Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4714
Hei. Jeg bare lurer på hva slags medikamenter/rusmidler Suboxone ødlegger effekten for?
Jeg vet jo at det fjerner effekten, eller blir veldig dårlig av å mikse med heroin, men hva med andtre legemidler/rusmidler som feks. oxynorm, dolcontin, metadon, kodein, morfin, fentanyl osv..?

Det kan jo ikke blokke efekten på alt, da vil jo LAR pasienter som har behov for sterke smertestillende gå rundt med smerter eller kutte ut LAR. Det blir jo litt som å bli i en brennende blokk eller hoppe ut..

Og et bonus spørsmål; Jeg går på 20mg suboxone om dagen nå, om jeg kjører på med litt subutex i tillegg for å få en ekstra boost, vil det gå bra da?

Sist jeg var på IR fikk jeg beskjed fra en ansatt om at det vile bli kryssblanding-kræsj mellom subutexen og suboxonen om jeg blandet dette, men de to medikamentene er jo begge buprenorfin preparater, med unntak av at det er Nalokson i Suboxonen.

Håper ikke det ble så surrete som jeg føler det ble, og at en luring kan gi meg et normalt svar som ikke er skrevet på "legespråk"

Må bare bumpe denne så jeg kanskje kan få et svar (Y)
Syntes det var rart med null respons.
Sist endret av KjellFresh; 15. juni 2016 kl. 15:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Hei. Jeg bare lurer på hva slags medikamenter/rusmidler Suboxone ødlegger effekten for?
Jeg vet jo at det fjerner effekten, eller blir veldig dårlig av å mikse med heroin, men hva med andtre legemidler/rusmidler som feks. oxynorm, dolcontin, metadon, kodein, morfin, fentanyl osv..?

Det kan jo ikke blokke efekten på alt, da vil jo LAR pasienter som har behov for sterke smertestillende gå rundt med smerter eller kutte ut LAR. Det blir jo litt som å bli i en brennende blokk eller hoppe ut..

Og et bonus spørsmål; Jeg går på 20mg suboxone om dagen nå, om jeg kjører på med litt subutex i tillegg for å få en ekstra boost, vil det gå bra da?

Sist jeg var på IR fikk jeg beskjed fra en ansatt om at det vile bli kryssblanding-kræsj mellom subutexen og suboxonen om jeg blandet dette, men de to medikamentene er jo begge buprenorfin preparater, med unntak av at det er Nalokson i Suboxonen.

Håper ikke det ble så surrete som jeg føler det ble, og at en luring kan gi meg et normalt svar som ikke er skrevet på "legespråk"

Må bare bumpe denne så jeg kanskje kan få et svar (Y)
Syntes det var rart med null respons.
Vis hele sitatet...
Buprenorphine er virkestoffet i både subutex og suboxone.

Såvidt meg bekjent vil det ikke ha noe å si om du tar suboxone og subutex om hverandre, da de begge inneholder virkestoffet buprenorphine. Suboxone inneholder også naloxone, men mange misforstår hvorfor den er med i blandingen. Naloxone er lagt til for at du ikke skal kunne skyte suboxonen, da vil du få abstinenser momentant. Naloxone har ingenting med at du ikke kjenner andre opiater/opioder som mange tror.
NB: Sjekk ut mer før du blander subutex og subxone, jeg kan ikke si med sikkerhet at de ikke påvirker hverandre negativt.


Alle stoffene du nevner ovenfor er i samme kategori, nemlig opiater og opioder.Årsaken til at man burde vente noen dager(tiden avhenger av dose sub og hvor lenge du har vært på) er fordi buprenorphine virkestoffet har ekstremt høy halveringstid(tar lang tid før stoffet går ut av kroppen din), og okkuperer de samme reseptorene som andre opiater påvirker.
Når du tilfører andre opiater er reseptorene allerede "mette" på buprenorphine. Merker selv at jeg får veldig liten effekt av å poppe opiater dagen etter sub. Andre preparater som benzo har du derimot ingen toleranse mot.

Abstinensproblemene du kan få er hvis du tar Sub like etter at du har tatt et annet opiat, dvs. hvis det andre opiatet ikke har klart å komme seg ut av kroppen din. Her ser du hvor lenge du burde vente for å ikke få abstinenser(men du får nok ikke full effekt):

Oxymorphone: 24-30 hours
Methadone: 36 hours to a week
Morphine: 8-12 hours
Heroin: 12-24 hours
Oxycodone and hydrocodone: 12-24 hours

En "tommelfigerregel" er at hvis du går fast på et annet opiat skal du begynne å kjenne abstinensene fra det før du tar noe subutex.
Sist endret av pkk1990; 15. juni 2016 kl. 16:00.
Takker for svar!
Men har da et spørsmål, om jeg har behov for milde smertestillende og det står mellom paracet eller Paralgin forte, fungerer de likt da? Med tanke på at Paralgin er sterkere, så kan jeg ta Paracet og få samme effekten som Paralgin da? Pga den jævla blokkeren tenker jeg på?

Skjønner ikke at folk får Suboxone om det skal stoppe virkningen på alt av smertestillende.
Har en i familien som fikk oxycontin Sammen med Suboxonen etter en ulykke, vil det si at om jeg havner i en ulykke så må jeg vente fler timer, værstefall dager for å få smertestillende da?
Noen som har erfaring med komboen MDMA og flein? Har sett noen sykt trippa videoer på youtube, og lurer på om det er verdt å prøve. Innspill anyone?
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Takker for svar!
Men har da et spørsmål, om jeg har behov for milde smertestillende og det står mellom paracet eller Paralgin forte, fungerer de likt da? Med tanke på at Paralgin er sterkere, så kan jeg ta Paracet og få samme effekten som Paralgin da? Pga den jævla blokkeren tenker jeg på?

Skjønner ikke at folk får Suboxone om det skal stoppe virkningen på alt av smertestillende.
Har en i familien som fikk oxycontin Sammen med Suboxonen etter en ulykke, vil det si at om jeg havner i en ulykke så må jeg vente fler timer, værstefall dager for å få smertestillende da?
Vis hele sitatet...
Paralgin forte inneholder 30mg kodein i tillegg til 500mg paracetamol. Kodein metaboliserer til morfin(som igjen er et opiat), og det er det som gir den smertestillenede effekten. Kodein uten metaboliseringen gjør ingeting.

Det KAN hende en paralgin forte vil virke litt bedre enn en paracet, men ikke forvent deg noe særlig hvis du går på 20mg Sub daglig.

Det kan fort bli et problem å finne smertestillende når du går på suboxone, ja, fordi du må velge preparater som ikke er i opiat-sjangern.
Da sitter man fort igjen med ibux og paracet, men mulig det finnes noe annet kraftig som fungerer bra. Les litt her:
https://www.google.no/search?q=pain+...FIur8weZzIHoAg

Er det slik at du har skader som trenger smertestillende jevnlig mens du du går på Sub leser jeg at noen anbefaler å gå over til metadon fordi det har en bedre smertestillende effekt en buprenorphine. Eventuelt øke dosen Sub, men dette burde tas opp med lege.

Sitat av techfreak Vis innlegg
Noen som har erfaring med komboen MDMA og flein? Har sett noen sykt trippa videoer på youtube, og lurer på om det er verdt å prøve. Innspill anyone?
Vis hele sitatet...
Sikkert, men lag heller en egen tråd om det, eller søk etter brukererfaringer.
Sist endret av pkk1990; 15. juni 2016 kl. 20:42.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Paralgin forte inneholder 30mg kodein i tillegg til 500mg paracetamol. Kodein metaboliserer til morfin(som igjen er et opiat), og det er det som gir den smertestillenede effekten. Kodein uten metaboliseringen gjør ingeting.

Det KAN hende en paralgin forte vil virke litt bedre enn en paracet, men ikke forvent deg noe særlig hvis du går på 20mg Sub daglig.

Det kan fort bli et problem å finne smertestillende når du går på suboxone, ja, fordi du må velge preparater som ikke er i opiat-sjangern.
Da sitter man fort igjen med ibux og paracet, men mulig det finnes noe annet kraftig som fungerer bra. Les litt her:
https://www.google.no/search?q=pain+...FIur8weZzIHoAg

Er det slik at du har skader som trenger smertestillende jevnlig mens du du går på Sub leser jeg at noen anbefaler å gå over til metadon fordi det har en bedre smertestillende effekt en buprenorphine. Eventuelt øke dosen Sub, men dette burde tas opp med lege.


Sikkert, men lag heller en egen tråd om det, eller søk etter brukererfaringer.
Vis hele sitatet...

Tusen takk for svaret!
Jeg har hatt hyppigere og hyppigere ryggsmerter de siste 5-6 årene, men jeg har ikke merket noe særlig til det før da jeg konstant gikk bedøvd både i hue og kropp, etter jeg begynte på Suboxone og nedtrapping på benzoer merker jeg det dagelig. Noen dager er helt ok mens andre dager tar knekken på meg, orker ikke gå ut engang.

Nå begynner jeg virkelig revurdere LAR når man blir fratatt medisiner man har brukt i over 10 år , medisiner jeg blir nektet selvom jeg har en diagnose, og nå som jeg fant ut at suboxone pasienter må lide om de har smerter.
Heller komme seg ut av LAR når man har vært der så kort og ikke må slite med de heavy abstinensene om jeg slutter om 20 år..

Offtopic men...LAR var langt i fra det blomsterbildet de malte på nettsidene sine og slik folk skryter av at det er så bra på nettet og real life..Jeg har bare hatt problemer fra dag en de slapp meg ut fra IR.

Til han som spurte om noe veldig urelevant:
Du som lurer på den blandinga, ja det er heaven om du passer på å ta det i riktig tid i forhold til hverandre, ikke kult å sitte på emma nedtur når soppen kicker som værst.
Les deg opp og lag egen tråd, tror forresten det er mange av de her..
Sist endret av KjellFresh; 15. juni 2016 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Offtopic men...LAR var langt i fra det blomsterbildet de malte på nettsidene sine og slik folk skryter av at det er så bra på nettet og real life..Jeg har bare hatt problemer fra dag en de slapp meg ut fra IR.
Vis hele sitatet...


Kjip situasjon. Det beste er å komme seg ut av det så fort som mulig, men på riktig hvis. Med hjelp fra lege med nedtrapping og sykemelding og kanskje litt benzo for søvn kan du klare det!

Her er de 2 alternativene du har hvis du må ha sterke smertestillende:

1. Patients needing temporary opiate treatment for severe pain should stop taking Suboxone for the duration of their temporary need for pain management. Once pain becomes manageable with non-opiate based medications, the patient can resume Suboxone treatment. Until the buprenorphine in Suboxone clears the body, patients may need temporarily higher than normal doses of short acting opiates to achieve sufficient pain relief

2. Patients needing chronic opiate treatment for lasting pain are not good candidates for Suboxone treatment, and should consider treatment with methadone instead.
Vis hele sitatet...