Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5841
Hei,
Jeg hører og leser ofte historier om folk som har vanvittige opplevelser på DMT. Guder, aliens, andre dimensjoner, you name it.

Har selv prøvd DMT, ved røyking og injisering. Både alene, og kombinert med MAOI, LSD eller sopp.

Det som skjer er enten at jeg får en sterk tripp, men det ligner bare en megadose med sopp. Ingen gjennombrudd, ingen skikkelige hallusinasjoner.

Senest for 2 dager siden injiserte jeg 125mg DMT mens jeg var på LSD. Tror jeg fikk et gjennombrudd, for en god venn som passet på meg (mtp nåla) sa at jeg var helt borte i 10-15 min, men jeg husket ingenting før jeg kom ut av DMT'en og tilbake i LSD-trippen.

Noen andre som sliter med dette? Altså å få gjennombrudd?
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Injisering av Dmt er unødvendig, spesielt i de dosene der, da du ikke husker noen ting. 30-50 mg skal være tilstrekkelig, men det forutsetter at du klarer å trekke inn og holde inne så lenge du klarer. Er lett å gjøre feil her ettersom røyken er noe herk.

For å få fullt utbytte av ett gjennombrudd tror

Trengs det også en viss grad av mental forberedelse. Prøv å sett deg inn i en hypnotisk tilstand på forhånd, 30 min meditasjon. Det gjør det lettere å nå frem, pust og fokuser er en gylden mantra. Ofte er det tankene som står i veien.
Sist endret av Schizoma; 31. januar 2016 kl. 12:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er en del andre faktorer som også spiller inn visstnok, som om pinealkjærtlen din er forstenet... Det kommer an på hvor mye du har drukket vann fra springen som har vært forgiftet, hvor mye du har dusjet i andre land som ikke har rent vann, hvor mye du har skylt tenna dine i fluor, forbruk av urene ting som prosessert mat, kaffe, amfetamin, o l

Brukerdoser av DMT skal visstnok være mg i forhold til personens vekt, mao veier du 60 Kg skal 60 mg mg være en passende dose.

Som Schizoma sier så kan tanker fort komme i veien. Var tripsittern din stille? Satt tripsittern din stille, eller ble bevisstheten din vridd mot vedkommende mer enn den aktuelle opplevelsen? Det er ofte bra å ha tegneboka klar når det går over.

Husk DMT er ikke et rusmiddel, det er en hjelp for deg til å oppnå kontakt mellom ditt bevisste og ubevisste; og du kan like godt lage det selv som å immaterialisere det; gjennom f eks drømmer, yoga, eller meditasjon.

Det er mulig LSDen i seg selv har rotet det til for deg.
Sist endret av nudo; 31. januar 2016 kl. 12:30.
Sitat av nudo Vis innlegg
Det er en del andre faktorer som også spiller inn visstnok, som om pinealkjærtlen din er forstenet... Det kommer an på hvor mye du har drukket vann fra springen som har vært forgiftet, hvor mye du har dusjet i andre land som ikke har rent vann, hvor mye du har skylt tenna dine i fluor, forbruk av urene ting som prosessert mat, kaffe, amfetamin, o l
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som tullball, har du noen kilder å vise til?
Prøv å hold deg edruelig en periode, det hjelper. Forsøk så å røyke mindre doser, selv 15mg skal være nok for det såkalte gjennombruddet. Men som tidligere nevt i tråden her; husk å hold røyken inne en stund..

Alt over 50mg er i alle fall bare waste spørr du meg.
Trenger du dokumentasjon på dette? Merker du ikke selv at du drømmer mindre jo mer du distanserer deg fra naturlig ting?

Jeg kan sikkert finne fram noen kilder, her er den første jeg fant ved søk
http://forum.prisonplanet.com/index.php?topic=68212.0

men kan sikkert spørre noen rundt her om hvor opplysningene kommer fra, jeg antar pubmed.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nudo Vis innlegg
Trenger du dokumentasjon på dette? Merker du ikke selv at du drømmer mindre jo mer du distanserer deg fra naturlig ting?

Jeg kan sikkert finne fram noen kilder, her er den første jeg fant ved søk
http://forum.prisonplanet.com/index.php?topic=68212.0

men kan sikkert spørre noen rundt her om hvor opplysningene kommer fra, jeg antar pubmed.
Vis hele sitatet...
Du lenker faktisk til Alex Jones si nettside? Og ja - påstander om at t.d. fluor i tannkremen fører til redusert drømmeaktivitet krev faktisk dokumentasjon. Og nei, Alex Jones utgår som dokumentasjon med skyhøge kneløft.
Kjenner ikke til Alex Jones, det var første som kom opp på google.

Vet at han her har forsket en del på området https://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Strassman og at han svarer pr e-post.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av nudo Vis innlegg
Kjenner ikke til Alex Jones, det var første som kom opp på google.

Vet at han her har forsket en del på området https://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Strassman og at han svarer pr e-post.
Vis hele sitatet...
Rick Strassman vil ikke lire av seg sånt kvasifilosofisk tull som Alex Jones gjør, han er en seriøs vitenskapsmann og vil ikke utale seg sikkert om noe som helst uten empirisk data. Om du leser boka hans på temaet (DMT: The spirit molecule) så vil han periodevis underholde tankene ved å utforske diverse hypoteser, men vil alltid gjøre deg oppmerksom på at det er digresjoner uten noe håndfast i bunn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nudo Vis innlegg
Kjenner ikke til Alex Jones, det var første som kom opp på google.

Vet at han her har forsket en del på området https://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Strassman og at han svarer pr e-post.
Vis hele sitatet...
Du kom med påstanden, og då får du underbygge den. Ikkje komme med bortforklaringer.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du kom med påstanden, og då får du underbygge den. Ikkje komme med bortforklaringer.
Vis hele sitatet...
Hvilken påstand kom jeg med?

Ord som visstnok hører ikke hjemme i en påstand meg bekjent.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av nudo Vis innlegg
Det er en del andre faktorer som også spiller inn visstnok, som om pinealkjærtlen din er forstenet... Det kommer an på hvor mye du har drukket vann fra springen som har vært forgiftet, hvor mye du har dusjet i andre land som ikke har rent vann, hvor mye du har skylt tenna dine i fluor, forbruk av urene ting som prosessert mat, kaffe, amfetamin, o l
Vis hele sitatet...
Dette sier vitenskapen om forsteining av pineal kjertelen:
Calcification of the pineal gland is typical in young adults, and has been observed in children as young as two years of age.[29] The calcified gland is often seen in skull X-Rays.[29] Calcification rates vary widely by country and correlate with an increase in age, with calcification occurring in an estimated 40% of Americans by their 17th year.[29] Calcification of the pineal gland is largely associated with corpora arenacea also known as "brain sand".

It seems that the internal secretions of the pineal gland inhibit the development of the reproductive glands, because, in cases where it is severely damaged in children, the result is accelerated development of the sexual organs and the skeleton.[30]

Some studies show that the degree of pineal gland calcification is significantly higher in patients with Alzheimer's disease vs. other types of dementia.[31]

Pineal gland calcification may also contribute to the pathogenesis of Alzheimer's disease and may reflect an absence of crystallization inhibitors.[31]

Calcium, phosphorus,[17] and fluoride deposits in the pineal gland have been correlated with aging, showing that, as the brain ages, more deposits collect.[32]
Vis hele sitatet...
Det er ingen korrelasjon med hva personen har intatt av drikkevann som du påsto.
Det står litt om ansamling av kalsium og fluor på epifysen her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pineal...#Calcification

Men hva det har med saken å gjøre, må du nok til en pseudovitenskapelig blogg for å "forstå". At det skal påvirke drømmeaktiviteten tror jeg ikke det finnes noe belegg for å påstå, og at det skal påvirke effekten av DMT gir jo ihvertfall ingen mening. DMT binder seg til reseptor som er spredt rundt i hjernen. De er ikke konsentrert i epifysen, så selv om man skulle ha en forkalkning der, så er det ingenting som tilsier at man skulle få begrenset effekt av DMT.

Rick Strassman presenterer noen personlige spekulasjoner i boken DMT - The spirit molecule. De handler blant annet om DMT sin rolle ved fødsel, i drømmer og ved nær døden-opplevelser. Hvis man har tatt seg bryet å lese boken, så kommer det ganske greit frem hva som er fakta, og hva som er artige spekulasjoner. Hvis man derimot leser om dette på diverse blogger og alternativ helse-sider, så er fakta og fantasi blandet sammen til en salig smørje. Der er plutselig alt fakta, og folk som ikke bare intuitivt forstår disse "sannhetene" er ignorante og "ikke i kontakt med naturen".
Det er ikke min påstand, det er jeg som referer et sammendrag av hva jeg har lest på nettet; ref "som også spiller inn" hvilket innebærer at jeg ikke har opplevd dette selv, eller dokumenterer.

Videre er det viktig å vite; uten å kalle noe pseudovitenskap, at mange av disse remediene/alertnativet som ikke er menneskelagd eller ikke umiddelbart gagner farmasøytisk industri aldri vil bli dokumentert. Og at alt av den grunn kan falsifiseres med en flåsete slengbemerkning av typen: kvakksalver.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Rick Strassman presenterer noen personlige spekulasjoner i boken DMT - The spirit molecule. De handler blant annet om DMT sin rolle ved fødsel, i drømmer og ved nær døden-opplevelser.
Vis hele sitatet...
Husker du hvilken side det står om drømmer i forhold til dette? Dersom jeg husker riktig er idéen at evnen til å produsere DMT selv blir redusert ved calcifisering evt osifikasjon; og man av den grunn drømmer mindre. Noe som da vil føre til at man er mindre mottakelig for drømmer.
Sist endret av nudo; 31. januar 2016 kl. 14:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hehe, nei. Jeg går ikke rundt med sidetallene for hver setning i huet. Men som sagt, dette er spekulasjoner, og de er ikke relevante for tråden. Spørsmålet er hvordan man får gjennombrudd på DMT. La oss pense tilbake til det sporet. =)
Sist endret av mentalmelt; 31. januar 2016 kl. 14:47.
Jeg sliter også med breakthrough på dette stoffet. Har gjort 6 forsøk hittil, begynte med 30mg, er på 70mg nå og det samme skjer hver gang.

Bruker oljepipe, og brenner og trekker dypt og lenge. 2 og 3 og 4 trekk.

Verden begynner å vri seg, og det kommer en vibrerende klar lyd og kroppen blir skjelven. Plutselig kommer det en helt massiv boost av energi og det føles ut som jeg er mitt inne i en stor dome. Ved flere av anledningene har jeg bare reist meg opp, og gått ut i naturen. Hver gang de kuleste 10 min i mitt liv! Effekten ved 30mg er minimal i forhold til 70mg men essensen er den samme. Når jeg prøver å legge meg tilbake å lukke øynene får jeg bare en ekstrem følelse av rastløshet.

Det skal sies at jeg ikke har nådd breakthrough på noen andre stoffer heller. Sopp 2G, LSD 900mcg, 2C-B 120mg.
Sist endret av stnistad; 1. februar 2016 kl. 15:25.
Jeg har lest flere steder om noe som heter Glass Vapour Genie, bl a her: https://www.shroomery.org/forums/sho...2/fpart/1/vc/1 og det skal visst være det riktige verktøyet for immaterialisering.
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
Har selv en sånn Glass Vapour Genie, og må si den er mye lettere å forsvinne på enn via bong f.eks.
Nå er det noen år siden sist jeg har lekt med hyperspace av DMT-varianten, men så vidt jeg husker så var det ganske hit & miss for å komme virkelig igjennom.
Jeg mistenker at medikamenter kan ha en finger med i spillet. Spesielt benzopreparater eller andre beroligende er drepen for virkelige dyptgående psykedeliske opplevelser.
Jeg slet med å bryte igjennom på DMT. Min subjektive erfaring er at jeg var nervøs og prøvde å klamre meg fast i den 'virkelige' verden.

Så fort jeg klarte å godta at, "nå skal du bli insane." - Fikk jeg verdens kuleste opplevelse!
Jeg var veldig, veldig nervøs de første gangene jeg tok DMT. (Naturligvis?)

Min løsning ble å drikke litt alkohol før jeg tok det, da klarte jeg å slappe av å "godta".
Mange er nok uenig i denne løsningen, og jeg forstår det. Hadde jeg klart å 'overgi' meg uten hjelpemidler ville jeg kanskje fått en enda mer givende opplevelse.
Allikevel, jeg tror ikke det handler så mye om dose så lenge du trekker nok. Men mer om du tør "å slippe taket."

Diffuse begreper, men det er DMT også!
Sist endret av Brofist; 1. februar 2016 kl. 22:43.
Brofist: Du treffer spikeren her. Behovet for å klamre seg til virkeligheten er desidert det som hindrer gjennombrudd.

Virkeligheten i den forstand er også ideer om hvordan et gjennombrudd vil utarte seg. Når lyden kommer og man befinner seg i ett geometrisk landskap er det lett å bli oppslukt av det visuelle, men dette er bare en annen manifestering av det normale tankesystemet. Er her man må "go with the Flow". Anbfaler å bruke teknikker som ved lucid dreaming, hvor fokuset må skiftes ofte, hvis du fokusere på samme ting lenge nok våkner du. Alle som har prøvd LSD har lagt merke til at man blir "fortapt" i fraktaler om man fokuserer på ett bestemt punkt lenge nok.
Hvis du merker at du er bevisst: pust. Er pusten som får deg igjennom.
Sist endret av Schizoma; 1. februar 2016 kl. 23:39.
Har ikke greid det selv, bare hatt bra opplevelser ved å lukke øynene, men ikke breakthrough opplevelse. Skal prøve med 40-50mg med changa. Har tatt med benzopreparater tidligere for å teste effektene, men når jeg tar det uten benzo har jeg ganske noia for å slippe taket. Det er så magisk selv når du ikke kommer gjennom, så klarer ikke forestille meg hvor dypt det må være når du kommer dit
Til alle dere som mener at div. benzoer ødelegger hva slags doser er dere oppe i da? For min del knuser de fleste psykedeliske stoffer "benzo beskyttelsen" om man trår litt til på dosen som blir inntatt, blir som en glødene kniv gjennom smør for å snakke litt metaforisk. Benzoer hjelper på oppturen til en viss grad, men før eller siden blir man jo gjerne revet med, da spesiellt på DMT hjelper det ikke med noe beroligende medikament effektene er så intense at det overkjører absolutt alt, imo.
Å ta benzo før man skal røyke dmt, er litt som å ta benzo før man skal hoppe i fallskjerm. Man nummer seg for opplevelsen. Litt som å helle vann på ved før man skal fyre opp.

Personlig har jeg aldri skjønt vitsen, og etter å ha lest div literatur innen psykedelisk psykologi fra 50-70 tallet er jeg blitt meget skeptisk (Stanislav Grof advarer særlig mot benzoer som trippstopper, da han observerte lang lengre negative ettervirkninger i slike pasienter ).

Benzo gir tilsynelatende inntrykk av at man "tåler" opplevelsen bedre. Mens man egentlig nummer seg for viktige inntrykk. Alle jeg vet om som har fått negative bivirkninger som følge av psykedelika har blandet med benzo eller andre beroligende ( mange eksempler her på forumet også). Man blir mindre sensitiv for opplevelsen.

Det er selvklart at en som ikke får gjennombrudd, eller har enorm toleranse for psykedelika, bør se på sitt medikamentbruk som en viktig potensiell brems.

Man kan sammenligne DMT med å kjøre en svært rask ræserbil. Det kan være skremmende og potensielt farlig, Men løsningen på dette er ikke å innta beroligende eller ta noen drinker. Absolutt våkenhet og mental stabilitet er alltid å foretrekke.

Hvis man likevel ikke føler seg klar, er det imo bedre å vente til bedre tider.

Personlig har jeg røyka DMT et par ganger da jeg var litt beruset. Ja - jeg fikk likevel breakthrough, men entetiesa var ikke videre imponert.

Jeg mener det også er en grunn til at man i kulturer hvor DMT er gjeldende, forbereder seg med faste og edruelige ritualer før man inntar substans. Skal man forberede seg mentalt foreslår jeg å la seg inspirere av slike forberedelsesritualer istedet for å gå for "kjemisk numming".
Sist endret av Bearass; 2. februar 2016 kl. 14:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Glemte å nevne at det var snakk om 10 syrelapper på 150mcg hver og en halvliter brennevin innabords (er inndrukket) + medisiner som Lyrica, Wellbutrin og Sobril (som jeg går på fast), god hasj og en Rivotril som jeg fant på gulvet.

Så det ble mye opp og ned før jeg satt smellen med DMT. Men dere har nok rett. Det er nok medisiner og dop som blokkerte denne gangen. Men både benzo, alkohol og Lyrica har jeg stor toleranse for. Blir dausjuk uten dem.
Sist endret av Mexxy; 3. februar 2016 kl. 08:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.