Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3119
Hei,
Jeg hadde samlet nærmere 20 forskjellige frimerker fra alt mulige land og tidsrom. Fra under krigen, Soviet-tiden, osv.

Politiet kom på razzia. Snuten trodde det var LSD og sa det skulle sendes inn til Kripos for å undersøkes.

Blir jeg å få de tilbake? De var egentlig en gave jeg skulle gi til min mor sist morsdag, siden hun er glad i å samle frimerker.
Beslaget faller bort senest når saken er endelig avgjort. Gjelder beslaget ting som er tatt fra noen ved en straffbar handling, utleveres tingen til fornærmede. Eventuell tvist om hvem som har rett til å få tingen utlevert, avgjøres av tingretten. Andre ting som er beslaglagt for å sikre bevis, vil normalt bli levert tilbake til den som de er beslaglagt hos. Er det reist krav om inndragning og kravet tas til følge, blir tingen uten videre statens eiendom, eller den hvis inndragning er foretatt til fordel for, når dommen er endelig. Blir inndragningskravet ikke tatt til følge, skal tingen tilbakeleveres til den som den er beslaglagt hos.

(https://snl.no/beslag%2Fjus)
Ofte får man ikke ting utlevert igjen fordi de somler så fælt og roter det bort. Jeg syns uansett du skal purre på å få igjen disse frimerkene da de hverken er ulovlige eller er bevist at hadde hensikt til å bli brukt til noe ulovlig, og har stor affekjonsverdi (for din mor). Dette blir som at de stjeler en antikvitet/samleobjekt eller familiebilde og ting i den duren som ikke hadde noe med den kriminelle handlingen du var mistenkt for å gjøre. Ergo det skal ikke være i politiets varetekt.
Dette kan potensielt være en avis-sak.
Sitat av nomix Vis innlegg
Dette kan potensielt være en avis-sak.
Vis hele sitatet...
Jepp, husk å få med hvorfor politiet kom på visitt i utgangspunktet.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Hei,
Jeg hadde samlet nærmere 20 forskjellige frimerker fra alt mulige land og tidsrom. Fra under krigen, Soviet-tiden, osv.

Politiet kom på razzia. Snuten trodde det var LSD og sa det skulle sendes inn til Kripos for å undersøkes.

Blir jeg å få de tilbake? De var egentlig en gave jeg skulle gi til min mor sist morsdag, siden hun er glad i å samle frimerker.
Vis hele sitatet...
Er det lov til å spørre hvorfor de kom på razzia i utgangspunktet?
"Politiet stjal frimerker under narko-razzia"
Tidenes overskrift.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Jepp, husk å få med hvorfor politiet kom på visitt i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Det er problemet.

Sitat av dronepungen Vis innlegg
"Politiet stjal frimerker under narko-razzia"
Tidenes overskrift.
Vis hele sitatet...
"Politiet trodde antikke frimerker var narkotika".
Nå kommer jo LSD gjerne på "lapper", og de kan jo ikke vite om det faktisk er det eller ikke uten å undersøke saken.