Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2310
Hei, jeg skal kjøpe en skriver, og har minimalt med kunnskap om disse hendige maskinene. Jeg er student, og skal bruke den til utskrifter hjemme i ny og ne - blekkpatroner er altså ikke en mulighet, siden disse vil tørke fort? Eller har noe endret seg? Er laserskrivere fortsatt dyre og for det meste beregnet på bedrift fortsatt? Erfaringer med printere?
De aller fleste vil funke. Selv har jeg en billig HP skriver.
Laserskrivere funker veldig godt til privatpersoner også, men som sagt litt dyrere og større.

Denne funker sikkert fint: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756294
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Takk, men tørker ikke blekkskrivere ut dersom man ikke bruker de nok? Vil nødig kjøpe en billig printer, og bytte den istedenfor å kjøpe nye patroner, hvis du skjønner hva jeg mener. Vil ha en som kan stå der 2-3 mnd uten bruk og være like fin, hvis mulig!
Sitat av Xasma Vis innlegg
Takk, men tørker ikke blekkskrivere ut dersom man ikke bruker de nok? Vil nødig kjøpe en billig printer, og bytte den istedenfor å kjøpe nye patroner, hvis du skjønner hva jeg mener. Vil ha en som kan stå der 2-3 mnd uten bruk og være like fin, hvis mulig!
Vis hele sitatet...
Går sikkert fint, bruker min veldig sjeldent og har ikke hatt problemer.
Har en HP alt-i-ett maskin med blekkpatroner som gjerne står flere måneder uten bruk. Fungerer hver gang
Selv foretrekker jeg Canon fremfor HP, kanskje mest fordi di HP jeg har vært har bare vært trøbbel med.
Har flere Canon Pixima, aldri vært noe tull med dem, eneste som er byttet er blekk.

Den billigeste Canon multifunksjonsprinteren er Canon PIXMA MG2150 ... 395,- ... latterlig billig. Du kan nok kjøpe mere blekk til den i samme slengen, di fleste har en lei vane med å bare ha patroner som er halvfulle sammenlignet med dem man kjøper "nye". Det er jo tross alt blekket dem tjener på. Er jo nesten slik at enkelte ganger så lønner det seg kanskje å kjøpe seg ny printer hver gang du går tom for blekk

Di billigeste Svart/hvitt llaserprinterene får du vel til rett under 1000,- ... for fargelaser må du nok opp i 2000,-
Fargelaser kan virke litt dyrt, men det er vel det mest økonomiske vist du printer i farger, men toneren er ganske dyr, men du får da flere utskrifter på disse enn på blekkpatroner.
Du bør ikke bare se på prisen på skriveren. De billigste skriverne tar ofte det igjen i at nye blekkpatroner koster desto mer.
Sist endret av Sjanten; 7. august 2012 kl. 19:00.
Hvis du bare har tenkt å bruke den hver 2-3 måned, vil det vel lønne seg å bruke skriverne på skole/universitet?
Som student selv kjøpte jeg meg i fjor en billig HP-printer for ikke mange hundrelappene. Anbefales ikke! Den funka fint den ene uka jeg hadde det ene prosjektet der jeg hadde behov for å skrive ut litt greier, men etter det tørka patronene ut med en gang. Gå for laser. Jeg hadde en svart-hvitt laser-printer før jeg kjøpte HP-printeren og den fungerte knirkefritt uansett hvor lite jeg brukte den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Elkjøp har Canonprinter til kr. 199,- denne uken. Expert hadde en printer/skanner for 249,- for litt siden. Også OBS og Rema pleier å ha slike tilbud på HP eller Canon. Hadde en som kostet bare 149,- på ClasOhlson og den varte i over to år. Riktignok kostet to nye blekkpatroner mer enn selve printeren, samt USB-kabelen kostet nesten like mye, men alikavel. Det er billig.
http://www.clasohlson.com/no/Samsung...er/Pr384801000 mye for pengene, jeg er svært fornøyd med den jeg har.