeg ikke finner noe jeg føler er liten nok. So y selv har gått over til et annet skjerm format som jeg ikke umiddelbart er komfortabel med. Såe.. Noen kløpper tips til en Android telefon som er up-to-Date men like vel håndterlig i en hånd? Meget nøyd med dimensjonene på Xz1 Compact, 13cm høy, vel 6cm bred.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Jeg har en Samsung S10e. Den er 14cm høy og 7cm bred, med 5.6tommers skjerm. Den er nok den nyeste toppmodell-aktige mobilen du får med en grei størrelse. Heller ingen tullete bøyde skjermer, og den har AUX-inngang. Fingeravleseren er innebygget i av/påknappen. Minus: man kan komme borti skjermen om man holder den nærme kantene, kamera.
Følger denne. Har også en XZ1C som har vært helt knall til mitt bruk. Kort forklart, mine mobiler må være rimelige og baklomme-vennlige. Ferdig diskutert. Kamera? Meh. Det må duge, men driver ikke med foto.
S10e er allerede over smertegrensen på pris, og kunne gjerne være litt mindre.
Trådstarter
Så på Samsung S10e. Den va nemmen ikke dum. Blir nok å vurdere den, selv om prisen var litt høy og Samsung insisterer på Bixby.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Don P Vis innlegg
Så på Samsung S10e. Den va nemmen ikke dum. Blir nok å vurdere den, selv om prisen var litt høy og Samsung insisterer på Bixby.
Vis hele sitatet...
Du kan lobotomere den en tanke for å få meir eller mindre vanilla android...

https://www.androidcentral.com/how-c...-disable-bixby
Om man gjør det vidarlo linket til og i tillegg installerer en annen launcher (jeg bruker Nova Launcher) så kan man få en ganske fin opplevelse på Android-telefonen, på tross av at den er Samsung . F.eks. har jeg via Nova Launcher fått lagt inn Google Now (som samsung har overstyrt med egne greier - som jeg ikke synes er like bra).
Sist endret av etse; 5. mars 2021 kl. 10:15.