Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1227
Det har seg slik at min bedre halvdel skal gå i anskaffelse av en laptop. Det er tenkelig med en laptop i 15.000 kroners-klassen. Laptopen vil kjøre en del grafikkapplikasjoner som ArcGIS, 3dstudio max, photoshop, indesign og sketchup - det er derfor ønskelig med et godt skjermkort, mye minne, og ikke minst en prosessor som kan yte en del. Det er dog også ønskelig at maskinen ikke skal bli for varm, og at den faktisk er litt stille.

Det er ikke ønskelig å importere laptop fra utlandet, men en laptop som faktisk er mulig å bestille på nett i Norge - og som man da vil kunne få levert på døra etter et par dager. Noen som har anbefalinger og erfaringer de vil dele med meg, slik at jeg kan få brukt pengene på en fornuftig måte?
Jeg fåreslår ACER TravelMate8001 som er billigste i 8000 serien og er meget god..
Pris varierer men kan havne nede på 14 000 en sjelden gang.. Ellers ligger den rundt 16 000 - 18 000 tror jeg..
Denne shg Note 9420/NO Centrino 770 koster ca 15000..
2048 MB ram
ATI Radeon M26 (Radeon X700) - 256 Mb
Intel Pentium-M 770 - 2.1GHz
Jeg glemte og legge ut link, men her er den:
http://www.shgcomputers.com/produkte...&varenr=550771
på shg.no kan du bestile den..
Sist endret av Toonamy; 31. oktober 2005 kl. 21:52.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Ja, den ser nesten grei ut den, men den har dog ikke bluetooth. Det burde det nesten være med en laptop som koster 15000, synes jeg. :P