Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2755
Hei, har før hatt en webside oss en professionel webhost. men har nylig byttet til en serverfarm i bedriften jeg jobber i der jeg hoster selv. Kjører CentOS med Apache nyeste versionen.


Greiia er på den gamle hosten fungerte dette fint

Kode

<? AWESOMEPHPCODEHERE(); ?>
Men på den nye får jeg det som klartekst hvis det ikke står

Kode

<?PHP AWESOMEPHPCODEHERE(); ?>
Og jeg har noen par tusen linjer med <? ?> og vil helst ikke skrive alt om til <?PHP ?>




[COLOR="Red"]TLDR;[/COLOR]

<? ?> Fungerer ikke
<?PHP ?> Fungerer

Hvordan får jeg begge til å fungere?


Vet at jeg kan ta Search & Replace... Men... men... Vil ha begge til å fungere
Du må enable "short tags" for å kunne bruke <? ?>: http://stackoverflow.com/questions/2...php-short-tags
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Trådstarter
danke schön
Vil du bytte så har de fleste editorer search and replace, da kan du fikse alle forekomster av "<?" til "<?php" i alle filer du vil med noen få tastetrykk.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yochi Vis innlegg
Vil du bytte så har de fleste editorer search and replace, da kan du fikse alle forekomster av "<?" til "<?php" i alle filer du vil med noen få tastetrykk.
Vis hele sitatet...
Syns jeg skrev det i første post xP

Sitat av darkslayer322 Vis innlegg
Vet at jeg kan ta Search & Replace... Men... men... Vil ha begge til å fungere
Vis hele sitatet...
Jeg ville gått for search and replace som du selv og yochi har foreslått.
Blanding mellom <? og <?php er uryddig.
Mener å huske short tags kunne enables i .htaccess, sånn bare nevner det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ikke bruk short tags i det hele tatt. Det er en grunn til at disse er fjernet i de nyeste versjonene.

Eneste tags du skal bruke for å starte og slutte output i PHP er <?php ?> og <?= ?>.

Sistnevnte er forøvrig en kortversjon av <?php echo "string"; ?>, eksempel: <?="string"; ?>.
Sist endret av Nichiatu; 20. desember 2012 kl. 11:56.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Nichiatu Vis innlegg
Ikke bruk short tags i det hele tatt. Det er en grunn til at disse er fjernet i de nyeste versjonene.

Eneste tags du skal bruke for å starte og slutte output i PHP er <?php ?> og <?= ?>.

Sistnevnte er forøvrig en kortversjon av <?php echo "string"; ?>, eksempel: <?="string"; ?>.
Vis hele sitatet...
Men <?="string"?> er jo short tags, jeg ser egentlig ingen grunn til å ikke bruke short tags (i HTML-filer (views)), er ikke eneste grunnen til at de ble fjernet at XML bruker samme type? Så lenge du ikke må bruke XML i HTML-dokumentet så er det vel greit?