Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1138
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan et politi-razzia genomføres i en helgedag og helligdager? hvordan er sannsynligheten på det i småbyer?
Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener, men alle etater drives etter ett prinsipp om lønnsomhet. Om man kan unngå å legge en aksjon til helg/helligdag vil jeg tro man gjør det. Om det er viktig att operasjonen foregår nettopp da, så gjør de nok det.
Ja.
Frem til 2005 var det aldri razzia på søndager og helligdager, men ble innført etter en episode hvor tre helligdager på rad endte med at et forlovelsesselskap i Finnmark ble plaffet ned av en MC-gjeng. Gutta kom seg til Sverige før politiet fikk pågrepet dem nettopp fordi de ikke kunne gjennomføre razzia før hverdagen begynte. Er forøvrig denne hendelsen Kill Buljo er basert på.

Men fra spøk til alvor: litt vanskelig å svare. Høres jo veldig underlig ut om det skulle være enkelte dager hvor man var kunne være sikker på ikke bli uttsatt for razzia. Spørsmålet er vel kanskje om hvor mye mannskap som er tilgjengelig, og selv om dette definitivt er en avgjørende faktor så er det ingen her inne som har greie på hvordan beredskapssituasjonen er ved samtlige politikamre rundt om kring i det ganske land. Dette vil dessuten være informasjon politiet har interresse av å holde skjult.

Konklusjonen må derfor bli, sannsynligvis kan razzia skje når som helst. I småbyer er sannsynligheten på 0,2 mens den i større byer som Bergen og Trondheim kanskje er oppe i 0,3-0,4 og kanskje helt opp til 0,5 om det har vært en rolig periode.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja razzia kan skje når som helst, også i helger og sikkert helligdager også om det er alvorlig nok. Mine personlig erfaringer er tidlig på morgenen ukedag og tidlig på morgenen helg
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Konklusjonen må derfor bli, sannsynligvis kan razzia skje når som helst. I småbyer er sannsynligheten på 0,2 mens den i større byer som Bergen og Trondheim kanskje er oppe i 0,3-0,4 og kanskje helt opp til 0,5 om det har vært en rolig periode.
Vis hele sitatet...
Hva representerer disse tallene?
Vil gjerne se kildene dine
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Interessant spørsmål. Noen som har informasjon med kilder om dette?

Min erfaring er at hvis du får rassia som følge av etterforskning så kommer de tidlig på morgenen i ukedagene. De tre tilfellene jeg har hatt har de alltid kommet i ukedagene i tillegg til en gang hvor jeg ble tatt midt på dagen grunnet spaning.

Er man idiot og havner på glattcella med dop på seg kan det være at de tar rassia samme natt - i helgen. Men av alle tilfellene jeg har erfart selv og hørt fra andre så har det alltid skjedd en ukedag.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De kan komme for hva som helst, når som helst.
Kompis ble stoppet med litt pulver forrige tirsdag. Han hadde en tlf på seg som de trodde de hadde stjålet, men han hadde lånt den av meg som han hadde vært hos den kvelden.

02.30 sto det plutselig 4 mann i oppgangen og ropte å hamret på døra. Ferske spor var visst grunnen. Til kompis hadde de sagt at de bare skulle høre med meg om det faktisk var min telefon, men det endte med full gjennomgang av alt
når jeg gikk på vg3 dro politiet alltid til huset mitt mens jeg var på skolen for å fortelle foreldra mine at de hadde mistanke at jeg solgte dop