Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2404
Hei en kompis av meg skal bestille seg en ny snowboard bukse og jeg hjelper han med å finne det billigst mulig, og så kom jeg over dette:

https://www.snowboardfusion.com/cart...5084dff735d35b

buksen er grei og alt men under står det "Shipping Options
Need International Shipping?" og jeg trykket og kommer så videre til en 3part som er et selskap som kaller seg bongo, som er et selskap som gjør alt egentlig lettere vist man ofte bestiller ting derfra. Du får din "egen" us adresse og ver gang du bestiller på nett tar du det via den siden det hele koster 5 dollar og de sier at du tjener ca 82% mot vanlig "International Shipping" , om noen gidder å sjekke eller har erfaring med sånnt takker jeg for svar

http://bongous.com/partners/snowboardfusion/

her er om bongo: http://www.bongous.com/mail_forwarding_leaders.php

så jeg lurer på om noen har brukt dette før, funker det? tjener man på det og kansje det kan være til hjelp for noen som handler ofte derfra
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lite tips: Å bestille ting fra USA gjør deg pliktig i å betale MVA for varer over en verdi på 200 kr, da blir det plutselig ikke så billig å kjøpe varer fra andre siden av kloden.
Han kan jo sende en mail til selgeren å be han om å markere pakken som gave eller skrive en annen pris, da slipper du MVA'en din.
jaja er fullstendig klar over at du må det, men den buksen der ligger på ca 2000 i butikk:P
Om pakken er merket gave, kan den fortsatt bli sjekket i tollen. Om ikke vedlagt faktura, vil denne bli returnert til forhandler.
Sitat av prenix Vis innlegg
Om pakken er merket gave, kan den fortsatt bli sjekket i tollen. Om ikke vedlagt faktura, vil denne bli returnert til forhandler.
Vis hele sitatet...
Ikke om den koster under 200kr,-
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av prenix Vis innlegg
Om pakken er merket gave, kan den fortsatt bli sjekket i tollen. Om ikke vedlagt faktura, vil denne bli returnert til forhandler.
Vis hele sitatet...
Nei. Om ikke vedlagt faktura, vil du motta et brev fra Posten hvor du blir bedt om å sende inn dokumentasjon på verdi. Merk at det også er toll, i tillegg til mva., på klær fra USA.
Bare så du er klar over det; i og med at det er klær kommer det BÅDE toll OG mva i tillegg. Antagelig utløser buksen toll på 10,7% av summen av varekost og frakt (sjekk selv før du bestiller om du vil være sikker, jeg garanterer ikke tollsatsen), og så kommer mva. på 25% på toppen av det igjen. I tillegg kommer selvsagt gebyr for fortolling av varen dersom du lar fraktselskapet/posten gjøre det for deg.
jaja, er klar over alle disse greiern har lest på toll.no

men ingen som vet noe om det jeg egentlig sporte om?
Jeg har brukt det norske selskapet Jetcarrier(.no) noen ganger og er fornøyd. Her får du en egen postboks i usa, så booker du pakkene du skal ha. Da må du oppgi vekt, dimensjoner, sporingsnummer og sendingsalternatier.
Bestilte klær for ca 14k forrige gang og fikk vel 6000 kr i frakt, moms og tollavgift. Jeg bruke dette primært for å få tak i klær som ingen i USA hadde eksportlisens for. Etter å ha regnet på det sparte jeg ca 35% av prisen det ville blitt i Norge. Det var ekstremt mange plagg, alt fra goretexjakker til gode sko av kjent merkevare. Og i tillegg fikk jeg tak i klær som ingen andre har.
Er ikke helt sikker på at det var verdt bryet. Så med mindre det er en bukse du absolutt skal ha, vil jeg egentlig anbefale deg å bestille den i Norge.
Sist endret av LidroM; 6. april 2009 kl. 02:34.