Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1651
Ser at det blir solgt "Shaker - Hamp" i Danmark, å lurer på om det er lovlig å importere denne typen til Norge?

Link: https://www.bilkatogo.dk/produkt/CUL...ampsmag/76486/
Regner med at det er lov. Man får kjøpt hanpfrø i butikken i hvert fall.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Regner med at det er lov. Man får kjøpt hanpfrø i butikken i hvert fall.
Vis hele sitatet...
hmm, kanskje jeg skal prøve å bestille 6-12 stk? Bør jeg ringe tollen å høre for å være sikker? er det behjelpelige på sånt??
Ser ut som det er en ganske ordinær rusbrus med hampfrøekstrakt. Kanskje du kan lage din egen rusbrus, eller kjøpe en du liker på butikken og tilsette hampfrø om det er hampfrøene du ønsker å teste? Høres veldig dyrt ut å importere selv fra danmark, selv om det er lovlig. Ja tollen burde kunne svare deg, basert på ingrediensene på nettsiden. Dog er det vel alltid slik at dersom det skulle inneholde thc så kan du likevel få svi? Mener jeg hørte en som fikk bot pga innførsel av kosttilskudd som produsentene hadde tilsatt noe bolgreier i, og det var ikke listet som ingrediens såvidt jeg husker.
I Norge er det forbudt å importere og omsette frø av Cannabis sativa (hamp).
Forskrift om såvarer § 28 forbyr å innføre eller omsette frø dersom frøet
inneholder narkotiske stoffer, eller stammer fra plante som inneholder narkotiske stoffer.
Dette forbudet gjelder uavhengig av hva frøene skal brukes til.

Gjeldende inntil 2. apr. 2019
Jeg tar forbehold om lovendring.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Man får kjøpt hampfrø i butikken.

https://matlevering.coop.no/baking/m...w-hampfro-210g
Vis hele sitatet...
Det var på tide
Frø fra Cannabis sativa (hampfrø) er, som nevnt i avsnittet ovenfor, unntatt fra narkotikadefinisjonen – forutsatt at de ikke inneholder THC.
Vis hele sitatet...
- mattilsynet.no

Det står ikke at drikken inneholder THC, så ut i fra det så tolker jeg det slik at det er lovlig å importere til privat bruk.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er lov å selge hampfrø og hampfrøolje i Norge. Det har de på mange helsekost o.l. Det er derimot ikke lov å selge noe annet fra planten - f.eks hampolje (av samme grunn CBD-olje er forbudt å selge) grunnet sporrester av thc. Dette er visstnok ikke tilfellet i frø...

Dette er vertfall jeg blitt fortalt.

Mener dog å ha lest et sted at det skal innføres nye regler med tanke på dette - slik at folk kan kjøpe CBD-olje i Sverige med 0,4% THC eller hva normalen i Europa er, uten å bli straffet (orker ikke lete etter kilder). Da kan man sikkert kjøpe overpriset hampøl i Norge også.