Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3196
Hvordan er det med dette? Om jeg f.eks tar med ikke altfor store doser legemidler via fly når jeg skal på ferie, har de i toalettmappen i bagen sammen med en pakke paracet og lignende toalett-saker. Kan jeg komme unna ved å påstå jeg låner en kompis sin bag, og de kan bare kaste det om de vil. Hvis de for noen sjanse skulle sjekke kofferten min.
Har ikke erfaring, men når de først finner ulovlige stoffer så tror jeg ikke det er nok å si de bare kan kaste det og du får gå fri.
Om de sjekker kofferten din, går de igjennom alle legemidler og spør etter resept på alt.
Hvis de er i originalpakningen med navnet ditt på skal det gå greit.
Lurer på det samme. Da til Portugal. Har resept på alt av piller bortsett fra det ene medikamentet. Er bare snakk om et par piller. Resten tenker jeg å bare legge igjen hjemme.
Trådstarter
Som sagt får jeg ikke disse på resept, men kan muligens ha etiketten med navnet på den jeg får det av. Er det veldig naivt å fortsatt tro det er en mulighet for at de i beste fall bare kaster pillene, evt. at det ikke blir noe stort oppstyr med meg? Er snakk om ritalin.


Har reist jorden rundt, da klarte jeg faktisk (uten å vite det) reise med valium kjøpt i thailand og helt rundt via laos,kambodjsa,vietnam,bali, australia,fiji, LA, mexico city, cancun, miami , new york ,island og tilslutt oslo. Stod fortsatt igjen på gardemoen med ca 20 *10mg piller
Hva med ppiller? Trenger man å vise resept på de?
Trådstarter
Sitat av swember Vis innlegg
Hva med ppiller? Trenger man å vise resept på de?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke, men jeg vil anta man må det. Jeg vil også anta at en toller ser veldig forskjellig på et brett med p-piller og et brett med ritalin
Sitat av Gabriel89 Vis innlegg
Det vet jeg ikke, men jeg vil anta man må det. Jeg vil også anta at en toller ser veldig forskjellig på et brett med p-piller og et brett med ritalin
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er så stress med resept på p-piller. Jeg har reist fler ganger med det, og ingen som har spurt om resept av meg. Og jeg har hatt pillebrettet i håndvesken min
Men er best å ha resepten med i tilfelle de kommer til å sjekke det.
"-snip- ...Det er gjort unntak for medisiner, helsekostprodukter og barnemat (gjelder ikke fra England og Frankrike). Dette trenger du ikke legge i plastposen. Du vil heller ikke bli bedt om å vise resept for medisiner. Hvis sikkerhetsvakten er i tvil kan du bli bedt om å smake på produktet. Attest fra lege må medbringes dersom medisinen ikke kan åpnes i sikkerhetskontrollen."

+ kanskje dette hjelper.

Er det så vanskelig å Google dah
Trådstarter
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
"-snip- ...Det er gjort unntak for medisiner, helsekostprodukter og barnemat (gjelder ikke fra England og Frankrike). Dette trenger du ikke legge i plastposen. Du vil heller ikke bli bedt om å vise resept for medisiner. Hvis sikkerhetsvakten er i tvil kan du bli bedt om å smake på produktet. Attest fra lege må medbringes dersom medisinen ikke kan åpnes i sikkerhetskontrollen."

+ kanskje dette hjelper.

Er det så vanskelig å Google dah
Vis hele sitatet...
Det som står der er ikke til så veldig mye hjelp dah.
Jeg skjønner jo selv at jeg EGENTLIG burde ha med resepten til medisinene. Hele poenget er jo at jeg ikke har resept for å få disse medisinene, ergo jeg kjøper de av en som får de fra legen.

Hele poenget med tråden var hva som evt. kunne skje med meg om jeg ble stoppet og de fant ritalin i kofferten min og jeg ikke kunne vise til noen resept.
Hva er sjansene for at de sjekker selve kofferten? Håndbagasjen er vel relativt hyppig sjekk av?
Det blir beslaglagt som alt annet. Og dømt deretter.
Sitat av Gabriel89 Vis innlegg
Det som står der er ikke til så veldig mye hjelp dah.

Hele poenget med tråden var hva som evt. kunne skje med meg om jeg ble stoppet og de fant ritalin i kofferten min og jeg ikke kunne vise til noen resept.
Hva er sjansene for at de sjekker selve kofferten? Håndbagasjen er vel relativt hyppig sjekk av?
Vis hele sitatet...
Nei vel dah.
De kaster det, eller så kan du betale for å ha de oppbevart på flyplassen til du kommer tilbake. Eller, oppbevaringsgreia gjør de med, typ, vanlige ting, om de gjør det med legemidler vet jeg ikke.
Har ikke opplevd å ha blitt stoppet for at de skal kikke på pillene/reseptene mine, men så har jeg aldri hatt med meg noe annet enn p-piller og paracet.

Hva skal du med ritalin uansett? Det er ikke noe gøy : (
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
selvfølgelig vil de be om resept, og selvfølgelig vil du få dem beslaglagt, og selvfølgelig vil du kunne få en straff for innførsel av ikke lovlig erhvervet reseptpliktig legemiddel.

Ritalin / Metylfenidat står også på dopinglisten, så liten sjangs for å slippe unna der.

Dette er da strengt tatt en "no-brainer".
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
"-snip- ...Det er gjort unntak for medisiner, helsekostprodukter og barnemat (gjelder ikke fra England og Frankrike). Dette trenger du ikke legge i plastposen. Du vil heller ikke bli bedt om å vise resept for medisiner. Hvis sikkerhetsvakten er i tvil kan du bli bedt om å smake på produktet. Attest fra lege må medbringes dersom medisinen ikke kan åpnes i sikkerhetskontrollen."

+ kanskje dette hjelper.

Er det så vanskelig å Google dah
Vis hele sitatet...
Når skal folk på dette forumet lære seg forskjell på sikkerhetskontrollen og toll?? Dette er helt uvesentlig i forhold til det TS spør om.

Blir du stoppet i tollen risikerer du straff som avhenger av mengde og straffesatser i landet du reiser til. Så enkelt er det.