Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 10617
Halloen.

Sitter på 8x150mg Wellbutrin. Brukes som anti-depressiva og røykeslutt. Det er en noradrenalin/dopamin reopptakshemmer (NDRI), så den skiller seg fra kjente anti-depressiva som SSRI, TCA, osv. Siden mekanismen er veldig lik vanlige stimulanter, er det mulig å oppnå rus av en stor dose av disse? Jeg sluttet å ta disse for noen dager siden, så derfor hadde jeg noen ekstra liggende igjen. Har gått på de i 3 måneder og synes ikke de virket noe særlig. Verken på godt eller vondt. Ble kanskje litt mer våken om dagene.

Jeg er klar over faren for kramper og epileptiske anfall ved høye doser, men jeg har både rivotril, sobril og orfiril.

Kommer ikke til å snorte, siden jeg har lest at det er helt jævlig. Skyte er ikke aktuelt siden det etser vekk kroppsvev, nesten som uren desmorfin (krokodil).
Om du kunne fått rus av det. Tror du det da hadde vært et C-preparat?
Sitat av halfagram Vis innlegg
Om du kunne fått rus av det. Tror du det da hadde vært et C-preparat?
Vis hele sitatet...
Da er mitt spørsmål til deg; Hva med Lyrica/Pregabalin? Dette er et C-preparat, og jeg for min del har blitt utrolig "stein" av dette. Samt at det
potensere effekten av andre stoffer som Etanol, benzodiazepiner og så videre. Det kan virke nokså uskyldig kategorisert som et C-preparat men leser man litt rundt vil man se en helt annen side av saken.
Sist endret av Lucy In The Sky; 25. september 2014 kl. 19:29.
Ikke ta så mye wellbutrin på en gang. Det senker krampeterskelen betraktelig. Har du hatt anfall før bør du tenke deg nøye om.

Det du kan gjøre, er å få av skallet rundt pillen, knuse den og sniffe. Da får du en rus som ligner på dårlig kokain i en halvtimes tid. Men vær forsiktig. Du vil få lyst på mer, og du vil få bruk for nesespray etter hvert.

Så ja, du kan få en rus på disse hvis du sniffer de. Men ikke forvent så mye. En mild stimulantrus

mvh
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Da er mitt spørsmål til deg; Hva med Lyrica/Pregabalin? Dette er et C-preparat, og jeg for min del har blitt utrolig "stein" av dette. Samt at det
potensere effekten av andre stoffer som Etanol, benzodiazepiner og så videre. Det kan virke nokså uskyldig kategorisert som et C-preparat men leser man litt rundt vil man se en helt annen side av saken.
Vis hele sitatet...
Er en grunn til at Lyrica skal bli B-preparat
Sitat av halfagram Vis innlegg
Er en grunn til at Lyrica skal bli B-preparat
Vis hele sitatet...
Prøvd neurontin eller seroquel?
Sitat av halfagram Vis innlegg
Er en grunn til at Lyrica skal bli B-preparat
Vis hele sitatet...
Har hørt dette før. Det har vært diskutert i flere år. Men finnes det noen kilde på at Lyrica definitivt skal reklassifiseres, eller er det stadig noe som diskuteres? Såvidt jeg har fortstått går den samme debatten i Sverige (litt usikker på hva som er ekvivalent av A, B, C der men jeg antar de har noe lignende). Der har stoffet heller ikke blitt flyttet fra den minst restriktive reseptklassen.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av halfagram Vis innlegg
Om du kunne fått rus av det. Tror du det da hadde vært et C-preparat?
Vis hele sitatet...
Det finnes reseptfrie legemidler som har sedative og mildt beroligende egenskaper, og som i store doser kan indusere delirium. Eksempler er postafen og marzine. Det er ganske en ganske heavy tilstand du kommer i når du tar nok av diise, og jeg anbefaler ikke det til noen å prøve.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ikke ta så mye wellbutrin på en gang. Det senker krampeterskelen betraktelig. Har du hatt anfall før bør du tenke deg nøye om.

Har aldri hatt anfall, og som sagt så har jeg både sobril, rivotril og orfiril (som jeg går på fast mot nerver og angst, har ikke epilepsi).
Vis hele sitatet...
Det du kan gjøre, er å få av skallet ru11ndt pillen, knuse den og sniffe. Da får du en rus som ligner på dårlig kokain i en halvtimes tid. Men vær forsiktig. Du vil få lyst på mer, og du vil få bruk for nesespray etter hvert.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest hvor jævlig det er å snorte wellbutrin, så det skal gå rett ned i magen.

Så ja, du kan få en rus på disse hvis du sniffer de. Men ikke forvent så mye. En mild stimulantrus

mvh
Vis hele sitatet...
Nå har jeg allerede prøvd dette. Fant gode råd og svar fra andre forum siden det ikke kom fullt så raske svar i denne tråden. Og det var mye som jeg forventet, en svak, men laaaaang stimulant-rus/virkning. Jeg beit av en liten del av skallen på hver pille for å ødelegge depoteffekten.

Men det sprøeste med dette, var at ca 5 timer etter inntak (1200mg), så kjente jeg ingenting. Tenkte nok at jeg var innspist og trengte mer enn 3 dager på å få bort toleranse. Men plutselig så sparker det i beina, og jeg får en slags stimulansfølelse på sekundet. Det var ganske spøtt. Men ellers ikke noe euforisk, kanskje litt behagelig, men mest bare at jeg ble våken, i både sinn og kropp, helt plutselig.

Uansett, så var det ikke verdt det. Det er ikke noe god rus, og man er avhengig av benzo for å forsikre seg at man ikke får kramper, epileptiske anfall eller andre ubehaglige bivirkninger.

Jeg merket en slags hallusinogen virkning, som lignet veldig på en liten til moderat dose stilnoct eller imovane. Det var ikke så kraftig at jeg så skapninger eller ble delirisk (Har hatt mine tripper på Imovane og Stilnoct), men mønster, farger og sinnsstemingen var veldig lik.

Sitat av halfagram
Er en grunn til at Lyrica skal bli B-preparat
Vis hele sitatet...
Det der har jeg hørt i flere år. Ingen kilder har jeg sett heller. Men ja, den skulle kanskje vært et b-preperat, så legene blir mer obs på at de faktisk skriver ut noe som både er vanedannende og har misbrukspotensiale.
Mexxy: Mulig du har lest det ja. Men jeg har prøvd å sniffe det selv. Var ikke ille i det heletatt. Men fikk ingen heftig rus, ei heller en lang en, men likevel utrolig lyst på mer.

Bør ha en halv rivo i bakhånd, ja.
Sist endret av TrippyKing; 26. september 2014 kl. 12:40.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Hei.

(Før jeg begynner, så spiste jeg 2 stk rivotril/clonazepam 2mg, tilsammen 4mg, for å forhindre kramper, epileptiske anfall og eventuelt andre ubehagelige bivirkninger).

Idag prøvde jeg å sniffe 300mg wellbutrin. Jeg knuste tabletene (to stykker x 150mg) så mye jeg kunne. Deretter plukket jeg ut deler av skallet som ligger rundt tabletten. Så knuste jeg pulveret enda litt mer, og nå var det klart.

Delte opp i 4 striper (75mg hver). Snortet de. Ja, det svei, men ikke like mye som 2C-E.

5-15 minutter senere føler jeg en svak-moderat stimulerende følelse. Smerten i nesen er nesten borte. Jeg snakker bedre, jeg gidder mer (som å skrive dette), og føler en varm liten euforia.

Så ja, wellbutrin har misbruker potensiale.

Kan legge til at jeg snorta 300mg til. Alt for å holde humøret oppe.
Sist endret av Mexxy; 23. november 2014 kl. 14:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei!
En venn av meg bruker dette. han informerte meg om at det er bra for hans depresjoner, men absolutt inget rus middel. Han nevnte at det også må taes over tid før det fungerer, før det har virkning, men da for depresjoner, ikke noen rus. Han hadde aldri hørt noe om bruk av dette for rusing. Men jeg leser jo deres beskrivelser her da, allikevel med alt jeg har hørt med folks erfaringer med anti-deprisiva, så er dette det første jeg er borti tror jeg som man kan ruse seg på. Interesant, kanskje prøve det ut, hvis dere mener det er verdt det, kan kanksje se om kompisen min har litt til overs.
Sist endret av jodatakker; 25. november 2014 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Har snortet wellbutrin to ganger. Ene gangen tre 150mg, hadde snørr og blod langt oppi nesa. stappfult, spytta ut snør fra halsen dagen etter. Og gikk to uker med å daglig måtte snyte ut blod/snør klumper. Og neseblod kom helt tilfeldig tre ganger i løpet av de to ukene. Var dum å prøvde engang til mye et halvt år etterpå, og akkurat samme regla skjedde bare dobbelt så ille. Så hvordan de som misbruker det i fengselet ikke mister nesa skjønner ikke jeg. Fikk følelsen av at stoffet etset i nesa. MEN det var en interessant rus, faktisk.
Jeg har en liten tullerapport om dette en eller annen plass. Raskt oppsummert; Nei. Just don't. Rusen er ikke verdt smertene, selv om jeg på datiden fikk et modikum av glede over å ha tilgang til en slags billig rus. Store mengder kaffe vil gjøre samme nytte.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Løs det opp i vann, trekker det opp i en sprøyte og plugg det i toern. Og selvfølgelig uten spiss/kanyle. Det begynner å funke på under 1 minutt. Bare knip igjen godt. Verken svir eller irriterende på tarmen med tanke på hvor jævlig det det svir og ødelegger nesen på rekordtid, injisering (verken IM eller IV) er uaktuelt for min del. Jeg kan skyte mye rart, men ikke noe som ødelegger årene totalt selv ved null bom. En person påstod at det kostet 1 åre per skudd, Og det kan virke som at det faktisk er virkestoffet i seg selv som er så etsende (ved å lese rapporter fra BlueLight o.l. at folk som har selv prøvd micron/wheel-filter uten hell), så det hjelper ikke hvor mye man filtrerer. Man skader årene uansett.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Løs det opp i vann, trekker det opp i en sprøyte og plugg det i toern. Og selvfølgelig uten spiss/kanyle. Det begynner å funke på under 1 minutt. Bare knip igjen godt. Verken svir eller irriterende på tarmen med tanke på hvor jævlig det det svir og ødelegger nesen på rekordtid, injisering (verken IM eller IV) er uaktuelt for min del. Jeg kan skyte mye rart, men ikke noe som ødelegger årene totalt selv ved null bom. En person påstod at det kostet 1 åre per skudd, Og det kan virke som at det faktisk er virkestoffet i seg selv som er så etsende (ved å lese rapporter fra BlueLight o.l. at folk som har selv prøvd micron/wheel-filter uten hell), så det hjelper ikke hvor mye man filtrerer. Man skader årene uansett.
Vis hele sitatet...
Så rett og slett bare koke de opp og fylle de i ei pumpe og trøkke det opp i baken fungerer, uten smerter? Interessant. Men trøkke det i 2ern kan vel umulig være sunt for tarmen, spesielt hvis man gjør det litt innimellom? (som i flere enn to ganger i mnden)

Har tenkt på løse det opp i en slags nesespray men det blir litt vel komplisert for meg, med tanke på å klare å endre væsken som allerede er i og om jeg får løst det ordentlig opp i vannet så styrkeforholdet i hver nesesprut er lik.
Men uansett så nytter jo ikke det hvis det er virkestoffet som er etsende og filtrering er uten hell, blir vel nesesprayløsningen like håpløs..
Sist endret av skrpappa; 11. februar 2016 kl. 10:59.
Hvis du uansett skulle få til nesespray løsningen din. Tenk på hvor mange spray du måtte ha tatt for å få i deg dosen..og den sinnsyke smaken folk har beskrevet. Da blir det mye bedre å sniffe dem.
tarmen din tåler en dose wellbutrin, no prob for den.
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Hvis du uansett skulle få til nesespray løsningen din. Tenk på hvor mange spray du måtte ha tatt for å få i deg dosen..og den sinnsyke smaken folk har beskrevet. Da blir det mye bedre å sniffe dem.
tarmen din tåler en dose wellbutrin, no prob for den.
Vis hele sitatet...
Trodde da ikke 150mg i en sprut skulle være så vanskelig å få til.. men igjen, jeg er ingen nesespray ekspert. Så tarmen høres vel ut som den beste løsningen om man først og fremst finner på å ruse seg på disse.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Så rett og slett bare koke de opp og fylle de i ei pumpe og trøkke det opp i baken fungerer, uten smerter? Interessant. Men trøkke det i 2ern kan vel umulig være sunt for tarmen, spesielt hvis man gjør det litt innimellom? (som i flere enn to ganger i mnden)

Har tenkt på løse det opp i en slags nesespray men det blir litt vel komplisert for meg, med tanke på å klare å endre væsken som allerede er i og om jeg får løst det ordentlig opp i vannet så styrkeforholdet i hver nesesprut er lik.
Men uansett så nytter jo ikke det hvis det er virkestoffet som er etsende og filtrering er uten hell, blir vel nesesprayløsningen like håpløs..
Vis hele sitatet...
Det er selve virkestoffet i seg selv som er etsende. Folk har rapportert at selv med mikonfilter, så ødela de blodåren. Så nesespray-ideen vil nok ikke funke noe særlig uten å fucke nesa.

Du trenger ikke å koke det. Knus hele tabletten og ha det sammen med mengden vann som tilpasser sprøyten du skal bruke (2ml, 5ml, 10ml, osv)l Rør litt rundt og la det trekke. Trekk opp og trø den opp i baken. Det er den eneste måten man kan få en fin rus av dette uten å skade nese, muskelvev eller årer. Man kan seff knuse de og droppe, men det tar litt tid og man kan få litt mageknipe. Verste som skjer hvis du tar det i toern, er at du kanskje at du får litt renneræv.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Det er selve virkestoffet i seg selv som er etsende. Folk har rapportert at selv med mikonfilter, så ødela de blodåren. Så nesespray-ideen vil nok ikke funke noe særlig uten å fucke nesa.

Du trenger ikke å koke det. Knus hele tabletten og ha det sammen med mengden vann som tilpasser sprøyten du skal bruke (2ml, 5ml, 10ml, osv)l Rør litt rundt og la det trekke. Trekk opp og trø den opp i baken. Det er den eneste måten man kan få en fin rus av dette uten å skade nese, muskelvev eller årer. Man kan seff knuse de og droppe, men det tar litt tid og man kan få litt mageknipe. Verste som skjer hvis du tar det i toern, er at du kanskje at du får litt renneræv.
Vis hele sitatet...
Har snart en matematikk prøve og har mye mer wellbutrin enn jeg bruker. Fått en resept for mye. Skal prøve det ut, burde hjelpe med motivasjonen ihvertfall!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Har snart en matematikk prøve og har mye mer wellbutrin enn jeg bruker. Fått en resept for mye. Skal prøve det ut, burde hjelpe med motivasjonen ihvertfall!
Vis hele sitatet...
Det er lurt å innta en liten dose med benzo og/eller Lyrica for å hindre eventuelle kamper og epileptiske anfall.
Wellbutin blir brukt til behandling ved røykeslutt, og det driver jeg med for tiden, laget til og med en tråd om det
Har tidligere prøvd Zybane, er dette det samme, eller lignende stoff? Zyban, usikker på den e en på slutten, ga meg en dyp depresjon med selvmordstanker. Jeg får resept på Wellbutin om jeg ønsker det, og det gjør jeg jo om det er rusgivende uten å gjøre meg suicidal. Hva tenker du Mexxy, burde jeg skaffe meg dette medikamentet, fra legen, og kan det gi meg noe?
Klem fra Betty

Ser nå at jeg har surra litt, Zyban og wellbutin har samme virkestoff. Jeg står over å prøve det igjen
Sist endret av Nurse Betty; 14. februar 2016 kl. 17:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Wellbutin blir brukt til behandling ved røykeslutt, og det driver jeg med for tiden, laget til og med en tråd om det
Har tidligere prøvd Zybane, er dette det samme, eller lignende stoff? Zyban, usikker på den e en på slutten, ga meg en dyp depresjon med selvmordstanker. Jeg får resept på Wellbutin om jeg ønsker det, og det gjør jeg jo om det er rusgivende uten å gjøre meg suicidal. Hva tenker du Mexxy, burde jeg skaffe meg dette medikamentet, fra legen, og kan det gi meg noe?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hva Mexxy tenker men jeg har vært borti alt av anti depp, benzoer, lyrica osv osv osv.. Eneste antideppen som har gitt meg null plager men en ør liten feeling av mer energi er wellbutrin, snakk om å øke doseringen om en ukestid. Alt annet har jeg blitt forbanna, suicidal, og fått en helt sinnsykt forsterket angst. Jeg tåler generelt antidepp veldig dårlig sa psykiateren min og benzo vil jeg ikke være avhengig av for å klare hverdagen. Jeg bruker remeron for å klare å få i meg mat og å få søvn, men kjenner ingen antidepp funk. Så i mitt tilfelle så har alt annet enn lyrica, remeron og wellbutrin gjort ting 10 ganger så ille. Wellbutrin har gitt meg et ør lite håp om at det faktisk finnes en antidepp der ute som ikke gjør meg til en tikkende bombe, men som fungerer der den skal. Nemlig på motivasjon og det å kunne ta intiativ. En venn av meg som også har endt opp på wellbutrin. Gjør ikke vindunder, men gjøre MYE i motsettning til seroxat, effexor/venlafaksin, cipralex osvosv. Min erfaring hvertall.

Men jeg ser nå at Zybane også inneholder samme virkestoff..
Sist endret av skrpappa; 14. februar 2016 kl. 17:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk for flott svar. Jeg har også prøvd det meste av antideppresiva av ulike type, nå har jeg vært uten i over to år.
Det har gått greit, men nå har jeg havna i en depresiv tilstand igjen. Jeg vet ikke om det er på grunn av røykeslutt, den lange vinteren, mangel på d vitamin, overgangsalder, stoffskiftet eller at jeg er helt tom for vanedannende medisin jeg har brukt i mange år. Lyrica gjør meg rolig og mye mer glad og positiv, men jeg er klar over missbrukspotensiale. Dessuten er det ikke lett å få av legen heller. Litt av et lykketreff at jeg har nervesmerter som holder meg våken om natten og ikke forsvinner ved bruk av Tramadol eller Paralgin forte. Er det noen med erfaring med hvordan en bør gå fram for å få Lyrica på resept av fastlegen?
Klem fra Betty
@skrpappa: Sjekk ut Aurorix som antidepp. Få bivirkninger, mer energi. Må ofte opp i 600 mg for å få bra effekt. Hvis du går til psykiater kan du også spørre om han kan skrive ut en MAOI til deg, f.eks. Nardil. MAOI-er har god antidepressiv effekt, spesielt når det gjelder økt energi, men har visse kostholdsrestriksjoner (må holde deg unna lagret ost og rødvin bl.a.).
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Tusen takk for flott svar. Jeg har også prøvd det meste av antideppresiva av ulike type, nå har jeg vært uten i over to år.
Det har gått greit, men nå har jeg havna i en depresiv tilstand igjen. Jeg vet ikke om det er på grunn av røykeslutt, den lange vinteren, mangel på d vitamin, overgangsalder, stoffskiftet eller at jeg er helt tom for vanedannende medisin jeg har brukt i mange år. Lyrica gjør meg rolig og mye mer glad og positiv, men jeg er klar over missbrukspotensiale. Dessuten er det ikke lett å få av legen heller. Litt av et lykketreff at jeg har nervesmerter som holder meg våken om natten og ikke forsvinner ved bruk av Tramadol eller Paralgin forte. Er det noen med erfaring med hvordan en bør gå fram for å få Lyrica på resept av fastlegen?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Jeg sa at eneste som fungerte mot angsten min var lyrica eller benzo. Da var valget veldig lett for den nye legen min som så at jeg som 17 åring allerede sto på 15mg diazepam om dagen. Problemet var bare å kunne gå på 300mg x2 hver eneste dag. Toleransen øker stygg fort og prisen er ufattelig høy. Søkt om blåresept med legen to ganger, men med avslag. Så nå valgte jeg å gå uten siden toleransen min var så høyat jeg ikke merket forskjell når jeg hadde tatt de eller ikke. Hadde heller ikke noe ubehag ved å slutte med 300mg i to uker, også 75mg i to uker også slutta jeg helt. Ga ikke noe forverret angst som benzo slutt gjorde. Og Lyrica er vel fortsatt et c-prep? Så burde vel ikke være så vanskelig å få legen med på det..