Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5678
Jeg er en av de som elsker å bli fortalt «historier», spesielt fra de litt eldre folkene fra når de var ung. Om dere følger med på Alex Rosèn sine historier så skjønner dere hva jeg mener

Har dere noen gode historier fra når dere var ung med jævelskap eller den slags? Fyr løs
Sist endret av esselte12; 24. juni 2019 kl. 00:37.
En gammel røver jeg kjenner fortalte meg en historie fra da han var ung og plukket kongler han skulle selge. Han og en kompis plukket flerfoldige søppelsekker med kongler og solgte dem en eller annen plass. Så brøt de seg inn på natta og stjal sekkene som de igjen solgte på samme sted dagen etterpå. Når de hadde gjort dette tre dager på rad sto politiet å ventet på dem.
En kompis av bestefar skulle avlive ei katt. Teipet fast en dynamittkubbe og tente på. Katta ble helt febrilsk og sprang inn i huset hans. Fikk ommøblert litt for å si det sånn 😂😂.

En annen bekjent fortalte meg at han jobbet i forsvaret for en 20-30 år siden. Var ansvarlig for å kaste gammel medisin blandt annet. Vival hadde bare 1 års holdbarhet, så en gang i året så teipet han fult av glass til føttterne, rundt magen osv. Det var før de fikk bomull i glassene, så måtte gå rolig igjennom sikkerhetskontrollen for å ikke lage lyd😂
Jeg hopper fallskjerm, og en av våre piloter er litt full i faen, og det beste han vet er å fly fallskjermshoppere. Nå under sankthans hadde vi hatt fest på klubben, så det var ikke mange nok hoppere våkne morgenen etter for å fylle en flylast. Så han gikk rundt i korridoren til soverommene og kjørte en motorsag på full guffe, til folk begynte å stå opp.
IT-Konsulent
Faren min vokste opp med fetteren borti gata, dette var jo på toten, så de var jo full i faenskap begge to. En dag så gikk de rundt og tulla, også sier pappa til fetteren sin at han må gå igjennom røret (vannrør som førte vann under gangveien etter vinteren), og se opp, så ville han se et stort monster. Fetteren til pappa gjorde det, og når han hadde krablet igjennom røret og så opp, pissa pappa han i trynet, og løp som bare f.

De skulle også på butikken en gang, hvor noen eldre karer "kastet på stikke" (eller hva det heter), og de sa at om pappa og fetteren sloss mot hverandre, så skulle vinneren av de få pengene. De snakket i 2 sekunder og ble enige om at den ene dælja til den andre, og at de skulle dele pengene, det gjorde de og gikk fornøyd videre inn på butikken...
Hahaha, keep em coming, elsker det!
God når det gjelder
Carmex's Avatar
En kompis

Ble tatt med 200g hasj i boksern av up, men han hadde 200g til som de ikke fant. Klemt godt mellom låra dro de på han buksene.

På med håndjern og vente på marja. Det var da Han spurte om å få håndjerna fremme mens de ventet..

Så dro han opp de siste 200 og trøkka de i dokumentmappa som lå i bilen.

Ble hentet av marja og fikk forelegg for kun 200g
To godt voksne og veldig tørste brødre der jeg vokste opp skulle legge nytt vegg til vegg teppe. Jobben gikk greit men en av dem mistet pengeboka si. De oppdaget en klump under teppe og bestemte seg for bare å banke denne flat med en hammer, ettersom det ikke var noe å hente i pengeboka Som sagt så gjort.
Så kom kjerringa til han ene med pengeboka som var borte og lurte på om de hadde sett hamsteren hennes......
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
To godt voksne og veldig tørste brødre der jeg vokste opp skulle legge nytt vegg til vegg teppe. Jobben gikk greit men en av dem mistet pengeboka si. De oppdaget en klump under teppe og bestemte seg for bare å banke denne flat med en hammer, ettersom det ikke var noe å hente i pengeboka Som sagt så gjort.
Så kom kjerringa til han ene med pengeboka som var borte og lurte på om de hadde sett hamsteren hennes......
Vis hele sitatet...
Fyfaaan æ dør innvendig 😂😂😂😂. Herregud
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Jeg satt inn med en eldre herre som fortalte om da han satt inn på møllergata i Oslo på 50 og 60 tallet.

Der ble sengene lenket til veggen på dagtid. Vinduet i cellen var mindre enn en peanøtt og papir fikk de så vidt lov til å ha.

Eneste underholdningen var om de klarte å fange lus eller flstlus fra hodet eller underlivet å ha loppe race.

Han sa han hadde maur og edderkopp som kjæledyr der

Mat var det også dårlig med. Fikk skalk, fisk, potet og vann.

Historien ble være og være for hver fortelling. Møblene ble jævlige re. Vinduet ble mindre og mindre, vaktene jøvligere og jævligere
Sist endret av PapaMarathon; 24. juni 2019 kl. 18:37.
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
To godt voksne og veldig tørste brødre der jeg vokste opp skulle legge nytt vegg til vegg teppe. Jobben gikk greit men en av dem mistet pengeboka si. De oppdaget en klump under teppe og bestemte seg for bare å banke denne flat med en hammer, ettersom det ikke var noe å hente i pengeboka Som sagt så gjort.
Så kom kjerringa til han ene med pengeboka som var borte og lurte på om de hadde sett hamsteren hennes......
Vis hele sitatet...
Hahaha... Fikk meg en god latter der ja
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
To godt voksne og veldig tørste brødre der jeg vokste opp skulle legge nytt vegg til vegg teppe. Jobben gikk greit men en av dem mistet pengeboka si. De oppdaget en klump under teppe og bestemte seg for bare å banke denne flat med en hammer, ettersom det ikke var noe å hente i pengeboka Som sagt så gjort.
Så kom kjerringa til han ene med pengeboka som var borte og lurte på om de hadde sett hamsteren hennes......
Vis hele sitatet...
Den der går igjen overalt på nettet.
En kompis hadde en fuktig kveld for mange år siden. Dro bra med bruspulver oppi nesa også. Klarte allikevel å få med seg ei dame hjem fra byen. Han pøka på som bare det men i det han skulle trekke seg ut for å komme på henne, så pissa han ned hele dama.

Lo godt når han fortalte detta!
Sitat av Carmex Vis innlegg
En kompis

Ble tatt med 200g hasj i boksern av up, men han hadde 200g til som de ikke fant. Klemt godt mellom låra dro de på han buksene.

På med håndjern og vente på marja. Det var da Han spurte om å få håndjerna fremme mens de ventet..

Så dro han opp de siste 200 og trøkka de i dokumentmappa som lå i bilen.

Ble hentet av marja og fikk forelegg for kun 200g
Vis hele sitatet...
Ehh, forelegg?
Greit nok med røverhistorier, men det er lov til å hvertfall late som det er sant.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Rosander Vis innlegg
Ehh, forelegg?
Greit nok med røverhistorier, men det er lov til å hvertfall late som det er sant.
Vis hele sitatet...
Pyntet litt på det ettersom saken fortsatt er under etterforskning, men jo, du kan få forelegg for 200g.
Du kan få forelegg for 300 g og.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Du kan få forelegg for 300 g og.
Vis hele sitatet...
Viss du snakker sikkert....
Sitat av Carmex Vis innlegg
En kompis
....
Vis hele sitatet...
Husker en kompis av en kompis som fortalte en beslektet historie for neste tjue år siden. Han ble arrestert sammen med en haug andre mistenkt for narkotikabruk/små mengder, men ble visst ikke ransaket nøye før transportering, for han hadde en (100, 150 eller 200 gram - husker ikke lenger) hasjplate i baklomma som snuten ikke hadde oppdaget.

De andre ble stua sammen i en van med fangerom bak, men det var ikke plass til alle, så vår helt ble satt alene i baksetet på en patruljebil med håndjern på ryggen. Underveis fikk han lirka plata opp av lomma og stakk den ned imellom setet og seteryggen.

Husker ikke hva som skjedde, men tipper han innrømte bruk og fikk et forelegg, for han ble kjørt hjem igjen av Politiet etter ransaking/cellesitting/signering. "Så heldig er jeg nok ikke" (e.l.) tenkte han, men kjente forsiktig nedi setesprekken for sikkerhets skyld.

Det viste seg at det var den samme bilen, og han klarte å lirke plata opp av sprekken og ned i baklomma igjen uten at noen merka noe.
Sist endret av Blodharry; 27. juni 2019 kl. 11:21.
Skjedde noe lignende med meg for et par år siden. Ble stoppet med en del cash og et par gram hasj i sentrum en lørdagskveld. De fant derimot ikke 10ern med 2cb og 5ern med mdma jeg rakk å pakke i bokseren mens de snudde for å stoppe meg. De lot meg sitte i baksetet på x3'n med håndjernene forran. Pakket det fint neddi sprekken i baksetet
Sitat av dnbalex Vis innlegg
En kompis av bestefar skulle avlive ei katt. Teipet fast en dynamittkubbe og tente på. Katta ble helt febrilsk og sprang inn i huset hans. Fikk ommøblert litt for å si det sånn 😂😂.
😂
Vis hele sitatet...
Så synd katta ikke tok med seg gubben
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dnbalex Vis innlegg
En kompis av bestefar skulle avlive ei katt. Teipet fast en dynamittkubbe og tente på. Katta ble helt febrilsk og sprang inn i huset hans. Fikk ommøblert litt for å si det sånn 😂😂.
Vis hele sitatet...
https://www.festspela.no/iaa/no/litt...b7C_wJLS4j.ips

Jakob Sande skreiv kallen og katten i 1945. Det kan jo vere greit å ikkje drive direkte plagiat.
To av Naboene på gården, var ute og hogde ved sammen, så Spurte han eine om han turte og ha eine fingern på hoggestabben,

Broren la fingern på hoggestabben, og tenkte at han andre broren tør vell ikke og økse.

Han andre broren tok øksa opp og tenkte han tør vell ikke holde fingern der og hogde til.

Det var den fingern:/
Sitat av vidarlo Vis innlegg
https://www.festspela.no/iaa/no/litt...b7C_wJLS4j.ips

Jakob Sande skreiv kallen og katten i 1945. Det kan jo vere greit å ikkje drive direkte plagiat.
Vis hele sitatet...
Var det ikke røverhistorier det var snakk om her da? Poenget er vel at det skal være en bra historie. Om det er løgn, overdrivelse eller hva er vel mindre viktig? Ganske pirkete du.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av einbrukjar Vis innlegg
Ganske pirkete du.
Vis hele sitatet...
Om ein først skal fortelje om Simo i støa kan ein i det minste sitere originalen. Den er velskreven.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Om ein først skal fortelje om Simo i støa kan ein i det minste sitere originalen. Den er velskreven.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk det fortalt av bestefar. Om det er sant eller ikke vet ikke jeg. Kan godt hende han har lest det du linket. Gidder ikke sjekke kilder på en røverhistorie akkurat.