Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1432
Jeg går 1. året MK i Sogn og Fjordane, men trives svært dårlig på den plassen der jeg er nå. Vil heller ikke søke på noen av de andre linjene her i fylket da jeg vet jeg vil trives like dårlig. Har også vg1 elektro fra før.

Jeg har mye kjentfolk i Bergen og Stavanger og har veldig lyst å flytte. Jeg har gode karakterer og kommer inn på det jeg vil. Problemet er bare å finne skoler.

I Bergen har jeg funnet Akademiet http://www.akademiet.no/vgs/utd_prog/med_komm

I Stavanger har jeg funnet Mediegymnaset http://www.mediegymnaset.no/stavanger

Noen som har noen erfaringer med disse? Har hørt litt negativt om akademiet. Noen som vet om flere skoler?

Evig takknemlig for alle som kan hjelpe!
for rogaland så kan du søke via vigo.no(åpner for søking i februar mars) for og komme inn på offentlige skoler. og slipper og bare velge mellom privatskoler.

skoler som tilbyr MK
Godalen videregående skole (Stvg)
Hetland videregående skole (Stvg)
Randaberg videregående skole (rett utforbi Stvg)
Time vidaregåande skole (Bryne?)
Vardafjell videregående skole (Haugesund)
Vågen videregående skole (sandnes)
Åkrehamn vidaregåande skole (ligger på Karmøy

Privat (med rett til statstilskudd)
Akademiet videregående skole (stvg og sandnes)
Lundeneset VGS AS (Ølen )
Noroff Mediegymnas Stavanger
Ja, jeg vet det, men siden det er utenfor fylket mister jeg jo alle rettigheter. Men er jo egentlig en god sjans for at noen dropper ut i 2. klasse! Takk for oversikten
Jeg gikk alle mine år på Mediegymnaset. Det er mye mer chill og gå der, de har råd til bedre utstyr og de har gode lærere. Jeg anbefaler denne skolen på det sterkeste. Er det noe annet du lurer på, så ikke vær redd for å spør!
Sist endret av NidarSverre; 5. januar 2010 kl. 16:03.
du mister ikke rettighetene dine. fylket ditt kjøper plass til deg, slik at du ikke mister rettigheter.
I Bergen er det en skole som heter Bergen Private Gymnas. Går første året der nå på MK! Kjempe bra lærere og miljø! Skolen jobber tett sammen med Akademiet Bergen, også er det samme eiere! Jeg anbefaler deg virkelig å søke!
På landslinjer ja, men ikke på offentlig vgs.
Sist endret av Insanity; 5. januar 2010 kl. 17:36.
Hei. Jeg vet ikke om du tenker på det sosiale eller faglig? Akademiet er en veldig bra skole, de har gode lære metoder og mye bra å tilby. Jeg kan ikke snakke for alle, men sosialt sett er det kanskje ikke den beste skolen å begynne på med mindre du kjenner noen som går der. Etter hva jeg har opplevd er de ikke så veldig imøtekommende. Men framfor Stavanger ville jeg flyttet til Bergen!!
Den sosiale delen tror jeg ikke skal bli noe problem. Det er mye opp til deg selv. Men jeg jeg syns det er viktig at skolen har godt med utstyr og ikke minst proft utstyr. Her jeg går nå har vi bare jalla lyskastere og alt utstyret er utdatert, og er lei av å måtte kjøpe alt selv hver gang vi har et prosjekt.
vilken kommune i sogn og fjordane komme du fra?
vis du fra Gulen kommune, Solund kommune og Gudvangen i Aurland kommune.
så kan du søke fritt i hordaland. etter som har h og s/f har en avtalle når det kommer til de elevene.
Flora kommune, men går på Sandane
Sist endret av Insanity; 5. januar 2010 kl. 19:00.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har gått på Akademiet eller går der som har noe å si om skolen?
Jeg har gått MK på Akademiet i Bergen VG1, og kan absolutt anbefale denne skolen på det sterkeste! Både sosialt og faglig. God medielærere som lærer deg svært mye! Andreåret valgte jeg å gå over til IKT-servicefag, fordi det var mer rettet mot det jeg vil jobbe med i fremtiden.
Sist endret av Toak; 13. januar 2010 kl. 13:05.