Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5179
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

For ca 6 måneder siden traff jeg en mann på Tinder. Han er tre år eldre enn meg, i full jobb og virket som han hadde alt på stell. Han fortalte ærlig om at han hadde vært narkoman i ti år og vært nykter i seks år. På begynnelsen av forholdet spurte han om hvordan mitt forhold til alkohol var og jeg svarte at jeg ikke er så glad i det og drikker sjelden. Han svarte at det samme gjaldt han. Nå i ettertid lurer jeg på om det er en grunn til at han spurte meg det spørsmålet..

Hver helg begynner han å drikke så fort han kommer hjem fra jobb og da mener jeg ikke å kose seg med noen øl, nei, her er det snakk om å bli mest mulig dritings. Han har flyttet inn hos meg uten at vi en gang ble enige om det, så jeg har fått sett disse drikkevanene i flere måneder nå. Han drikker seg full både fredag og lørdag og har til og med ved et tilfelle våknet av at han tisset i senga og en annen gang at han satt på kanten av sengen og tisset på gulvet. Sist da han tisset på gulvet så vasket han det ikke opp selv en gang ( heller ikke den gang i senga ) og satt heller og glodde på meg da jeg vasket og spurte om jeg var ferdig snart!

Han betaler heller såvidt for seg her og nylig måtte jeg legge ut for en regning på 600 kr som han skal betale her, han sa han ikke hadde penger, men råd til å kjøpe seg to six pack med øl hadde han!
Kast han ut
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må også legge til at han sa også «jeg skal jo ta den tatoveringen til uka» da jeg sist spurte om jeg fikk de 600 kr snart. Han prioterer å bruke 2000 kr på en tatovering før han betaler meg!

Ts
Følg rådet til Sterol91!!!

I det minste kan du finne deg en renslig drittsekk.
Tror du vill spare deg sjøl for mye drit om du ber fyren flytte ut så fort som mulig. Hvorfor skal du ta ansvaret for noe sånt.
Enig med Sterol91. Har kjent til et par karer som holder på omtrent som dette, en passende betegnelse
kan være "sjarmørsnyltere". Avslutt forholdet før dette begynner å koste mer enn bare penger.
Veldig respektløst, de fleste fortjener bedre. Tell him to fuck off. Kutt all kontakt. Du skylder han ingen ting.
Om du er lagd av stein, kast han ut av livet ditt, om du er menneskelig, prøv å snakk med han.
Her er det kanskje viktig å passe på at han ikke blir voldelig. Som de fleste her vil jeg anbefale å avslutte forholdet
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Om du er lagd av stein, kast han ut av livet ditt, om du er menneskelig, prøv å snakk med han.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Er man lagd av stein om man hiver ut en fyr som oppfører seg sånn? En mann bare har kjent i 6mnd og som har flytta inn uten å spørre
Hvor kan egentlig forholdet gå med dette som utgangspunkt ?
Tror nok TS vet svaret selv om hun tenker seg om...
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Få han ut, blokker og slett. Se deg ikke tilbake.
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Virkelig? Er man lagd av stein om man hiver ut en fyr som oppfører seg sånn? En mann bare har kjent i 6mnd og som har flytta inn uten å spørre
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke med andre, jeg snakker for meg selv, det er bare min egen opplevelse jeg tør uttale meg om, men ja når jeg elsker så elsker jeg ubetinget. Om noen drikker og føler de må lyve om det så er det i min oppfatning noe som plager fyren. Om jeg ser at noen sliter har jeg problemer med å skyve problemet videre på neste mann. Derfor foreslår jeg, om trådstarter elsker denne personen å prøve å snakke med han. Klart nytter ikke det, gå videre.. Så ja virkelig..
Mulig du mente å prate om deg selv, men du gjorde det ikke. Du sa:
"Om du er lagd av stein, kast han ut av livet ditt, om du er menneskelig, prøv å snakk med han."
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Mulig du mente å prate om deg selv, men du gjorde det ikke. Du sa:
"Om du er lagd av stein, kast han ut av livet ditt, om du er menneskelig, prøv å snakk med han."
Vis hele sitatet...
Åssen kan jeg ikke prate om meg selv, meg selv er alt jeg opplever, alt jeg sier er om meg selv, uansett ja det var det jeg sa, alle virket til å være så sinnsykt gangster og bare: glem han, han er søppel, uten å egentlig vite noe om situasjonen. Jeg kom med et alternativ til alle de andre svarene. Plager det deg?
En ting er jo drikkingen hans, det i seg selv kan jo være en deal breaker spesielt når du ikke deltar i den aktiviteten. At fyren drikker kan kanskje endres om han er villig til å innse at drikkingen er et problem for forholdet deres.

Det at det virker som han utnytter deg er jo like ille som drikkingen. Å prioritere tattoo framfor regninger eller betaling til deg er jo helt feil, og det kan jo være en indikator på en personlighet som kan være veldig slitsom å forholde seg til over lang tid.

Hva tenker du selv om dette? Både om hvordan han behandler deg og rundt drikkingen hans? Hvordan oppfører han seg i fylla, bortsett fra at han blir sengevæter? Klarer han oppføre seg skikkelig? Eller viser han sider og nykker som han skjuler ellers?

Tenk på deg selv opp i alt dette. Hva vil dette gjøre med deg over tid? Du vet nok svaret selv på dette om du bruker litt tid til å tenke gjennom saken.
Det er også en mulighet å tilby han hjelp selv om man ikke har lyst til å inngå et forhold med fyren i den tilstanden han er i.

Virker ikke som TS er head over heels akkurat.
Sist endret av Gelémannen; 5. desember 2017 kl. 02:17.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vel, det virker som jeg har en så og si ikke betalende husgjest som tror han bor på hotell. Han rydder aldri etter seg og når han har drekt så våkner jeg til en stue som ikke ser ut.

Når han er full så blir han direkte plagsom. Jeg legger meg alltid før han og han vekker meg dritings når han kommer for å legge seg. Da er han veldig plagsom og jeg har opplevd å måtte legge meg på sofaen for å få sove. Har til og med opplevd at han gikk ned på meg ( oralsex ) selv om jeg sa hallo, jeg har mensen! Da måtte jeg gå ut av rommet igjen. Han er en stor turn off når han er full!

Dette med penger er også en frustrasjon. Han eier selv et hus som han leier ut til to kamerater. Kameratene får leie huset billig, han sier han ikke vil øke prisen mer for de stakkars. Men å snylte på meg og såvidt betale for seg går helt fint!

Nei, jeg er ikke akkurat head over heels nei, dette gjør noe med følelsene mine.

Ts
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han er en drittunge når han er full, frekk kan være også. Sa blant annet at jeg var født med «sølvskje» i ræva, var så full at han ikke sa ordtaket riktig. Han ble fratatt sine foreldre da han var 3 år pga de var narkomane og vokst opp i et fosterhjem, så var det han siktet til. Men jeg ble irritert for jeg har faen ikke hatt det lett jeg heller, ble mobbet hele barne og ungdomsskolen, slitt med selvskading og spiseforstyrrelser og hatt angst siden jeg var liten. Og det vet han.

På fest var det like før han helte en drink over en vilt fremmed fyr uten grunn, jeg måtte stoppe han.
TS, jeg tror du vet svaret på det du spør om selv. Hva er grunnen til at du velger å diskutere dette med fremmede på nett fremfor å konfrontere han?

Du skjønner jo åpenbart at det han gjør er galt og ødelegger deg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fordi jeg vil høre andres mening, har ikke vært sammen med mange gutter. Syntes ikke han oppfører seg normalt når han gjør sånn. Han er snill når han er edru, men så kommer jo denne snyltingen i tillegg.
skjønner ikke hvordan en voksen person som har fast jobb ikke har råd til å betale en regning på 600 kroner? Da jeg var student betalte jeg bil , bensin , forsikring og mat selv og så hadde jeg fortsatt nok til overs.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fordi jeg vil høre andres mening, har ikke vært sammen med mange gutter. Syntes ikke han oppfører seg normalt når han gjør sånn. Han er snill når han er edru, men så kommer jo denne snyltingen i tillegg.
Vis hele sitatet...
Men har du konfrontert han om dette når han er edru?
Forklar han at dette er noe du ikke kan leve med, hvis det er tilfellet. Hør hva han har å si. Hvis det er viktigere å bli sveiseblind hver helg så er han kanskje ikke noe for deg?.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Han drikker kun i helgene, da tenker jeg at han ikke er alkoholiker. og hvem liker vel ikke å drikke seg litt full i helgene?

Men tissinga er litt rart da, jeg pleier alltid å tisse på badet, treffer nesten alltid doen
Sitat av Sherminator! Vis innlegg
Han drikker kun i helgene, da tenker jeg at han ikke er alkoholiker. og hvem liker vel ikke å drikke seg litt full i helgene?

Men tissinga er litt rart da, jeg pleier alltid å tisse på badet, treffer nesten alltid doen
Vis hele sitatet...
Hvis det at tissingen var det som skurret etter det denne jenta har fortalt så vil jeg anbefale deg å tenke hardt etter hvilket menneske du er
Det er en reell sjanse for at den der samaritan-eier eget hus og leier ut billig-greia er bare vås også. Dropp fyren og finn noen bedre. Selv om du har hatt lite kjærester vil det alltid være noen som er kompitable. Noen for alle, man må bare vente og søke
TS, hvorfor liker du denne personen? Hva er det med han som gjør at du fortsetter å bo med han?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Husk at narkomane og alkoholikere aldri blir helt "friske".
Pisse i senga og så sitte og pisse på gulvet?? Hva faen? han er jo verre enn en udressert bikkje. ikke kan han betale en regning på 600 heller. Altså er det et spm en gang, kom deg vekk så fort som mulig.