Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 6418
Lurer litt på en ting nå. Har drukket i underkant av en flaske vin nå (ca 2 timer), men føler meg så og si helt edru. Merker jeg tåler mye mer enn tidligere. Forrige helg konsumerte jeg en stoooor mengde alkohol på kort tid:

- 4-5 glass rødvin (13,5%)
- 2 kopper karsk (med HB)
- Litt i underkant av en liter med 40 %
- En ukjent mengde Tequila Shots


Lurer da på om jeg er i ferd med allerede å opparbeide en toleranse mot alkohol. Føler meg litt som en hardbanka alkoholiker. Drikker ikke midt i uka, men hadde ikke hatt noe problem med å drikke hver dag.


Hva mener dere.
Sist endret av testhacker; 17. april 2010 kl. 21:57.
Du besvarte spørsmålet selv: Du holder på å oppbygge toleranse overfor alkohol.
Sist endret av exocytose; 17. april 2010 kl. 22:01.
Hvor full blei du på det du drakk sist helg? Sveiseblind eller fungerte du greit nok?

Selv hadde jeg nok tålt det der greit nok for et par år siden, men i dag hadde jeg liggi i grøfta og ropt på elgen.
Trådstarter
8 0
Husker relativt lite, men kom meg da hjem i live.

Var snakk om å drikke alt dette i løpet av omtrent 6 timer, som tilsvarer en utrolig høy promille.
Det varierer veldig mye.
Prøv og gå en hel dag uten og spise også drikk ei flaske vin.
Alt avhenger av hvor mye du har spist den dagen og dagen før og hvor sterkt det du er drikker, og hvor mye du har drukekt tidligere på dagen.
Trådstarter
8 0
Har nesten ikke spist noe i dag, med unntak av en pizza for noen timer siden.
Joda, det var da en mandig mengde du var i stand til å glugge i deg! Det må jeg virkelig si!

Selv klarer jeg bare å matche det der når jeg befinner meg i varmere strøk og gjerne har konsumert i flere dager i strekk.

Når jeg var student for noen år siden var det harde bud når det kom til dette med festing og slikt.
Da var det snakk om torsdag, fredag og lørdag og gjerne tirsdagen også.
En kasse pils klarte jeg lett å helle i meg i løpet av en slik aften uten å bli spesielt full.
Jeg kunne møte folk på byen og noen dager etter så kunne jeg få spørsmål fra samme personen om hvorfor jeg ikke drakk i helgen, til tross for at jeg hadde bøttet i meg 8-9 liter pils.

Men som sagt, da var det mye drikking!
Nå som jeg ikke gidder å drikke annet enn når jeg skal kose meg med en drink er terskelen blitt betydelig lavere.
12 øl hadde fått meg god og brisen vil jeg tro.

Det jeg sier er ganske enkelt er at man må opparbeide seg tåleranse for alkohol.
Dessuten må man spise og drikke godt på forhånd for å tåle mere.
Rikelig med søvn er essensielt for høyere alkoholterskel, i tillegg er det heller ingen ulempe om du er over gjennomsnittlig stor.
Sist endret av Knask; 17. april 2010 kl. 22:19.
Trådstarter
8 0
Går terskelen ned over tid, eller ødelegges jeg dag for dag?
Jeg for min del nådde en topp som jeg flatet ut på, om du skjønner hva jeg mener?
Dette går ikke i lengden, du er nå ung og sterk.
Alkoholopptak

Omtrent 20% av alkoholen tas opp i (absorberes) blodstrømmen direkte fra magesekken og 80% fra tynntarmen. Det betyr at jo lengre alkoholen befinner seg i magesekken, jo langsommere blir den absorbert, og jo lavere vil toppverdien av alkoholkonsentrasjonen i blodet bli. Dette forklarer hvorfor det å spise mens man drikker alkohol, er med og forhindrer at man blir "pære full".
Fordeling av alkohol i kroppen

Etanol er lett oppløselig i vann, men oppløses mye dårligere i fett. Alkoholen strømmer derfor ut i vev som er rikt på vann (f.eks. i muskulaturen) i stedet for ut i fettvevet. To personer som veier det samme, men der den ene er kort og fet og den andre er høy og tynn, vil reagere ulikt på mengden tilført alkohol. Siden den fete har relativt sett mindre muskulatur enn den tynne, vil det medføre at alkoholkonsentrasjonen i blodet blir høyere hos den fete. Med andre ord har fete mennesker lettere for å bli "fulle" av alkohol enn tynne eller muskuløse.

Kvinner har gjennomsnittlig mere fett i kroppen enn menn. Av samme grunn som ovenfor vil en kvinne få høyere alkoholkonsentrasjon i blodet enn en mann med samme vekt, dersom de drikker like store mengder alkohol.
Nedbrytning av alkohol

Leveren står for 90% av nedbrytningen av alkohol, 5% skilles ut gjennom lungene og 5% i urinen. En gjennomsnittsperson forbrenner ca. en standarddrink (4 cl brennevin, 1 glass vin, 1 liten flaske øl - tilsvarer ca. 10 g alkohol) per time. Stordrikkere har en mer aktiv lever og kan klare å forbrenne opptil 3 drinker per time. Personer med leversykdom vil ikke klare å forbrenne så mye som 1 drink per time, og de vil derfor bli "fulle" etter å ha drukket små mengder alkohol.
http://nhi.no/livsstil-og-helse/livs...ning-7899.html

Fint å legge ved en link når man siterer større tekster
Trådstarter
8 0
Hmm..... vil vel ikke anse meg selv som spesielt tynn.
Jeg kan en dag drikke 8 pils og bli en passe brisen, mens noen dager senere kan jeg drikke 6 og bli passe full. Den første dagen spiste jeg passe godt og den andre hadde jeg ikke spist på en 10-11 timer, så om man har mat i magen har mye å si.
Sitat av testhacker Vis innlegg
Lurer litt på en ting nå. Har drukket i underkant av en flaske vin nå (ca 2 timer), men føler meg så og si helt edru. Merker jeg tåler mye mer enn tidligere. Forrige helg konsumerte jeg en stoooor mengde alkohol på kort tid:

- 4-5 glass rødvin (13,5%)
- 2 kopper karsk (med HB)
- Litt i underkant av en liter med 40 %
- En ukjent mengde Tequila Shots


Lurer da på om jeg er i ferd med allerede å opparbeide en toleranse mot alkohol. Føler meg litt som en hardbanka alkoholiker. Drikker ikke midt i uka, men hadde ikke hatt noe problem med å drikke hver dag.


Hva mener dere.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at du i likhet med folk flest ikke har en korrekt oppfatning av eget alkoholkonsum, - eller at du bør gjenta det under observasjon av noen fra Guiness World Records siden du sannsynligvis setter verdensrekord i promille.

Sånn ca promille om du veier rundt 80 kg:
"Din promille er nå 8.00
Din promille er under 0.2 om 52 timer"

Med andre ord avskriver jeg hele tråden som piss. Siden du tydeligvis ikke har kontroll over hva du drikker har du et opplagt problem med å faktisk kunne påstå at du har bygget opp noen som helst toleranse.
1 flaske vin smeller meg rett i bakken, så ja, du tåler mye.
Eller tåler jeg lite?
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Jeg mener at du i likhet med folk flest ikke har en korrekt oppfatning av eget alkoholkonsum, - eller at du bør gjenta det under observasjon av noen fra Guiness World Records siden du sannsynligvis setter verdensrekord i promille.

Sånn ca promille om du veier rundt 80 kg:
"Din promille er nå 8.00
Din promille er under 0.2 om 52 timer"

Med andre ord avskriver jeg hele tråden som piss. Siden du tydeligvis ikke har kontroll over hva du drikker har du et opplagt problem med å faktisk kunne påstå at du har bygget opp noen som helst toleranse.
Vis hele sitatet...
Tror faktisk det har vært flere tilfeller av folk som har overlevd mer enn 8 i promille, selv om det da gjerne er snakk om hardbarka alkoholikere innlagt på sykehus ^^

Uansett, så tror jeg ikke han hadde kommet opp i 8 i promille med det inntaket der, veldig høyt, men ikke fullt 8. Regnet du med forbrenningen over tid? Hvor mange alkoholenheter fikk du det isåfall til å bli? Og dessuten veier han nok sikkert over 80kg om han ikke ser på seg selv som tynn (som han sier), og er av normal høyde.
tror faktisk verdensrekorden er 11 i promille synst å huske jeg leste den en plass
Sitat av magnus3k Vis innlegg
tror faktisk verdensrekorden er 11 i promille synst å huske jeg leste den en plass
Vis hele sitatet...
Tror nok det stemmer mer ja. Helst sykt at det går ann da, men dog
Finnes nok mange som klarer å pådra seg mye høyere promille enn hva folk flest tror er mulig for "vanlige folk"..
Fysj så dere drikker. 12 halvlitere og "god og brisen"? Jeg husker i de glade glansdager da jeg var 17, da gikk det, tja, en halvliter sprit på en kveld, også var jeg solid full og spydde hver jævla gang. Nå som jeg er 21 blir jeg beruset nok (dvs på nippet til dårlig) av 4-5 halvlitere () eller tilsvarende mengder alkohol i andre former og ekstremt fyllasyk om jeg skulle finne på noe slikt som å drikke opp en 35cl flaske med vodka på en kveld.
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Tror faktisk det har vært flere tilfeller av folk som har overlevd mer enn 8 i promille, selv om det da gjerne er snakk om hardbarka alkoholikere innlagt på sykehus ^^

Uansett, så tror jeg ikke han hadde kommet opp i 8 i promille med det inntaket der, veldig høyt, men ikke fullt 8. Regnet du med forbrenningen over tid? Hvor mange alkoholenheter fikk du det isåfall til å bli? Og dessuten veier han nok sikkert over 80kg om han ikke ser på seg selv som tynn (som han sier), og er av normal høyde.
Vis hele sitatet...
9,14 er det høyeste som noengang er målt skikkelig med flere tester. Dette er da verdensrekorden, satt i fjord av en 67åring i Bulgaria. Han klarte ihvertfall ikke å komme seg hjem, slik TS gjorde

Jeg brukte standardenheter, og spekulerte med relativt lave tall.

5 glass vin, 0,2 dl (ofte mye mer), regnet uansett med 12% (ts har 13,5).
25 enheter brennevin, 4 cl.

Med andre ord skal han ikke ha tatt mange tequilashots, og blandet karsken svak, om han ikke påstår å ha drukket enda mer enn det jeg regnet med.

Utregningen var ikke gjort av meg, det er promillekalkulatorer på internett. De er selvfølgelig ikke 100%, men siden fordelingen av alkohol, samt opptaket av alkohol er vanskelig å påvirke er de rimelig nøyaktige. Når jeg måtte blåse i forbindelse med en liten episode samsvarte det ganske godt f.eks med promillekalkulatorer. Og ja, kalkuleringene var gjort i time 6, og antakelsen er jevnt inntak hele veien. Om han drakk i annet mønster vil det sannsynligvis tilsi at han også hadde høyere promilletopp enn det faktisk tallet.

Uansett ser jeg ikke noe behov for å diskutere dette her, om mannen hadde 6, 7, 8 eller 20 så er det likefullt et guffs fra 14-årsalderen hvor det å konsumere mye alkohol var synonymt med å være ganske så tøff.

Sitat av Rottegift Vis innlegg
Fysj så dere drikker. 12 halvlitere og "god og brisen"? Jeg husker i de glade glansdager da jeg var 17, da gikk det, tja, en halvliter sprit på en kveld, også var jeg solid full og spydde hver jævla gang. Nå som jeg er 21 blir jeg beruset nok (dvs på nippet til dårlig) av 4-5 halvlitere () eller tilsvarende mengder alkohol i andre former og ekstremt fyllasyk om jeg skulle finne på noe slikt som å drikke opp en 35cl flaske med vodka på en kveld.
Vis hele sitatet...
Hehe, du er et rasjonelt offer for idioters overbevisning om at det er flaut å ikke tåle mye.

Promillekalulatoren gir forøvrig 3,3 i promille etter 12 halvlitere om du veier 80 kg og er 3 timer på vors. Eneste måte å kunne gå rundt "godt brisen" ville vært å kompensere med en stimulant, f.eks amfetamin. Men det er jo en helt annen sak.

Bare et lite spørsmål til alle dere som tviholder på å skulle ha drukket nok til å kunne drepe både degselv og kompisen din: Hvordan i alle dager er dere så drita, men fortsatt 100% bevisst på eksakt alkoholmengde? Hele påstanden lyser jo selvmotsigelse.
Det kan se ut til enkelte her inne også syntes det å drikke mye er synonymt med å være kul. Enkel regning og sunn fornuft tilsier at mange av dere skryter på dere i overkant mye. Uansett er forbrenning av alkohol individuellt, så å gi et fasitsvar uten å ha tilstrekkelig med bakgrunnsinformasjon er klin umulig.

Personlig er jeg noen cm over 180, relativt tynn - og veier rundt 65 kg. Skulle jeg estimert hva jeg ca. tåler, vil jeg tippe rundt 12 pils / 0.5l sprit (40%). Utover dette slokkner jeg stort sett. Det er ikke spesiellt mye, men jeg ser heller ikke hennsikten med å skulle tåle så mye mer. Dyrere er det også

En annen ting som er fasinerende derimot, er hvor raskt jeg blir edru. Jeg kan lett drikke rundt ti pils, og etter kanskje to, to og en halv time være klin endru. I følge alkomåleren jeg har her hjemme nå, kan jeg fint kjøre bil. Noe som høres litt merkelig ut ettersom jeg sluttet å drikke i tretia i stad, og har vel konsumert rundt ti pils i tidsrommet 20:00-03:00. Nåvel, det har for min del store fordeler at jeg blir såppass fort edru, ettersom jeg «aldri» blir fyllesyk.
Til trådstarter:

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med tråden. Hvorfor tror du at du har så sykt god toleranse for alkohol, når du ikke engang vet hvor mange shotter du hadde i løpet av kvelden?

Det vitner jo ikke om høy toleranse, men idioti og skammelig drikkekultur.
Føler du tenker mer på å drikke, enn å ha det gøy når du drikker
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Føler du tenker mer på å drikke, enn å ha det gøy når du drikker
Vis hele sitatet...
Norsk drikkekultur i et nøtteskall
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Fysj så dere drikker. 12 halvlitere og "god og brisen"?
Vis hele sitatet...
Jeg sa ingenting om halvlitere.
Men om jeg hadde pratet om halvlitere så hadde det vært snakk om ca. 8 stykk.

Etter å ha lest om teorien om hvordan alkohol påvirker forskjellige kroppstyper og slikt kan jeg legge til at jeg veier tett opp mot 110 kg og har relativt lav fettprosent.
Dette kan være en forklaring på hvorfor jeg tåler mer enn feks. Restyle som er litt lavere og har 45kg mindre kroppsmasse enn det jeg har.

Et enkelt regnestykke vil gi en viss teoretisk pekepinn på hvor mye mer jeg burde tåle.
Det promillekalkulatoren ikke tar forbehold om, er hvor mye man har spist før man starter å drikke.

Gjor en liten beregning på en normal kveld på fylla for min del, og promillen skulle da ligge på rundt 3,76. Med en forklaring på hvordan jeg liksom skulle føle meg. Men må ærligtalt si at jeg ikke følte meg slik på noen som helst måte.
Tilstanden jeg var i, kan mer sammenlignes med en promille på under 1,5.

Så at den kalkulatoren er troverdig har jeg liten tro på.
Den promillekalkulatoren er veldig relativ. Som tidligere nevnt avhenger det av kropps masse, hva du har spist og hvor mange prosent det er i alkoholen. Jeg vil si at du tåler ekstremt mye hvis du har drukket det som du nevnte. I tillegg hvis du bruker medisiner, kan dette ha en innvirkning. Jeg begynte på antidepressiva, og hadde ikke lest at man ikke skulle kombinere dette med alkohol. Etter noen få shotter med jagermeiser var jeg full. Full som i å gjøre mye dumt og invitere uteliggere hjem til seg. Uansett lever jeg etter ordtaket "alkohol resulterer sjelden i noe bra".

Du sitter vell ikke å drikker for å finne ut hvor mye du tåler?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Det promillekalkulatoren ikke tar forbehold om, er hvor mye man har spist før man starter å drikke.

Gjor en liten beregning på en normal kveld på fylla for min del, og promillen skulle da ligge på rundt 3,76. Med en forklaring på hvordan jeg liksom skulle føle meg. Men må ærligtalt si at jeg ikke følte meg slik på noen som helst måte.
Tilstanden jeg var i, kan mer sammenlignes med en promille på under 1,5.

Så at den kalkulatoren er troverdig har jeg liten tro på.
Vis hele sitatet...
Vel, da vil jeg gjerne at du presenterer for oss nysgjerrige hvor alkoholen blir av.

Mat har ærlig talt ikke så mye å si når man snakker et stort, kontinuerlig konsum. Det eneste mat påvirker er hvor fort opptaket går, altså hvor høy alkoholtopp du får. Når man uansett drikker i f.eks 6 timer som trådstarter, samtidig som at man alltid har et større inntak enn metabolisering, så har det egentlig fint lite for din faktiske promilletopp å si hva du hadde spist.

Alkohol er ikke fettløselig, så det fordeler seg i vannet rundt omkring i hele kroppen. Opptaket av alkohol er også nærmere 100 prosent. Nedbryting er konstant. Disse årsakene er f.eks grunnen til at toleranse ikke gir lavere promille, men mindre effekt av gitt promille.

Ut ifra det jeg skriver her ser jeg virkelig ikke hvor feilkilden er. Små differanser er selvfølgelig aktuelle, men om kalkulatoren sier feil med så stor margin har du enten noe veldig spennende å lære meg, eller i likhet med trådstarter (og de fleste under 18) sjanseløs evne til å bedømme eget konsum.
ArbeidsledigProletar
Du glemmer den faktor at lengre opptak gir lavere topp. ALtså, det er helt sant, spiser man mye tung mat blir man saktere full, opptaket går senere og toppen blir lavere, men det varer lengre, det er fordi at du IKKE forbrenner alkohol som enda ikke er tatt opp.

En slakere oppoverkurve og en trege(re) nedoverkurve (iogmed at alkoholen ligger lengre i magen, kommer ogsaa litt an paa hvilke typer, sprit vs. beer)
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Du glemmer den faktor at lengre opptak gir lavere topp. ALtså, det er helt sant, spiser man mye tung mat blir man saktere full, opptaket går senere og toppen blir lavere, men det varer lengre, det er fordi at du IKKE forbrenner alkohol som enda ikke er tatt opp.

En slakere oppoverkurve og en trege(re) nedoverkurve (iogmed at alkoholen ligger lengre i magen, kommer ogsaa litt an paa hvilke typer, sprit vs. beer)
Vis hele sitatet...
Jeg glemmer ikke det, jeg addresserer det i første innlegg.

Ved et slikt mengdekonsum er det aldri en problemstilling at alkohol ikke blir metabolisert, av den enkle grunn at man fra det første kvarteret opparbeider seg en promille som er over kapasiteten til enzymene som står for metaboliseringen av alkohol.

Gitt at lever kan bearbeide 0,15 i promille hver time (standardverdi for gutter) så vil alle promilleverdier >0,15 gi tilsvarende forbrenning.

Jo høyere alkoholkonsum, og jo lengre tid, jo mer ubetydelig vil et evnt måltid før drikkestart si.

Faktisk vil jeg kunne påstå at et vanlig måltid, times tid før drikkestart, vil gi en høyere promilletopp dersom drikkingen foregår over mer enn noen timer.

Maten vil virke nedsettende på tempoet, men etterhvert vil næringen tas opp og denne bremse-effekten forsvinne. Da vil alkoholet altså akkumuleres, iom at inntaket av alkoholen er lineær mens opptaket av alkoholen er akselrerende.

Som du ser så kan sånne ting slå ut i flere rettninger.

Uansett er det såpass enkelt som at: Tid er konstant, metabolisering er konstant, alkoholmengde er konstant. Variabelen, altså mat, kan variere opptaket pr tidsenhet noe, men hovedsakelig bare de første timene.

Med mindre man gir seg like etter måltidet og drikker veldig lite skal det ganske akrobatisk matematikk til for å kunne forklare tallene folk her kommer med. 3,8"ganske brisen" og 8,0 "kom meg hjem.". Uansett hvor mye du trikser å fikser med diverse måltider vil det ALDRI kunne forklare forskjellen.
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Vel, da vil jeg gjerne at du presenterer for oss nysgjerrige hvor alkoholen blir av.

Mat har ærlig talt ikke så mye å si når man snakker et stort, kontinuerlig konsum. Det eneste mat påvirker er hvor fort opptaket går, altså hvor høy alkoholtopp du får. Når man uansett drikker i f.eks 6 timer som trådstarter, samtidig som at man alltid har et større inntak enn metabolisering, så har det egentlig fint lite for din faktiske promilletopp å si hva du hadde spist.

Alkohol er ikke fettløselig, så det fordeler seg i vannet rundt omkring i hele kroppen. Opptaket av alkohol er også nærmere 100 prosent. Nedbryting er konstant. Disse årsakene er f.eks grunnen til at toleranse ikke gir lavere promille, men mindre effekt av gitt promille.

Ut ifra det jeg skriver her ser jeg virkelig ikke hvor feilkilden er. Små differanser er selvfølgelig aktuelle, men om kalkulatoren sier feil med så stor margin har du enten noe veldig spennende å lære meg, eller i likhet med trådstarter (og de fleste under 18) sjanseløs evne til å bedømme eget konsum.
Vis hele sitatet...
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Uansett er det såpass enkelt som at: Tid er konstant, metabolisering er konstant, alkoholmengde er konstant. Variabelen, altså mat, kan variere opptaket pr tidsenhet noe, men hovedsakelig bare de første timene.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så enkelt. Biotilgjengeligheten for etanol ligger på rundt 66%, og denne reduseres med mat i maven; mindre mengder blir tatt opp gastrointestinalt. Det er altså ikke bare tiden det tar for at etanolen blir tatt opp som hemmes ved å ha mat i maven, men rett og slett mengden etanol som blir tatt opp totalt.
Sist endret av exocytose; 18. april 2010 kl. 18:44.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Det er ikke så enkelt. Biotilgjengeligheten for etanol ligger på rundt 66%, og denne reduseres med mat i maven; mindre mengder blir tatt opp gastrointestinalt. Det er altså ikke bare tiden det tar for at etanolen blir tatt opp som hemmes ved å ha mat i maven, men rett og slett mengden etanol som blir tatt opp totalt.
Vis hele sitatet...
"The relative proportion disposed of in each way varies from person to person, but typically about 92 to 98% is metabolised".

-Wiki.

Som nevnt tidligere skjer jo opptaket i hovedsak i tynntarmen, og du er den første jeg har sett som hevder det totale opptaket blir redusert?
Det virker som trådstarter tåler mye... Alt avhenger av mengde mat i magen.. Punktum (.)
Sitat av magnus3k Vis innlegg
tror faktisk verdensrekorden er 11 i promille synst å huske jeg leste den en plass
Vis hele sitatet...
Verdensrekorden er 7,2 i promille.

Kilde: http://www.nettavisen.no/utenriks/article512668.ece
Sitat av Elefanten Vis innlegg
"The relative proportion disposed of in each way varies from person to person, but typically about 92 to 98% is metabolised".

-Wiki.
Vis hele sitatet...
Ja, 92 - 98% av mengden etanol som allerede er i blodet, blir metabolisert. Det har ingenting med biotilgjengelighet å gjøre.

Sitat av Elefanten Vis innlegg
Som nevnt tidligere skjer jo opptaket i hovedsak i tynntarmen, og du er den første jeg har sett som hevder det totale opptaket blir redusert?
Vis hele sitatet...
Nesten alt opptak skjer i hovedsak i tynntarmen, også av næringsstoffene i mat (derav uttrykket gastrointestinalt (gaster: mavesekk; intestium: tynntarm). Det er ikke sånn at maten blir tatt opp i maven og etanolen får fritt bli tatt opp i tynntarmen.

Da får du lese litt rundt; du kan starte med denne.
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Verdensrekorden er 7,2 i promille.

Kilde: http://www.nettavisen.no/utenriks/article512668.ece
Vis hele sitatet...
verdens rekorden er 9.14 i promeille... Også skrevet i første post på side 2.

Kilde: http://www.novinite.com/view_news.php?id=60147


Leste på eit usikker kilde på eit VG forum at det var 1,5...(skeptisk)


Kan eg spørr deg om noe?
Tok du bare det første du fant når du googla "verdensrekorden i promille"?

EDIT: Leste på eit (usikker kilde) VG forum at det var 1,5% (skeptisk)

Sitat av Fyllingz Vis innlegg
verdens rekorden er 9.14 i promeille... Også skrevet i første post på side 2.

Kilde: http://www.novinite.com/view_news.php?id=60147


Leste på eit usikker kilde på eit VG forum at det var 1,5...(skeptisk)


Kan eg spørr deg om noe?
Tok du bare det første du fant når du googla "verdensrekorden i promille"?

EDIT: Leste på eit (usikker kilde) VG forum at det var 15promille (skeptisk)
Vis hele sitatet...
1,5% skulle vere 15promille !!
Ser nå at min kilde er fra år 2005. Beklager :-)
En gang drakk jeg 18-20x0,33l pils med 4,7% og 0.75l med 40% polsprit... skjønner fortsatt ikke hvordan jeg klarte den kvelden uten å bli dårlig/spy...
Dette var i løpet av 6 timer...

Så det jeg spørr om er egentlig hvordan dette er mulig å overleve når jeg bare er en vanlig dødlig? Drikker ikke så ofte, men når det først skjer blir det ofte mye...
Sitat av Dreaming dude Vis innlegg
En gang drakk jeg 18-20x0,33l pils med 4,7% og 0.75l med 40% polsprit... skjønner fortsatt ikke hvordan jeg klarte den kvelden uten å bli dårlig/spy...
Dette var i løpet av 6 timer...

Så det jeg spørr om er egentlig hvordan dette er mulig å overleve når jeg bare er en vanlig dødlig? Drikker ikke så ofte, men når det først skjer blir det ofte mye...
Vis hele sitatet...
Du spiser og drikker mye(vatn altså:P)?
Selv har jeg ingen problemer med å tro på inntaket til trådstarter.

Sist jeg drakk noe inntok jeg 1 helflaske tequila alene på litt under 2 timer. Dette var da på en dag hvor jeg ikke hadde spist optimalt og hadde derfor relativt tom mage ved drikkestart. Merket nesten ingenting til alkoholrusen før jeg tok et par trekk av en joint, og heller ikke da kan jeg påstå at jeg følte meg spesielt brisen.

Verdt å nevne at jeg den dagen veide 112kg, hadde relativt lav fettprosent og var litt muskuløs. Hadde før dette ikke inntatt alkohol siste 2 mnd pga. trening. Og ser heller ikke noe stort poeng i å drikke i og med at jeg sliter med å oppnå noe særlig "ruseffekt", som for min del er litt av poenget med å innta "narkotiske" stoffer i utgangspunktet.

Om promillekalkulatoren har rett skulle jeg hatt såvidt i overkant av 3 i promille og vært tilnærmet bevisstløs, noe som hverken over eller under hodet var tilfellet.

Og bare for å ha nevnt det så er jeg ikke av den oppfatningen at det er "kult" eller "tøft" å drikke mye.
Sitat av Freyring Vis innlegg
Selv har jeg ingen problemer med å tro på inntaket til trådstarter.

Sist jeg drakk noe inntok jeg 1 helflaske tequila alene på litt under 2 timer. Dette var da på en dag hvor jeg ikke hadde spist optimalt og hadde derfor relativt tom mage ved drikkestart. Merket nesten ingenting til alkoholrusen før jeg tok et par trekk av en joint, og heller ikke da kan jeg påstå at jeg følte meg spesielt brisen.

Verdt å nevne at jeg den dagen veide 112kg, hadde relativt lav fettprosent og var litt muskuløs. Hadde før dette ikke inntatt alkohol siste 2 mnd pga. trening. Og ser heller ikke noe stort poeng i å drikke i og med at jeg sliter med å oppnå noe særlig "ruseffekt", som for min del er litt av poenget med å innta "narkotiske" stoffer i utgangspunktet.

Om promillekalkulatoren har rett skulle jeg hatt såvidt i overkant av 3 i promille og vært tilnærmet bevisstløs, noe som hverken over eller under hodet var tilfellet.

Og bare for å ha nevnt det så er jeg ikke av den oppfatningen at det er "kult" eller "tøft" å drikke mye.
Vis hele sitatet...
Med mindre du har en ekstra nyre eller to (husker en eller annen mediahistorie hvor to østblokk-tvillinger med dobbelt sett nyrer hadde ekstrem alkoholtoleranse), så tør jeg påstå at du a) husker feil i forhold til inntak b) har drukket utblandet shequila eller c) tøffer deg litt. En helflaske (har regnet med 0,7 og ikke 1.0 flaske) ville for et standard menneske medført en promille på over 2,5 hvis konsumert over to timer (og da har jeg benyttet meg av den "snilleste" kalkulatoren). Uansett regnemetode så ville du vært i en så godt som forsvarsløs tilstand (med mindre du er hardbarket alkoholiker da).
Sist endret av nurse_betsy; 19. april 2010 kl. 09:56.
Har ingen ekstra nyrer, var en 0.7l flaske. Har ikke svekket hukommelse fra kvelden og tøffer meg heller ikke. Har dog hatt tidligere problemer med overdrevet alkoholkonsum og inntak av stimulerende midler (i all hovedsak kokain og amfetamin). Og er heller ikke så vanskelig å følge med på inntaket når jeg sitter med min egen helflaske og er den eneste personen som drikker tilstede. Tequilaen var forøvrig handlet på vinmonopolet, så at den var utblandet stiller jeg meg skeptisk til.

Har tidligere drukket større mengder enn nevnt over uten å havne i en forsvasløs tilstand der alkohol var eneste rusmiddelet jeg inntok. Dette var dog i en periode der jeg drakk stort sett hver dag i litt over 3mnd (ca. 7mnd siden den perioden gikk over).

Så mulig jeg har opparbeidet litt toleranse for stoffet som enda ikke har sunket, usikker på hvor lang tid det tar før toleransenivået er "nullstilt" og har heller ikke undersøkt hvordan krysstoleranse virker inn på alkoholtoleransen.

Men at det er fullt mulig å innta slike mengder som trådstarter nevner uten å bli særlig påvirket tror jeg 100% på.