Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 8603
Ser at mange foreslår å klage og få vedkommende hevet ut, men det er altså ikke bare å hive ut folk som bor i selveier.
Om folk bor i selveier eller ei har da ingen ting å si. Utleier kan selv kaste ut leiere som opptrer til sjenanse for en selv eller de andre i blokka.
Sitat av Rabbern Vis innlegg
eggekartonger for å bryte lyd
Vis hele sitatet...
...gir deg et lettantennelig rom. Papp absorberer for øvrig minimalt med lyd.
Sitat av Løk Vis innlegg
Om folk bor i selveier eller ei har da ingen ting å si. Utleier kan selv kaste ut leiere som opptrer til sjenanse for en selv eller de andre i blokka.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke noen utleier dersom du eier din egen bolig. Man kan sikkert få ham kastet ut (tvangssalg?) likevel, men det er betydelig tyngre prosess.
I dette tilfellet var det vel snakk om at utleier selv bodde i blokka og bråkmakeren leide. Da kan han kastes ut ganske så enkelt.
Ok, da har jeg tydeligvis ikke helt skjønt hva TS mener, for jeg tolket det som at bråkeren eier sitt eget rom. Jeg bodde en gang i et sånt stort hybelhus med selveier-rom.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg støtter fullt opp med det å ta igjen med samme mynt.

Bråk som faen klokka 7 om morgenen, flere dager på rad.
Når kjompleif klager, så sier du at du skal slutte når han slutter å bråke etter klokka 11.
Neste generasjon gretne, gamle gubber er under oppseiling, det er helt tydelig.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Neste generasjon gretne, gamle gubber er under oppseiling, det er helt tydelig.
Vis hele sitatet...
Hehe, Susanna, da!

Musikk og bass må man tolerere, men når det gjentar seg hver eneste dag ut og inn, på kveldstid og nattestid blir det ganske irriterende over tid. Bodde selv i kollektiv for noen år tilbake. Hadde rom mot felles yttergang for hele huset. Fikk klage på "røyklukt" og til tider høy musikk.

Løsningen var at jeg skrudde ned bassen på anlegget på kveldstid. Eventyrrøyken tok jeg utenfor husets fire vegger på dagtid, inne på nattestid. Det er lov å vise litt respekt for de man bor sammen med.
Ridder av 1. klasse
Ring politiet og klag på husbruk, det pleier å funke! Har selv opplevd flere ganger at politiet har dukket opp på fester, pga at naboer har klaget på høy musikk. Får politiet pleier å være grei første gang, da slipper du som regel unna med en advarsel, neste gang blir alle kastet ut og til slutt så tar de med seg anlegget
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Ring politiet og klag på husbruk, det pleier å funke! Har selv opplevd flere ganger at politiet har dukket opp på fester, pga at naboer har klaget på høy musikk. Får politiet pleier å være grei første gang, da slipper du som regel unna med en advarsel, neste gang blir alle kastet ut og til slutt så tar de med seg anlegget
Vis hele sitatet...
Rusbruk eller husbråk?
Skru av strømmen i hans leilighet i sikringsskapet hver gang han fyrer på musikk.
Kjøp et kraftig headseat til han... Å spleis med resten av gjengen på en vifte. Så røyken hans kan blåse ut av vindu og ikke i rommet.. Svir litt i lommeboka, men du får den viktige søvnen din tilbake. Problem Solved
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av LinkTheKing Vis innlegg
Kjøp et kraftig headseat til han... Å spleis med resten av gjengen på en vifte. Så røyken hans kan blåse ut av vindu og ikke i rommet.. Svir litt i lommeboka, men du får den viktige søvnen din tilbake. Problem Solved
Vis hele sitatet...
Så fordi han er en hensynsløs drittsekk så skal de andre i huset føye seg etter han å i tilleg kjøpe headsett og vifte?!
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Susanna Vis innlegg
Ok, da har jeg tydeligvis ikke helt skjønt hva TS mener, for jeg tolket det som at bråkeren eier sitt eget rom. Jeg bodde en gang i et sånt stort hybelhus med selveier-rom.
Vis hele sitatet...
Han eier selv, men det er ikke hybelhus, eller leier av en som eier. Typen er relativt tafatt, så det siste er vel mest sannsynlig.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg støtter fullt opp med det å ta igjen med samme mynt.

Bråk som faen klokka 7 om morgenen, flere dager på rad.
Når kjompleif klager, så sier du at du skal slutte når han slutter å bråke etter klokka 11.
Vis hele sitatet...
Ja. Det løser alle problemer at jeg plager andre om morgenen når Mr. Bass har holdt andre våkne sent.

Sitat av LinkTheKing Vis innlegg
Kjøp et kraftig headseat til han... Å spleis med resten av gjengen på en vifte. Så røyken hans kan blåse ut av vindu og ikke i rommet.. Svir litt i lommeboka, men du får den viktige søvnen din tilbake. Problem Solved
Vis hele sitatet...
Ja, når noen bryter reglene og plager andre, så skal man betale for at de skal slutte. Regner med at du stemmer for å betale øst-blokk mafiaen som kommer til Norge på stjeleferie, sånn at de ikke trenger å stjele og drar hjem.
Jeg registrerer at det er noen som oppfordrer til diverse former for selvtekt; ta igjen med samme mynt, kutte strømmen osv, selv om slikt er fristende og sikkert kunne vært på sin plass er det dog ulovlig og man risikerer bare å sette seg selv i et dårlig lys både hos øvrige naboer såvel som hos polititet. Dersom TS ikke greier å snakke fornuft med vedkommende bråkebøtte, er det kun to ting som gjelder; dokumentasjon og formell klage. Ring politiet og klag til dem, ved gjentatte oppfordringer fra deres side kan vedkommende til slutt kastes ut enten han leier eller eier, men det kreves god og uhildet dokumentasjon for å få en kjennelse hos namsmannen for utkastelse.