Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 457
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det har seg slik at jeg hadde tenkt å prøve Hitman: Blood money, men til min forskrekkelse så fikk jeg en framerate som ikke ligner noe som helst. Jeg tweaket litt med forskjellige innstillger, og dette så ikke ut til å hjelpe i det hele tatt. Man kunne dermed konkludere med at det ikke burde være for gammelt maskinvare som er problemet. Så litt rundt i Catalyst Control Center, og der fant jeg straks ut at jeg nok har kjørt maskinen min i lengre tid med AGP disabled! Jeg satte den umiddelbart opp til 8x og rebootet. Etter rebootinga gikk jeg inn i CCC igjen, og der var det fortsatt avslått. Merkelig. Satte til 4x agp, reboot og deretter inn i BIOS en tur for å sjekke at AGP er satt på i bios. Der var den satt til 4x8x så det er ikke problemet. Så jeg begynner å lure litt på hva det er som forårsaker dette, er det noen som har hatt lignende problemer, og har forslag til hva jeg skal gjøre for å bøte med problemet?

Skjermkortet er Radeon 9600, 256megs minne. Mens hovedkortet er et MSI K8N Neo som da har et nForce 3 chipset.

Jeg har prøvdt eldre drivere, både av official og omega drivere. Dette det samme skjer. Jeg har installert ny driverpakke (nForce_5.11_winxp2k_international_whql) til hovedkortet for å være sikker på at gart-drivere er ok. Har også prøvdt å endre på AGP-Apeture size uten at dette har hjulpet nevneverdig.