Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4689
Heisann vet ikke om dette er lov å diskutere lengre men prøver likevel. Vurderer sterkt å slutte på anabole, akkurat nå er jeg på 750 mg med test E. Har to uker igjen av en 10 Ml liter vial og tenker å gjøre ferdig den før jeg slutter.

Hvordan er det å få testa testosteron nivået sitt? Hadde en del symptomer på lav Testo før jeg begynte med anabole. Blandt annet at jeg ikke hadde hatt morgen brød siden puberteten. Slet også veldig med å legge på meg noe som helst muskelmasse, og hadde null libido. Er tenkelig at han kan sjekke testoet mitt i en alder av 20? Og hvor lenge etter jeg kutter ut testosteronet er det helt ute av systemet slik at det ikke dukker opp på blodprøver?
Vet ikke hvor lenge det er sporbart, men jeg har bedt fastlege om å sjekke testonivåer flere ganger uproblematisk.
Om det dukker opp på en blodprøve at du har tatt testo vet jeg ikke helt hva legen skal gjøre heller. Tviler på det får noen konsekvenser.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Vet ikke hvor lenge det er sporbart, men jeg har bedt fastlege om å sjekke testonivåer flere ganger uproblematisk.
Om det dukker opp på en blodprøve at du har tatt testo vet jeg ikke helt hva legen skal gjøre heller. Tviler på det får noen konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Er mest det at jeg har vært så langt nede psykisk at jeg vet ikke om jeg takler en nedtur med at jeg får straff for å ha anabole. Er liksom endelig på vei opp nå.
Legen din er da absolutt ingen juridisk håndhevende entitet, straff får du fra politiet og den prosessen, ikke fordi legen din synes det er utenksomt å bruke steroider.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Legen din er da absolutt ingen juridisk håndhevende entitet, straff får du fra politiet og den prosessen, ikke fordi legen din synes det er utenksomt å bruke steroider.
Vis hele sitatet...
Men kan ikke han anmelde?
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Men kan ikke han anmelde?
Vis hele sitatet...
Nei.
Anonym bruker
"Allergisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Men kan ikke han anmelde?
Vis hele sitatet...
Nei, men tilliten dere mellom og journalen din får seg nok en knekk om det blir avslørt.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Men kan ikke han anmelde?
Vis hele sitatet...
Han får ikke lov til å anmelde, han har taushetsplikt. Hvis du setter andres liv i fare så kan han si ifra, men ellers kan du være ganske trygg på at legen din ikke melder fra til politiet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, men tilliten dere mellom og journalen din får seg nok en knekk om det blir avslørt.
Vis hele sitatet...
Godt poeng

Ville alle dere her sagt ifra til legen? Er liksom ganske stort for meg å klare å innrømme noe sånt foran legen så må nesten få deres innspill slik at jeg får psyka meg opp.
Sist endret av mordi123; 8. november 2021 kl. 20:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis det er testosteron nivået du er nysgjerrig på så hadde jeg spurt om å få det målt og eventuelt ta andre målinger? Tenker at steroider kan man vente med å snakke om med mindre man har symptomer man plages med som følge av en kur.

Men det er mitt synspunkt og du må gjøre din egen vurdering
Anonym bruker
"Allergisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Godt poeng

Ville alle dere her sagt ifra til legen? Er liksom ganske stort for meg å klare å innrømme noe sånt foran legen så må nesten få deres innspill slik at jeg får psyka meg opp.
Vis hele sitatet...
Jeg ville lagt korta på bordet, vil tro fastleger har litt ekstra sympati pga. dagens ekstreme kroppspress og din unge alder. Men du kjenner legen din best, så det blir umulig å komme med noen fasit.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ville lagt korta på bordet, vil tro fastleger har litt ekstra sympati pga. dagens ekstreme kroppspress og din unge alder. Men du kjenner legen din best, så det blir umulig å komme med noen fasit.
Vis hele sitatet...
Han er en veldig grei fyr men føler det kommer til å komme som et sjokk til han siden han har hatt meg som pasient siden jeg var liten.
Anonym bruker
"Allergisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Han er en veldig grei fyr men føler det kommer til å komme som et sjokk til han siden han har hatt meg som pasient siden jeg var liten.
Vis hele sitatet...
Da stiller du i mine øyne sterkere ettersom dere bør ha en relativt god relasjon. Igjen, bare synsing.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Han er en veldig grei fyr men føler det kommer til å komme som et sjokk til han siden han har hatt meg som pasient siden jeg var liten.
Vis hele sitatet...
Leger blir sjeldent sjokkert. De har gjerne 1000 pasienter og han har nok iløpet av karriæren sin hatt mange titalls som deg. Uansett er det litt rart å ikke be om hjelp fordi man er rett for at legen skal se at man trenger hjelp med noe kroppslig.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Leger blir sjeldent sjokkert. De har gjerne 1000 pasienter og han har nok iløpet av karriæren sin hatt mange titalls som deg. Uansett er det litt rart å ikke be om hjelp fordi man er rett for at legen skal se at man trenger hjelp med noe kroppslig.
Vis hele sitatet...
Ja godt poeng, ender sikkert opp med at jeg forteller det til han.
Jeg er egentlig mest forundret av at du ikke allerede har fastlegen på laget til å følge deg opp mens du er på kur. Har du ikke fulgt med på blodtrykk, blodprofil, leververdier og insulinerespons/glukosebelastning underveis?

Legen bryr seg ikke nevneverdig hva du gjør, og har kun meldeplikt til andre enheter i veldig spesifikke situasjoner. Bruk av anabole steroider som 20-åring er definitivt ikke en av dem.

Har du PCT-kur klar?
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Han er en veldig grei fyr men føler det kommer til å komme som et sjokk til han siden han har hatt meg som pasient siden jeg var liten.
Vis hele sitatet...
Er du ærlig med fastlegen har jeg erfart at han kan være ganske real tilbake.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Godt poeng

Ville alle dere her sagt ifra til legen? Er liksom ganske stort for meg å klare å innrømme noe sånt foran legen så må nesten få deres innspill slik at jeg får psyka meg opp.
Vis hele sitatet...
Jeg var alltid veldig åpen om steroidebruk til legene mine da jeg holdt på med det.
Fikk aldri noen som helst konsekvenser og ble ikke sett på noen biggie heller etter hva jeg kunne forstå.
Jeg fikk bare en vennlig henstilling om å slutte fordi jeg hadde for stor andel hvite blodceller i en periode.

Med uerfarne turnusleger på akuttmottaket var saken en ganske annen med moralpreken og umiddelbart hysteri, men det fikk heller ingen konsekvenser utover gnagsår i ørene.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du fått mye bivirikninger av den kuren?
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Jeg er egentlig mest forundret av at du ikke allerede har fastlegen på laget til å følge deg opp mens du er på kur. Har du ikke fulgt med på blodtrykk, blodprofil, leververdier og insulinerespons/glukosebelastning underveis?

Legen bryr seg ikke nevneverdig hva du gjør, og har kun meldeplikt til andre enheter i veldig spesifikke situasjoner. Bruk av anabole steroider som 20-åring er definitivt ikke en av dem.

Har du PCT-kur klar?
Vis hele sitatet...
Ja har pct klar. Grunnen til at jeg ikke sjekka opp tingene var jo egentlig fordi jeg var i en sykt mørk periode i livet, å gidda rett å slett ikke å bli dratt lenger ned med at han hadde laga styr på grunn av anabole bruk. Hadde sikkert gått helt fint, er mest angsten som snakker. Jeg er også nysgerrig på å finne ut om jeg naturlig har lavt Testo, men vet ikke hvor lang tid det tar før nivåene er helt nede igjen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du fått mye bivirikninger av den kuren?
Vis hele sitatet...
Ehh nei egentlig ikke. Innså bare i dag at jeg ikke gidder dette lengre, vertfall ikke så ung. Stikke nåler i skuldrene å gå rundt med pip i dagesvis. For så å gå å bekymre meg for om jeg i det hele tatt får noe gains. Er rett og slett lei.
Sist endret av mordi123; 8. november 2021 kl. 22:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Ja har pct klar. Grunnen til at jeg ikke sjekka opp tingene var jo egentlig fordi jeg var i en sykt mørk periode i livet, å gidda rett å slett ikke å bli dratt lenger ned med at han hadde laga styr på grunn av anabole bruk. Hadde sikkert gått helt fint, er mest angsten som snakker. Jeg er også nysgerrig på å finne ut om jeg naturlig har lavt Testo, men vet ikke hvor lang tid det tar før nivåene er helt nede igjen.



Ehh nei egentlig ikke. Innså bare i dag at jeg ikke gidder dette lengre, vertfall ikke så ung. Stikke nåler i skuldrene å gå rundt med pip i dagesvis. For så å gå å bekymre meg for om jeg i det hele tatt får noe gains. Er rett og slett lei.
Vis hele sitatet...
Ser den ja! Men er det verdt det? Du har lagt på deg en god del muskler?

Bare husk at etter kuren kommer du til å bli depressiv, snakker av erfaring. Er tungt å se nesten halvparten av musklene du bygde under kuren forsvinne
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser den ja! Men er det verdt det? Du har lagt på deg en god del muskler?

Bare husk at etter kuren kommer du til å bli depressiv, snakker av erfaring. Er tungt å se nesten halvparten av musklene du bygde under kuren forsvinne
Vis hele sitatet...
Ja det der er et stort dilemma for meg. Vil ikke gå tilbake til å hate hvordan kroppen min ser ut. Det er den ene tingen jeg er veldig stolt over.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare si det rett ut: er det OK jeg forteller noe som blir mellom oss? Det har med min egen dumhet å gjøre.

Deretter nevner du at du har kjørt en mild cycle med steroider, og skal stoppe, derfor ønsker du å sjekke alle organer, leverprøver, testonivå osv…

Dersom du skal på PCT kan det være greit å sjekke mens du er på PCT, underveis og etter, samt en stund etter det igjen.

Avhengig av hvordan kroppen din var før, så vil du nok komme deg opp til et OK nivå igjen, men roids fucker opp egenproduksjonen en del (av min erfaring).

Heldigvis har du bare kjørt testo, og det er ikke SÅ BÆD…. Men man blir fort fristet til å kjøre senere, og så ender man typ opp på TRT til slutt.

Litt kjipt når man først begynner å kødde med hormonene, men sånn er det.

Håper det ordner seg kompis
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Ja har pct klar. Grunnen til at jeg ikke sjekka opp tingene var jo egentlig fordi jeg var i en sykt mørk periode i livet, å gidda rett å slett ikke å bli dratt lenger ned med at han hadde laga styr på grunn av anabole bruk. Hadde sikkert gått helt fint, er mest angsten som snakker. Jeg er også nysgerrig på å finne ut om jeg naturlig har lavt Testo, men vet ikke hvor lang tid det tar før nivåene er helt nede igjen
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner. Ikke for å være for moraliserende og du er kanskje klar over dette fra før av- men det vil alltid være en økt risiko for helserelaterte problemer ved bruk av AAS, både fysiske og de psykiske. De fysiske kan du til en vis grad ha kontroll på, nettopp ved jevnlige legebesøk. Jeg vil anbefale deg å ta deg en tur snarest i håp om å kunne begrense eventuelle skader. Ikke at det trenger å være problemer, men greit å avdekke, er det ikke?

Hva angår din naturlige testosteronproduksjon er det for mange variabler her. Hva du har gått på, hvor lenge, hvor mange kurer, pct-er osv.
Det trenger heller ikke å gå tilbake til normalen, om du skulle være så uheldig.

Og så må jeg jo bare påpeke at for oss natty i befolkningen spiller naturlig hormonproduksjon en liten rolle som har fått altfor mye fokus. Det er ikke slik at du bygger mer muskler med en naturlig testo på 30 nmol/l og shgb på 40 nmol/l enn en som har test på 15 nmol/l og shgb på 40 nmol/l. Det må mye større svigninger til, hvilket er også grunnen til at det er ingen som går på 30mg test i uka.
Anonym bruker
"Løpende Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ut fra posten din så har du aldri skulle begynt med steroider når du ikke vet slike grunnleggende ting.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ut fra posten din så har du aldri skulle begynt med steroider når du ikke vet slike grunnleggende ting.
Vis hele sitatet...
Var ikke det jeg spurte om.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Heisann vet ikke om dette er lov å diskutere lengre men prøver likevel. Vurderer sterkt å slutte på anabole, akkurat nå er jeg på 750 mg med test E. Har to uker igjen av en 10 Ml liter vial og tenker å gjøre ferdig den før jeg slutter.

Hvordan er det å få testa testosteron nivået sitt? Hadde en del symptomer på lav Testo før jeg begynte med anabole. Blandt annet at jeg ikke hadde hatt morgen brød siden puberteten. Slet også veldig med å legge på meg noe som helst muskelmasse, og hadde null libido. Er tenkelig at han kan sjekke testoet mitt i en alder av 20? Og hvor lenge etter jeg kutter ut testosteronet er det helt ute av systemet slik at det ikke dukker opp på blodprøver?
Vis hele sitatet...
Dette kan du få testet selv privat i Oslo, Drammen og Sandefjord via Fürst uten noen form for henvisning.

Ettersom du har begitt deg ut på dette eventyret, regner jeg allerede med at du vet hva du trenger å teste.
Anonym bruker
"Allergisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Og så må jeg jo bare påpeke at for oss natty i befolkningen spiller naturlig hormonproduksjon en liten rolle som har fått altfor mye fokus. Det er ikke slik at du bygger mer muskler med en naturlig testo på 30 nmol/l og shgb på 40 nmol/l enn en som har test på 15 nmol/l og shgb på 40 nmol/l. Det må mye større svigninger til, hvilket er også grunnen til at det er ingen som går på 30mg test i uka.
Vis hele sitatet...
Godt og viktig poeng, det virker som økonomisk motivert testobehandling og informasjon fra utlandet påvirker folk på en usunn og mulig livsvarig negativ måte. Noe av det siste biologiske jeg ville kødda med, hvertfall uten å ha prøvd vanlig trening og godt kosthold i et par år først. Pisse i buksa for å bli varm type innstilling.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Jeg skjønner. Ikke for å være for moraliserende og du er kanskje klar over dette fra før av- men det vil alltid være en økt risiko for helserelaterte problemer ved bruk av AAS, både fysiske og de psykiske. De fysiske kan du til en vis grad ha kontroll på, nettopp ved jevnlige legebesøk. Jeg vil anbefale deg å ta deg en tur snarest i håp om å kunne begrense eventuelle skader. Ikke at det trenger å være problemer, men greit å avdekke, er det ikke?

Hva angår din naturlige testosteronproduksjon er det for mange variabler her. Hva du har gått på, hvor lenge, hvor mange kurer, pct-er osv.
Det trenger heller ikke å gå tilbake til normalen, om du skulle være så uheldig.

Og så må jeg jo bare påpeke at for oss natty i befolkningen spiller naturlig hormonproduksjon en liten rolle som har fått altfor mye fokus. Det er ikke slik at du bygger mer muskler med en naturlig testo på 30 nmol/l og shgb på 40 nmol/l enn en som har test på 15 nmol/l og shgb på 40 nmol/l. Det må mye større svigninger til, hvilket er også grunnen til at det er ingen som går på 30mg test i uka.
Vis hele sitatet...
Fysiske helseplager av AAS er oppskrytt, om man holder seg til moderate mengder og vet hva man driver med. Svært få som hvor dødsåraksen 100% skyldes anabola.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Der sier du noe ja. Merkverdig at strongmen som ikke bare er kjent for å bruke mye høyere anabole doser enn kroppsbyggere, men også er maksimalt usunne med all den junkmaten og vannvekten de drasser på. Burde dø som fluer men det skjer ikke.

Problemet med kroppsbygging er uten tvil en kombinasjon av dehydrering og stimulanter som knuser hjertet ala clenbuterol, for ikke å nevne amfetamin. Legg til veksthormon på dette så vokser hjertet i rekordfart.
Ønsker å skyte inn at jeg har hørt om hvor vanskelig det kan være å få testosteronbehandling i Norge. Den ene legen som fronta det ble tiet og fikk ikke praksis her.

Trist for de som kunne fått bedre liv av å få korrekt mengde testosteron om de har lav egenproduksjon som påvirker livet
Aldri innrøm noe ulovlig som kan få konsekvenser for senere behandling til lege på eget initiativ. Det er først verdt det hvis det er et problem du ikke lenger klarer å håndtere selv.
Har hørt at folk som har "misbrukt" androgener vil slite med å få testotilskudd når de blir eldre om nivåene er lave??

Er de negative eller positive sidene størst når det gjelder TRT?

Da spør jeg både for samfunnet som helhet og for individet.
Sist endret av krystallkongen; 9. november 2021 kl. 14:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
[quote=Dibsent;3734205
Og så må jeg jo bare påpeke at for oss natty i befolkningen spiller naturlig hormonproduksjon en liten rolle som har fått altfor mye fokus. Det er ikke slik at du bygger mer muskler med en naturlig testo på 30 nmol/l og shgb på 40 nmol/l enn en som har test på 15 nmol/l og shgb på 40 nmol/l. Det må mye større svigninger til, hvilket er også grunnen til at det er ingen som går på 30mg test i uka.[/QUOTE]

Har fått med meg at gamliser i USA tar TRT behandling. Økt livskvalitet på bekostningen av noe? Ukjent for meg, men er vell ikke så unaturlig å anta at høyere testosteron i gammel alder fører til ung-manns tendenser.