Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1734
Hei!

Jeg har planer om å kjøpe en macbook pro 13". Men jeg lurer på en del saker og ting! Jeg tenker å kjøre Logic 9 for å lage musikk med et USB keyboard koblet til. Klarer PC'n å kjøre dette?(erfaringer helst)

Og så er det med pris.. Om jeg kjøper i USA koster selve Pc'n rundt 8000, og med applecare lander jeg på 9500. Noe som er dyrere enn å kjøpe i Norge, hvor jeg med studentrabatt havner på ca. 9200. Er det bedre allikevel å kjøpe i USA, og ha 3års garanti, enn å ha 5 års reklamasjonsrett i Norge?
DU kan jo prøve og se på Ebay etter noe billig? Rett meg hvis jeg tar feil
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Er ikke fan av eBay med tanke på garantier og at jeg får en ekte vare. Greit å få det billigere, men ikke på bekostning av servicemuligheter!
Norsk forbrukerkjøpslov er så sterk at den vil i de aller aller fleste tilfeller være sterkere enn applecare. Dersom du ikke sparer betydelige beløp på å kjøpe den i utlandet vil jeg anbefale å kjøpe maskinen i Norge.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Men jeg lurer på en del saker og ting! Jeg tenker å kjøre Logic 9 for å lage musikk med et USB keyboard koblet til. Klarer PC'n å kjøre dette?(erfaringer helst)
Vis hele sitatet...
Bare et lite spørsmål av nysgjerrighet: ER du sikker på du trenger Logic 9? Fordi det programmet som følger med (GarageBand) fungerer fjell! jeg og kjøpte meg en 15" macbook pro+ et USB keyboard+GarageBand, og det er ikke noe tull, fungererer som bare rakker'n!

(Sier ikke at du skal drite i Logic, lurer bare på om du driver seriøst på med musikkinnspilling, eller bare sånn som meg, som har musikk som hobby.)
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
husk nå at om du vil ha norskt tastatur så må du kjøpe nytt og bytte.. koster fort noen lapper..
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Bare et lite spørsmål av nysgjerrighet: ER du sikker på du trenger Logic 9? Fordi det programmet som følger med (GarageBand) fungerer fjell! jeg og kjøpte meg en 15" macbook pro+ et USB keyboard+GarageBand, og det er ikke noe tull, fungererer som bare rakker'n!

(Sier ikke at du skal drite i Logic, lurer bare på om du driver seriøst på med musikkinnspilling, eller bare sånn som meg, som har musikk som hobby.)
Vis hele sitatet...
Hittil har jeg ikke vært seriøs, og bare lagd noen få sanger, men det var det jeg tenkte at kunne endres om/når jeg fikk meg en macbook pro! Så en video av Axwell som spilte inn en sang, og Logic så rimelig greit ut å bruke (hater FL studio). Jeg har stor interesse for slik musikk, og har lenge tenkt på å starte opp mer seriøst med et USB keyboard og et skikkelig musikkprogram. Programmet finnes jo lett tilgjengelig i Bukta om ikke annet!

Sitat av somnium Vis innlegg
husk nå at om du vil ha norskt tastatur så må du kjøpe nytt og bytte.. koster fort noen lapper..
Vis hele sitatet...
Har lest flere tråder her på forumet, og de fleste sier man blir vant til det, så det skal ikke være noe problem!
Garantien gir deg ingenting reklamasjonsretten ikke gir deg egentlig, så 5 år er bedre enn 3 år. Så jeg ser ikke poenget med å ikke kjøpe i Norge i det hele tatt...
Har MacBookPro 13" selv, og er sykt fornøyd med den! Bra til spill, fantastisk til musikk, enkelt å boote, etc.
Kjøpte min for grovt 14k, men det er sååå verdt det!
Vet ikke helt med det musikk-greiene du nevnte, men løp og kjøp. xD