Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 9752
Såpass, ja. Synd å høre. Kikket igjenom posten nå, og det så UTROLIG bra ut!
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Ja, det var endel arbeid lagt i hele greia og det så egentlig lyst ut en stund - men jeg antar jeg egentlig satte lista _litt_ for høyt. Releaset 2 videoer og en "spillbar" versjon av greiene, men jeg tror alt det der er borte nå. Før jeg stakk i militæret fikk jeg fikset endel greier, et par nye modeller og fikset litt på himmel og refleksjoner, så bedre ut enn de bildene som er her nå. Men, vi får se - kanskje jeg tar det opp med tider og stunder, eller finnet et annet prosjekt jeg kan jobbe mye med.
Lagde du din egen motor til dette prosjektet her ?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jepp.
Ok, basert på d3d eller ogl (glut, sdl?)

Forresten, du vil ikke gjøre koden opensource da ? Eller deler av den ?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Hvis du ser i tråden så er motoren basert på OpenGL, mest glut men også elementer av DX for input og lyd. Jeg kuttet etterhvert ut DX og kjørte alt med OpenGL. Jeg hadde ingen planer om å gjøre dette til et opensource prosjekt når jeg holdt på med det, da jeg hadde muligheter for å finne sponsorer og publishere. Hadde jeg laget prosjektet idag er det derimot større sjangser for at jeg hadde laget deler av den som opensource. Jeg har planer om å lage et artikler etterhvert som omhandler nån teknikker jeg brukte når jeg laget spillet, for å håndtere modeller og rendering pipeline greier.
Det høres bra ut uansett, jeg har sett etter en del sider som omtaler GLUT med såkalte tutorialer osv. Men har ikke funnet noen gode som ikke bare har basisen, men også litt mer avanserte teknikker. Du vet ikke om noen sider som kan være til hjelp ? (Sider som gamedev, gamasutra osv. vet jeg allerede om)
Fy steike! Det der var niiiice!

/me vil være like god til å modellere grafikk og like god i å programmere...
Var det du som lagde modellene og teksturene også?

Mulig du har svart på det tidligere, men er så mange poster å lese igjennom.
Opprinnelig postet av Dionysos
Var det du som lagde modellene og teksturene også?

Mulig du har svart på det tidligere, men er så mange poster å lese igjennom.
Vis hele sitatet...

Opprinnelig postet av |d13m0b
ja jeg har laget den selv, har vel og merke fått en kammerat til å gjøre det enkle arbeidet med å lage modellen og texturen til den(samt til bakken).. Ellers blir bakken automatisk generert under oppstard og lager den forskjellig fra gang til gang simmen startes.. Har også laget en feature som tar hand om å lage noenlunde realistiske skyer, istede for å bruke bilder så generer den disse igjennom flere forskjellige "layers" og kalkulerer lyssetting iforhold til øyet og solen er(skyene vises ikke på bildene som er nå).. Fant ikke ut hvordan jeg legger til flere vedlegg i samme post så jeg lar dette komme i 3 poster..
Vis hele sitatet...
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg gleder meg veldig til å få testet dette.
Opprinnelig postet av Kakcoo
Jeg gleder meg veldig til å få testet dette.
Vis hele sitatet...
hvis du leser hele tråden ser du nok at sjansen for det er lite, i alle fall i nærmeste fremtid.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Devotio har nok rett. Men jeg skal se om jeg finner den spillbare demoen igjen når jeg kommer hjem til jul. Ikke sikkert jeg har den, men håper den ligger på serveren hjemme.
Det var jo bare helt konge!!
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av |d13m0b
Hvis du ser i tråden så er motoren basert på OpenGL, mest glut men også elementer av DX for input og lyd. Jeg kuttet etterhvert ut DX og kjørte alt med OpenGL. Jeg hadde ingen planer om å gjøre dette til et opensource prosjekt når jeg holdt på med det, da jeg hadde muligheter for å finne sponsorer og publishere. Hadde jeg laget prosjektet idag er det derimot større sjangser for at jeg hadde laget deler av den som opensource. Jeg har planer om å lage et artikler etterhvert som omhandler nån teknikker jeg brukte når jeg laget spillet, for å håndtere modeller og rendering pipeline greier.
Vis hele sitatet...

Imponerende prosjekt du har (hadde?) gående! Ripper opp i en 6 år gammel tråd ja.. Men kom over det først nylig og ble straks intressert. Så du hadde planer om å skrive noen artikler, ble det noe av? Og kildekoden ble ikke gjort tilgjengelig for allmenheten eller?
Av ren nysgjerrighet lurer jeg på alderen din, med tanke på kompetansenivå og det faktum at du skulle i militæret rundt den tiden du drev på med prosjektet. Var dette snakk om førstegangstjeneste eller noe annet kanskje?. Her hopper jeg inn uten å ha lest alle trådene, så skyt meg om jeg driter meg ut.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Hei,

må nok skuffe deg angående kildekoden. Store deler av prosjektet ble tapt i et datakrasj, og jeg kom meg nok aldri i giv til å rekonstruere det. Etter dette har jeg flyttet en del, og hardware har blitt byttet ut - i samme håndvending har jeg forkastet det hele og akseptert at arbeidet jeg gjorde er for alltid tapt. Har dog en videosnutt liggende tilgjengelig som kan sees på.

http://80.65.51.238/~kenwi/fltsm.avi

Er 25 år nå, så da jeg holdt på med prosjektet var jeg vel gjerne rundt 19 år. Bodde i Tromsø den gang.
Synd dette ikke ble no mer av. Jeg fikk litt flashback til de gamle Janes x combat flightsimulatorene.

Håper du finner orken til å lage no nytt en gang du har tid. Latterlig bra ting du hadde på gang her.
Jøss, det er skillz asso.
Tidlig starta du med programmering da? Å sette seg inn i og forstå alle de paradigmene opp til ditt nivå, og i din daværende alder, må da kreve stort engasjement og mye tid?

//Syntes jeg så ett eller annet sted at du var systemutvikler, stemmer det? (sjekket profil nå)

Er selv 19, men har kun *intermediate* (fant ikke det tilsvarende norske ordet i farta)
forståelse av PHP og OOP prinsipper, men har funnet en stor interesse for faget og
vurderer videreutdanning innen denne retningen, noe å anbefale?

Er du forresten av typen som driver på www.projecteuler.net? ^^
Sist endret av konsept; 21. juli 2008 kl. 01:00.
Project Euler er bare irriterende.
*argh*
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Konsept: Tja, jeg begynte å fatte interesse for programmering tidlig i 13-årsalderen, og begynte å arbeide målbevisst noe etter dette, og siden den gang har jeg holdt på mye med det. Mye tid og engasjement som du sier, ettersom jeg ikke sitter på noen relevant utdannelse har det også krevd sitt. Men jobber idag på tredje året som systemutvikler i en mellomstor bedrift.

Project Euler har jeg ikke gjort noen oppgaver i enda, jeg så litt på det - men da jeg så at det var matematikk det er snakk om så valgte jeg å ikke gjøre noe ut av det i øyeblikket. Mangler trolig tross alt skikkelige matematiske kunnskaper for å gjennomføre mange av oppgavene.

TechLash: Spørs nok om man noensinne vil se noe mer flysimulator fra min side. Har verken tid til det, eller den helt store interessen innen akkurat det feltet nå om dagene.
Har selv droppet ut av siste året på videregående, uansett hvor smart det nå enn var. Har såvidt fullført 1MX, men gjorde aldri noen innsats i timene så lærte ingenting.
Er et bredt spekter av oppgaver, ikke bare matteoppgaver.
Anbefales^^