Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 9481
Bor i en diktaturstat i Sørøstasia, og nå vil diktatoren forby bruk av PROXY / VPN.

Noen som har peil på om bruk av VPN kan oppdages av myndighetene ?

Jeg bruker en lokal nettilbyder, og nederlandsk VPN.
Betaler VPN med Visa til anonym kto.

Bruker konsekvent VPN på imac, og lokal nettilbyder på ipader og iphoner, slik at det loggføres endel trafikk på min IP- adresse.

Ikke interessert i " synsing " - trenger konkret råd ift fakta !

Sitat av Landmine Vis innlegg
Bor i en diktaturstat i Sørøstasia, og nå vil diktatoren forby bruk av PROXY / VPN.

Noen som har peil på om bruk av VPN kan oppdages av myndighetene ?

Jeg bruker en lokal nettilbyder, og nederlandsk VPN.
Betaler VPN med Visa til anonym kto.

Bruker konsekvent VPN på imac, og lokal nettilbyder på ipader og iphoner, slik at det loggføres endel trafikk på min IP- adresse.

Ikke interessert i " synsing " - trenger konkret råd ift fakta !

Vis hele sitatet...
Enkelt og greit : Ja, hvis de har tilgang på trafikkinformasjon fra nettleverandør så kan de se at du er koblet opp på VPN server, men ikke hvilke sider du surfer på.
Landmine's Avatar
Trådstarter
16 4
Ok, takk !
Mulitærjuntaen har garantert tilgang på all trafikkinfo....men, vet du noe om hva som indikerer min VPN-bruk hos nettleverandøren ?
De ser ip til VPN serveren du står koblet opp på og kan i tillegg se at all trafikk er kryptert.
Landmine's Avatar
Trådstarter
16 4
Altså ikke mulig å gå under juntaradaren....

Tusen takk for saklig respons !
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvor lever du og hvorfor i allverden bor du der egentlig?
Overskuddsmateriell
En måte å snu seg rundt reglene er å ha en server med Windows på der man kobler til med remote desktop. Da bruker man i praksis ikke VPN. Selvsagt kan video og lyd bli laggete med dette systemet men man kommer seg fortsatt rundt alle blokkeringer
Sitat av Landmine Vis innlegg
Altså ikke mulig å gå under juntaradaren....

Tusen takk for saklig respons !
Vis hele sitatet...
Det fikser du med å opprette en virtuell server hos DigitalOcean, Linode og liknende leverandører. Du setter så opp en "SSH tunnell". SSH kan (enda) ikke dekrypteres og trafikken som går gjennom den er dermed skjult. Alt juntaen vil se er SSH-trafikk som kan bety alt fra ren SSHing til filoverføringer via SCP.

En annen mulighet er å velge en VPN-provider som støtter Obfsproxy, som skjuler VPN-trafikken, noe blant annet Tor gjør. Jeg mener å huske at proxy.sh støtter det.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Men i stedet for å ta sjansen, virker det alt i alt som et jævla godt argument for å flytte. Hvis du skulle bli "kontrollert" vil de kunne se en stor andel kryptert trafikk, og det kan godt hende at de tar det ille opp.

Hvor var det du var, sa du?
Takk for alle innspill og gode forslag !

Jeg kan ikke flytte - men hadde aldri valgt dette landet hvis jeg hadde kunnet velge på nytt.

Militærjuntaen har innført en lov som gir dem anledning til å sjekke snailmail, e-mail, FaceBook, Instagram, Line osv...uten rettskjennelse.
Folk blir kastet i fengsel hvis de skriver eller mener noe kritisk til diktaturet, det er unntakstilstand, portforbud og mange undommer er fengslet for å rekke tre fingre i været ( Hungergames ) . Hundrevis er bortført og drept/forsvunnet !
All presse er strengt sensurert. Flere journalister er fengslet for å ha uttalt seg negativt.

Det virker ikke som den vestlige verden er klar over forholdene her.

Hvis Militærjuntaen finner ut at jeg har skrevet ovenstående vil jeg antakelig bli fengslet i mange år, og deretter deportert hvis jeg overlever hundremannscelle og underernæring. Det samme vil skje hvis jeg benytter VPN etter at forbudet trer i kraft.

Jeg tar ikke sjangsen på å fortelle hvilket land jeg bor i, men kan gi et generelt ferietips : Aldri, aldri reis til Thailand på ferie....
Sitat av Landmine Vis innlegg
men kan gi et generelt ferietips : Aldri, aldri reis til Thailand på ferie....
Vis hele sitatet...
Jeg lo litt
det er mye den vestlige verden ikke er klar for! ellers så bryr det ikke oss. synd men sånn er det :P hele norge brydde seg om 12 franske døde, men ingen bryr seg om 2000 døde i nigeria.? verden er rar!
Jeg er registrert på Astrill VPN, som tilbyr en addon (i tillegg til den vanlige vpn tjenesten) kalt StealthVPN. Dette er en ny VPN protokoll med det målet at det ikke skal kunne registreres eller blokkes. Dette er hyppig brukt av kinesere, men det ser ut som du også kan ta nytte av det. Betaler du i tillegg med bitcoins er dette den beste løsningen.

As a response to Great Firewall of China VPN blocking events, we decided to create a new VPN protocol that is not detectable as VPN protocol and which works in China. We named those new protocols StealthVPN and RouterPro VPN.

StealthVPN and RouterPro VPN is our customized version of OpenVPN, and is our solution which works in China. StealthVPN add-on is for computers only (Windows, Mac OSX and Linux), and RouterPro VPN add-on is for routers only (DD-WRT, Tomato, TomatoUSB, ASUS Merlin, RMerl/asuswrt-merlin). While both StealthVPN and RouterPro VPN protocols were originally designed for China users, anyone can use this protocols as means to prevent your ISP Throttling Your Internet Connection.

The new protocols StealthVPN and RouterPro VPN are designed to make it really hard to detect and block. The new protocol has 2-layers of encryption for even better security. Standard price for StealthVPN add-on is $2/month and $5/month for RouterPro VPN add-on. This fee is necessary to cover development and maintenance costs and server expenses, as this new protocol uses much more system resources due to two layers of encryption.
Vis hele sitatet...
Sist endret av RabbitPen; 1. februar 2015 kl. 15:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Jeg er registrert på Astrill VPN, som tilbyr en addon (i tillegg til den vanlige vpn tjenesten) kalt StealthVPN. Dette er en ny VPN protokoll med det målet at det ikke skal kunne registreres eller blokkes. Dette er hyppig brukt av kinesere, men det ser ut som du også kan ta nytte av det. Betaler du i tillegg med bitcoins er dette den beste løsningen.
Vis hele sitatet...
....dette virket lovende !

Takk for bra tips !
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Noen som har en ide om hvilket land TS befinner seg i? Kan vell ikke være så mange land i sør øst asia som passer til beskrivelsen?
Jeg skulle likt å sett en teknisk implementasjon av Stealth VPN, for de kommer med ganske store påstander. Jeg ville ikke stolt et rått øre på noe av det de sier.

"We're through the second firewall, but the antivirus is using counter-measures!"
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Noen som har en ide om hvilket land TS befinner seg i? Kan vell ikke være så mange land i sør øst asia som passer til beskrivelsen?
Vis hele sitatet...
Burma, Laos og Kambodsja?
....egentlig er jeg bare ute etter å kunne surfe fritt og ubemerket uten at juntaen fengsler meg - men, jeg skjønner at det hersker en smule nyskjerrighet rundt hvilket land jeg befinner meg i.
Helt forståelig - men, veldig langt fra den opprinnelige spørsmålstillingen.

Hvis jeg skriver ห้้หัไพไถไิืปทมบำจำตฝงลชขืผดฟ vil kanskje noen få en ide ?

Burma, Laos, Vietnam og Cambodia er ferieparadiser i forhold til den diktaturstaten jeg må bo i !

Det tryggeste er å feriere på Tjøme eller kanskje i Valdres ?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Du bor ufrivillig der altså?
Du er paranoid.

Som utlending i Thailand har du så og si ingenting å bekymre deg for med mindre du dreper kona eller smugler narkotika.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Du er paranoid.

Som utlending i Thailand har du så og si ingenting å bekymre deg for med mindre du dreper kona eller smugler narkotika.
Vis hele sitatet...
Jeg antar at du kjenner trådstarteren og hans situasjon der han bor, i og med at du er så sikker i din påstand. Du påstår både at han er paranoid, utlending og ikke har noe å bekymre seg for. Jeg synes det er urimelige påstander, når du ikke viser noen som helst form for usikkerhet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg antar at du kjenner trådstarteren og hans situasjon der han bor, i og med at du er så sikker i din påstand. Du påstår både at han er paranoid, utlending og ikke har noe å bekymre seg for. Jeg synes det er urimelige påstander, når du ikke viser noen som helst form for usikkerhet.
Vis hele sitatet...
Det er svært få regimer som vil hekte utlendinger for slikt. Stortsett er dei interessert i å holde lokalbefolkinga på matta. T.d. Kina innbringer i praksis ikkje folk for å omgå brannmuren, men tar heller dei som publiserer ting.

Så som utlending som bruker vpn for å kunne surfe ufiltrert er risikoen liten. Dei har ikkje ressurser eller ønske om å ta dei tilfella.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er svært få regimer som vil hekte utlendinger for slikt. Stortsett er dei interessert i å holde lokalbefolkinga på matta. T.d. Kina innbringer i praksis ikkje folk for å omgå brannmuren, men tar heller dei som publiserer ting.

Så som utlending som bruker vpn for å kunne surfe ufiltrert er risikoen liten. Dei har ikkje ressurser eller ønske om å ta dei tilfella.
Vis hele sitatet...
Det kan godt stemme. Det jeg snakker om er at vi ikke er sikre på at han er der på ferie. Han har selv sagt at han ikke ville vært der hvis han kunne valgt på nytt. Det tyder på at han ikke er der helt frivillig. Det at han ikke er der frivillig kan også tyde på at han har gjort noe som setter han under radaren til myndighetene. Dette er riktignok bare mine tanker, og jeg vet ingenting om trådstarter. Føl dere frie til å justere tankene mine hvis de virker urimelige
Sitat av Deezire Vis innlegg
Du er paranoid.

Som utlending i Thailand har du så og si ingenting å bekymre deg for med mindre du dreper kona eller smugler narkotika.
Vis hele sitatet...
Fint med et svar fra en som virkelig kjenner til forholdene i Thailand.

Imidlertid har jeg hørt at det er så og si tre ting å bekymre seg for .

1. Drepe kona
2. Smugle narkotika
3. Bruke VPN

Det kan godt være at jeg er paranoid, men jeg skjønner ikke hvorfor folk forfølger meg av den grunn ?
De er ikke ute etter å ta deg, med mindre du bruker det for å poste sensitive greier.
Skal vi runde av....?

Jeg har igrunnen fått svar; juntadjevlene kan ferske at jeg bruker VPN.
Og...jeg har fått et par tips om hvordan jeg kan manipulere systemet.

Til de som ble mer personlig engasjert ; jeg bor frivillig i diktaturstaten, men " kan " av økonomiske grunner ikke flytte.
Har innvestert mange millioner i eiendommer, lydstudio, kjøretøyer, narkotikasmugling og konedrap.
Bortsett fra Junta & Diktatur har jeg det fint...værre med de nesten sytti millionene som bor her og er prisgitt maktelitens egotripp !
Flyktet fra Norge for ti år siden på grunn av kulde og snø !

Stor takk til alle freaks som har bidratt konstruktivt !
Jeg vet ikke helt hvordan du har fått det for deg at det er farlig å bruke VPN i Thailand. Med din paranoia så syntes jeg du skulle sjekke opp i det å ha eiendom i Thailand, og lovligheten rundt det.
Det er dyrt med konedrap i Asia ! Rundt 300000 bath pr kone.
Avansert selvironi preller av, skjønner jeg !

Når det gjelder legaliteten av å eie tomt/land - var dette enkelt for noen år siden, ettersom man kunne registrere på firma. Denne muligheten har blitt mye snevrere, fordi mange misbrukte ordningen og opprettet fiktive firmaer.

Min påståtte paranoia fra hobbypsykiater Deezire må jeg bare bøye meg i støvet for.
Fjerndiagnoser er som regel både korrekte og treffende - særlig når de kommer fra fagfolk som Deezire.

Det er som kjent veldig dumt å stole på uttalelser fra en som bor midt i ditaturet og kjenner problemene fra egen erfaring.
La oss heller legge vekt på hyggelige " synsere " som kanskje har vært to uker på ferie i Thailand !

Nok en gang takk til dere som har gitt seriøse råd !
▼ ... over en måned senere ... ▼
Med mindre du driver med kupp forberedelser, henger med doplangere eller ekstreme muslimske miljøer nedi sør thailand så vil jeg påstå at du er vel paranoid.

Og det kommer fra en som er halvt thai og ofte er i Thailand. men seff , alle de 10-20 000 nordmenne eller par hundre tusener med skandinavere eller hvor mange som drar til Thailand hvert år har seff ikke snøring.

Lykke til!
Sist endret av MrBlåtann; 11. mars 2015 kl. 14:04.
Har et tips hvis det fortsatt er aktuelt.

Har du en datamaskin hjemme i Norge eller annet sted ( evt VPS ) kan du koble deg opp med RDP/teamviewer på den og bruke den til å skrive det du ønsker og ta kommunikasjon via denne. Bruk teamviewer for eksempel som har innebygd kryptering og mulighet to to-faktor login.

Så bruker du maskinen hjemme i Norge til å kommunisere/lagre informasjon på. Du slipper filer på din maskin i Thailand og informasjonen blir ikke brukt sendt fra din maskin på en måte.

bare en mulighet jeg ville frem med