Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 548
Hei!

Jeg trenger en PC til det som for det meste er til programmering, netflix/lignende, League of Legends og Rome: Total War 2.

Jeg har to krav: ting skal lastes inn fort (SSD) og den skal være stille under spillingen. Det er også ønskelig at jeg skal kunne spille på én skjerm, og f.eks ha Netflix via HDMI på TV'en.

Jeg har følgende:
- Cooler Master Centurion 534 kabinett med CD-brenner.
- NorthQ 4775-500BULK ATX 500W, 120mm fan

Bør strømforsyningen byttes ut? Delene er fra da 8800 var toppmodell hos nVidia. Vet også at mye av støyen fint kan være kabinettet jeg har idag, vurderer derfor Fractal R4, har sett det har blitt anbefalt som et stille kabinett. Dette er ikke noe jeg tar i første omgang.

Jeg har funnet SSD og RAM, ser dette greit ut? Hva er passende prosessor, skjermkort og HK til dette?

Edit: glemte å legge til.. Det er viktigere at den er stille (skjermkortet og prossesoren), enn at det er så alt for mye kraft.

På forhånd takk.
Sist endret av Xasma; 25. juli 2013 kl. 19:30.
du trenger vel ikke 16GB RAM? 8gb skal være greit. Budsjettet ditt ser også veldig tynt ut mtp at du hadde tenkt å bruke 40 % på RAM og SSD.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av EzreaL Vis innlegg
du trenger vel ikke 16GB RAM? 8gb skal være greit. Budsjettet ditt ser også veldig tynt ut mtp at du hadde tenkt å bruke 40 % på RAM og SSD.
Vis hele sitatet...
8GB RAM skal være nok det og, uten at jeg har sjekket en gang mente jeg at 8GB ram på samme pris som det tilbudet, veldig mye mulig det er totalt skivebom. Kan sikkert gå over 5000 også, det er ikke noe problem, men skulle gjerne hatt noe der omkring.
Sist endret av Xasma; 25. juli 2013 kl. 19:59.