Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2132
Har hørt dette før at når man går på Zoloft kan man få dårligere eller mindre rus av visse rusmidler. Dette kan selvfølgelig være en myte for alt jeg vet og ganske individuelt. Men nå føles det altså slik for meg. Har brukt noe heroin og alkohol siden jeg begynte på Zoloft. Noen som kjenner seg igjen her eller er det bare tilfeldigheter?
Sist endret av ZionRoad; 26. januar 2016 kl. 00:03.
Klart det, Zoloft er en SSRI, og SSRI vil resultere i at du ikke har en særlig stor serotoninutløsning når du bruker stoff. Serotonin er også ansvarlig for ekstremt mange andre reaksjoner i kroppen, og alle kropper er forskjellige. Det er slettes ikke rart, og helt vanlig med mange typer drugs. At du får dette vil jeg heller ikke anse som rart. Les deg opp på SSRI og alkohol/opiater og virkninger selv og prøv å danne deg selv et godt bilde fordi jeg har ikke alt i hodet.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Ja jeg har gjort det, tro det eller ei. Men jeg ønsker vel ikke å innse det helt. Og det hjelper vel ikke noe særlig å hoppe over noen doser, kanskje 5 dager før en helg med kos? Tror nemlig ikke det er noe særlig heller at jeg hopper over noe særlig flere dager.

Tar Zoloft på grunn av angst og det har gitt gode resultater så langt og det holder meg lenger i strekk borte fra rus, så det er liksom ikke noe alternativt å slutte heller.

Blir dyrt å ruse seg gitt, og kanskje mindre givende. Men dette kan jo være positivt på mange måter og hehe. Men kan det være noen rusmidler som kanskje fungerer bedre enn andre? For eksempel cannabis eller hallusinogener(dette gir mening for meg i forhold til det jeg har lest)?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ja jeg har gjort det, tro det eller ei. Men jeg ønsker vel ikke å innse det helt. Og det hjelper vel ikke noe særlig å hoppe over noen doser, kanskje 5 dager før en helg med kos? Tror nemlig ikke det er noe særlig heller at jeg hopper over noe særlig flere dager.

Tar Zoloft på grunn av angst og det har gitt gode resultater så langt og det holder meg lenger i strekk borte fra rus, så det er liksom ikke noe alternativt å slutte heller.

Blir dyrt å ruse seg gitt, og kanskje mindre givende. Men dette kan jo være positivt på mange måter og hehe. Men kan det være noen rusmidler som kanskje fungerer bedre enn andre? For eksempel cannabis eller hallusinogener(dette gir mening for meg i forhold til det jeg har lest)?
Vis hele sitatet...
Avbrekk på ssri vil nok gjøre deg deppa og veldig angstfylt. Vet heller lite om effektene av å stoppe og starte på et medkimament som påvirker hjernekjemien din så drastisk. Hallusinogener m. ssri har vist seg at en ofte trenger en litt større dose, men det fungerer. Weed og SSRI fungerer det og. Husk at weed ofte gir deg mer angst i lengden. Antakeligvis ikke en god ide da du nettopp har gått av ssri heller og er midt i peaken av helvete. Anbefaler deg å holde deg på medisinene dine og kutte ut rus. Du har jo hatt alk. problemer i fortiden og nå leker du med heroin, kanskje best å la medisineringen hjelpe deg drite i rus.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Opiater har jeg forsåvidt lekt med en en stund før, ja vet det er veldig risikofylt. Men har faktisk fungert bedre enn alkohol bruk. Vet at dette er såpass risikofylt at det fort kan gå til helvete. Men jeg liker tross alt ikke rusen opiater gir meg så mye at jeg kunne ha kastet bort alt jeg har jobbet for så langt i forhold til mine rusproblemer. Har sluttet med sprit også og drikker mindre, saktere og har egentlig et helt annet forhold til det.

Men jeg er ikke naiv, vet at slikt kan snu osv. Men jeg har vært vurdert dette nøye tro meg. Et hundre prosent rusfritt liv vil jeg ikke ha akkurat nå. Det kan gå lenge uten at jeg ruser meg. Men nok om det.

Hallusinogener er uansett ganske uinteressant, det måtte vært sopp i så fall. Men det hadde jo bare blitt et par ganger, hadde ikke kunne gjort det til noe månedlig greie. Er forsåvidt enig med deg at cannabis kan gjøre hverdagen mer angstfylt. Er dessuten redd for at jeg skal bli fristet til å spise benzo sammen med røykinga.

Nei nå har jeg fått tenkt litt. Ett par øl i helgene merker jeg tross medisinene, og det holder egentlig lenge i forhold til de planene og målene jeg har satt for meg selv. Opiater er noe jeg gjør innimellom, litt som folk som drar på ferie for å drive med ekstremsport(jepp dårlig analogi).

Og ja jeg har fortsatt alkoholproblemer, og det kommer jeg til å ha resten av livet, begynner som smått og lære å leve med det.
Sist endret av ZionRoad; 26. januar 2016 kl. 00:43.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Weed og SSRI fungerer det og. Husk at weed ofte gir deg mer angst i lengden.
Vis hele sitatet...
Må bare føye til at denne kombinasjonen vil hos noen personer nulle ut effekten fra SSRI'en dersom man røyker ofte.

"The main issue with combining the ssri with cannabis is down to how regular the smoking is. If one is getting stoned most of the time, any help the ssri will be offering in helping you deal with/work through any mental issues may be greatly diminished."

Man kan også oppleve div. milde komplikasjoner ved å kombinere SSRI og cannabis, mens andre merker aldri noen spesielle avvik fra behandlingen. Utrolig hvor individuelt dette er, alt kommer ned til individets unike hjernekjemi.