Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1797
Hva har dere best erfaring med? Foreløpig har jeg kun ruskonsulent, men jeg føler ikke det gjør så mye.. Snakker med henne om hverdagen og ting, men det er veldig textbook og hun sier egentlig bare ting som jeg vet, som jeg kan lese på nettet. Lurer på om det kanskje kan være bedre å få snakke med en som har vært i det selv?

Evt hvordan går jeg fram for å få erfaringskonsulent? Ruskonsulent fikset sykehuset etter min første OD.
Det viktige er å finne en person du går godt over ens med. Min erfaring med ruskonsulent er en kontakt person i kommunen som du kan prate med, hjelpe deg i hverdagen og hjelpe deg med kraktiske ting med hjelp til avrusing osv.

En erfaringskonsulent er etter min erfaring en som jobber innen rus ofte på behandlingsplasser osv, men kan være at de har innen poliklinisk/kommune også.

Men det spiller egentlig ingen rolle om det er det ene, eller det andre. Det viktige er at du får en person du stoler på, og som du jobber godt i lag med. De skal være en støtte spiller i gode og dårlige perioder. De er der for å hjelpe deg. Så det eneste som betyr noe er tillit og kjemi.

Erfaring med dette gjennom langtidsbehandling og ettervern med ruskonsulent osv
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Men det spiller egentlig ingen rolle om det er det ene, eller det andre. Det viktige er at du får en person du stoler på, og som du jobber godt i lag med. De skal være en støtte spiller i gode og dårlige perioder. De er der for å hjelpe deg. Så det eneste som betyr noe er tillit og kjemi.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg her. Det går ut på at man får god kjemi med den man forholder seg til, det er ikke noen skam å be om ny konsulent heller. Hele opplegget går jo ut på at du skal kunne se på det som et positivt bidrag til din hverdag, så gå for noen andre hvis det ikke fungerer per idag.