Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  821 223089
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Gravplass Vis innlegg
Hei, jeg har forstått det slik at flein bør lagres kaldt, tørt og i luft-tett beholder.
Men er det da er godt nok å bruke en ziplock bag i et syltetøyglass?

Jeg har en ide om å muligens grave det ned et sted, eller å gjemme det utendørs, slik at jeg slipper å bekymre meg for at familiemedlemmer finner det på loftet, etc. Men tror dere dette er lurt?
Jeg er litt redd for at temperaturendringer utendørs kan gjøre at lokket krymper og utvider seg, slik at fuktighet kan sige inn i glasset...

Om jeg ikke skal lagre det, så må jeg i så fall sende det via. innenlands post, og jeg har hørt at politihunder ikke er trent til å lukte sopp, men er det da allikevel sjans for stikkprøver eller røntgen-sjekker?

Vet det er litt mange spørsmål her, men takk for tålmodigheten
Vis hele sitatet...
Ziplock er ikke diffusjonstett så du må bruke glass.

Temperaturforandringer kan føre til kondens og det er hovedproblemet, ikke at glasset utvider seg (med en god pakning så går det fint).

Dersom jeg var deg ville jeg pulverisert soppen og oppbevart den sammen med cilica-gel-poser i et lite norgesglass (du får disse temmelig små).

Et glass på en størrelse med en tennisball holder fint ca 20g tørket, pulverisert Spiss fleinsopp... Skal du bare lagre noen gram så finnes det andre gode løsninger som er bittesmå og av glass/metall..

Noe så lite klarer du nok å gjemme på et eller annet lurt sted i heimen hvor du er sikker på at ingen finner det
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Soppene dine er ikke Spiss fleinsopp. De har alt for tykk stilk, er generelt for store og har ikke den korrekte formen på hatten.

Fint om du benytter den dedikerte identifiseringstråden neste gang og ikke denne som er en generell diskusjonstråd
Ja flein vokse etter gradestokken går under 0 (typ minus 1-3) om natta? Meldt regn etter par dager før det skal bli kaldere og håper det er en runde igjen før sesongen er over
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hoff3r Vis innlegg
Ja flein vokse etter gradestokken går under 0 (typ minus 1-3) om natta? Meldt regn etter par dager før det skal bli kaldere og håper det er en runde igjen før sesongen er over
Vis hele sitatet...
Ja Spiss fleinsopp kan vokse selv om det er minusgrader.

Vil tro at sesongen varer en god måned til i stort sett hele Norge med unntak av de nordligste fylkene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ziplock er ikke diffusjonstett så du må bruke glass.

Temperaturforandringer kan føre til kondens og det er hovedproblemet, ikke at glasset utvider seg (med en god pakning så går det fint).

Dersom jeg var deg ville jeg pulverisert soppen og oppbevart den sammen med cilica-gel-poser i et lite norgesglass (du får disse temmelig små).

Et glass på en størrelse med en tennisball holder fint ca 20g tørket, pulverisert Spiss fleinsopp... Skal du bare lagre noen gram så finnes det andre gode løsninger som er bittesmå og av glass/metall..

Noe så lite klarer du nok å gjemme på et eller annet lurt sted i heimen hvor du er sikker på at ingen finner det
Vis hele sitatet...
Hadde litt dårlig tid tidligere, så jeg ble nødt til å bare prøve meg litt frem til slutt.
Endte opp med å lagre dem i et lite syltetøy-glass med Silica gel pakker, inni en ziplockbag, inni et større syltetøy-glass, også fylte jeg mellomrommene med papir + mer silica gel. Lagret den på et sted med utendørs temperatur, men med tak over.

Kondens var noe jeg ikke har tenkt på, jeg får håpe lokkene sitter tett nok på glassene, de var bare sånn vanlige styltetøy-metal-lokk, med en tynn gummi ring inni. Det hadde nok vært bedre med et ekte norgeglass. Jeg var ganske nøyen på å tørke glassene før bruk, så kanskje jeg kan krysse fingrene for at det redder meg?

Jeg vurderte å pulverisere det, men det var bare snakk om 2g etter tørking, så da fikk jeg nok plass, men skal huske på det om jeg sanker inn mer.

Føler meg temmelig selvsikker på gjemmeplassen jeg fant til slutt
Hadde det vært mulig å gro egen sopp med hjelp av sopp i naturen? Hvis mulig, hvordan?
Hei folkens, fant mitt eget lille soppmekka i år. Plukker 200+ pr time, og kan egentlig bare holde på. Det er 20-25 år siden jeg sist spiste sopp. Den gangen var jeg ung og hadde mye kaos i hodet og livet, dermed ble egentlig sopptripene også ubehagelige og kaotiske. Ofte tatt i feil omgivelser i kombinasjon med andre rusmidler osv..

Har imidlertid hatt noen ålreite opplevelser nå. Men jeg blir jævli trøtt hver gang.. dette er en av grunnene til at jeg ikke likte det i ungdommen. Jææævli trøtt liksom.. fatter ikke at folk gidder å gå rundt i naturen. Etter et par timer ligger jeg å dupper eller sovner helt. Hvordan er dette for dere? Erfaringer? Tar jeg for lite? 0,5 -1gr tørket.. Jeg blir også veldig tung i hodet og sliten 1 til 2 dager etterpå. Derfor gir det meg ikke så veldig mye egentlig. Forslag og erfaringer mottas med takk..
Sist endret av Squattnes; 18. oktober 2021 kl. 19:02.
Sitat av Squattnes Vis innlegg
Hei folkens, fant mitt eget lille soppmekka i år. Plukker 200+ pr time, og kan egentlig bare holde på. Det er 20-25 år siden jeg sist spiste sopp. Den gangen var jeg ung og hadde mye kaos i hodet og livet, dermed ble egentlig sopptripene også ubehagelige og kaotiske. Ofte tatt i feil omgivelser i kombinasjon med andre rusmidler osv..

Har imidlertid hatt noen ålreite opplevelser nå. Men jeg blir jævli trøtt hver gang.. dette er en av grunnene til at jeg ikke likte det i ungdommen. Jææævli trøtt liksom.. fatter ikke at folk gidder å gå rundt i naturen. Etter et par timer ligger jeg å dupper eller sovner helt. Hvordan er dette for dere? Erfaringer? Tar jeg for lite? 0,5 -1gr tørket.. Jeg blir også veldig tung i hodet og sliten 1 til 2 dager etterpå. Derfor gir det meg ikke så veldig mye egentlig. Forslag og erfaringer mottas med takk..
Vis hele sitatet...
Går seg fort til når du begynner å røre på deg. Kjenner til hva du mener, blir ofte en voldsom bodyload i tillegg også.

Sist jeg tok flein var jeg ute i skauen med telt og hengekøye, sprang rundt og var kjempeivrig på å utforske skogen, men så fort jeg hoppet i hengekøyen ble jeg liggende pal lenge uten å komme meg opp.

Når jeg endelig kom meg opp og gikk litt så var energinivået tilbake.
Bad trippa så jævlig igår, men følte meg ekstremt bra når vi stakk ut av skauen. Føler at jeg har endret meg positivt men skjønner ikke hva som skjedde i skogen og hvorfor jeg badtrippa. Hva gikk jeg gjennom?
Sitat av Sopptrenthund Vis innlegg
Bad trippa så jævlig igår, men følte meg ekstremt bra når vi stakk ut av skauen. Føler at jeg har endret meg positivt men skjønner ikke hva som skjedde i skogen og hvorfor jeg badtrippa. Hva gikk jeg gjennom?
Vis hele sitatet...
Kjipt å høre! Kanskje det ble for mye inntrykk? Skogen, mange mennesker du ikke kjenner, høy musikk. Flere ting som kan påvirke deg i negativ retning, og da kan det være vanskelig å snappe ut av det før du endrer noe. Som å gå ut av skogen.

Noen som har opplevd at det vokser flein selvom det kun har vært sol/opphold? Lite regn om dagen her jeg bor og det er lite sopp å finne. Er relativt ny på området
Sitat av Hoff3r Vis innlegg
Noen som har opplevd at det vokser flein selvom det kun har vært sol/opphold? Lite regn om dagen her jeg bor og det er lite sopp å finne. Er relativt ny på området
Vis hele sitatet...
Er alt for fint vær her også. Har funnet noen få her og der da, men det er ekstremt lite!
Noen som vet ca hvor mange sopper 1g er? Tørket. Vet at det er avhengig av størrelse osv. Men er ute etter en pekepinne.
Sitat av Mr.åkersjamping Vis innlegg
Noen som vet ca hvor mange sopper 1g er? Tørket. Vet at det er avhengig av størrelse osv. Men er ute etter en pekepinne.
Vis hele sitatet...
30 stk er en pekepinn. Men som du sier det varierer veldig
Heihei!
Har vært en liten tur ute i skogen og kikka litt. Kom over noen interessante sopper! Ark 1 er jeg meget håpefull på, ark 2 er jeg rimelig sikker på at de fleste ikke er flein, men kan jo ha et håp for noen av dem!

Jeg må bare beklage, det er mulig jeg er heeeelt retard, men jeg får ikke imma.gr til å funke...Prøvd å croppe bildene men det blir bare helt feil hver gang...så jeg må nesten bare bruke imgur, håper det går bra denne gangen.
Noen som eventuelt har noe tips til hvordan jeg skal få imma.gr til å funke for meg?

ark 1 https://imgur.com/a/KzW0Hzr
ark 2 https://imgur.com/a/wl4s43B

Skal være veldig fine zoome muligheter om man åpner bildet i ny fane værtfall, så bør være lett å identifisere det meste!

Er det noe sent i sesongen nå kanskje? jeg fant et typisk flein sted, og det var sååå mange store helt svarte halvrottene der, skulle vel vært mye tidligere ute i guess.

wops, feil tråd muligens, beklager :S
Sist endret av Markbarr; 29. oktober 2021 kl. 16:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallo godtfolk!

Kan noen dele noen førstegangs erfaringer og/eller generelle erfaringer med fleinens virkning på kropp og sinn?
(Vet at Dodecha Har lagt ut en god beskrivelse)

Ønsker deres erfaringer om dere ønsker å dele
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hallo godtfolk!

Kan noen dele noen førstegangs erfaringer og/eller generelle erfaringer med fleinens virkning på kropp og sinn?
(Vet at Dodecha Har lagt ut en god beskrivelse)

Ønsker deres erfaringer om dere ønsker å dele
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt alt fra 1 til 4 gram tørket flein. På 4g ga ingenting mening for meg, jeg skjønner hvorfor folk synes det er vanskelig å forklare.. jeg er liksom glad når det er over, men ikke bad heller. Bare helt ute av funksjon. Jeg ser på det som et litt spesielt rusmiddel og Får meg noen gode latteranfall, men opplever ikke noe spirituellt eller magisk med det.

Jeg er aldri redd for å ta en tripp, men ikke så veldig interessert heller. En gang i året er nok. Føler det er veldig hauset opp ift forholdsregler, at man må være ugvilt, forberedt osv.. Det viktigste er bare å flyte med og ha det gøy..
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, dere! Lurte egt på to ting


Nå som sesongen er på hell og jeg har fått sanket inn en moderat kvanta med gull, er det nå på tide å finne en god måte å oppbevare det på. For tiden ligger de i en mørk kjeller med en liten saltpose på seg. Det jeg lurte på var om potensen tidligere ville forsvinne dersom en kutter all soppen i veldig små biter (dette er for å bedre kunne dosere, ettersom de små soppene inneholder mer prosentvis og vekta bør derfor ikke ha en nøyaktig kausalitet med opplevelsen) ...?

Det andre handler om te. Har hørt at dersom en har det oppi vann som er over 70 grader vil virkestoffet "dø". Hva er sant når det kommer til soppen og temperatur på vann? Finnes det ellers noen gode tips når det kommer til te-laging? Fikk litt vondt i magen når det bare ble tygget sist gang...

Takk!
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Markbarr Vis innlegg
Heihei!
Har vært en liten tur ute i skogen og kikka litt. Kom over noen interessante sopper! Ark 1 er jeg meget håpefull på, ark 2 er jeg rimelig sikker på at de fleste ikke er flein, men kan jo ha et håp for noen av dem!

Jeg må bare beklage, det er mulig jeg er heeeelt retard, men jeg får ikke imma.gr til å funke...Prøvd å croppe bildene men det blir bare helt feil hver gang...så jeg må nesten bare bruke imgur, håper det går bra denne gangen.
Noen som eventuelt har noe tips til hvordan jeg skal få imma.gr til å funke for meg?

ark 1 https://imgur.com/a/KzW0Hzr
ark 2 https://imgur.com/a/wl4s43B


Skal være veldig fine zoome muligheter om man åpner bildet i ny fane værtfall, så bør være lett å identifisere det meste!

Er det noe sent i sesongen nå kanskje? jeg fant et typisk flein sted, og det var sååå mange store helt svarte halvrottene der, skulle vel vært mye tidligere ute i guess.

wops, feil tråd muligens, beklager :S
Vis hele sitatet...


De fra 12-25 ville jeg ikke spist, men 1-11 ser fine ut. Har plukket en del, så er ganske sikker, men er fortsatt ingen proff
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, dere! Lurte egt på to ting


Nå som sesongen er på hell og jeg har fått sanket inn en moderat kvanta med gull, er det nå på tide å finne en god måte å oppbevare det på. For tiden ligger de i en mørk kjeller med en liten saltpose på seg. Det jeg lurte på var om potensen tidligere ville forsvinne dersom en kutter all soppen i veldig små biter (dette er for å bedre kunne dosere, ettersom de små soppene inneholder mer prosentvis og vekta bør derfor ikke ha en nøyaktig kausalitet med opplevelsen) ...?

Det andre handler om te. Har hørt at dersom en har det oppi vann som er over 70 grader vil virkestoffet "dø". Hva er sant når det kommer til soppen og temperatur på vann? Finnes det ellers noen gode tips når det kommer til te-laging? Fikk litt vondt i magen når det bare ble tygget sist gang...

Takk!
Vis hele sitatet...
Du kan fint kutte den i små biter for at den skal ta mindre plass og deretter putte den i et helt lufttett glass med silica-gel eller salt i et tørkle. Oppbevar mørkt og kjellerkaldt om mulig.

Går helt fint å lage te med 70-90 grader varmt vann...

Det finnes meg bekjent ikke noen studier på dette, men erfaringsvis er det ikke noe problem. Høy tørketemperatur (over 40c) eller oppbevaringstemperatur kan potensielt være en issue, men psilocybin ødelegges ikke av kortvarige høye temperaturer som i en te.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, dere! Lurte egt på to ting


Nå som sesongen er på hell og jeg har fått sanket inn en moderat kvanta med gull, er det nå på tide å finne en god måte å oppbevare det på. For tiden ligger de i en mørk kjeller med en liten saltpose på seg. Det jeg lurte på var om potensen tidligere ville forsvinne dersom en kutter all soppen i veldig små biter (dette er for å bedre kunne dosere, ettersom de små soppene inneholder mer prosentvis og vekta bør derfor ikke ha en nøyaktig kausalitet med opplevelsen) ...?

Det andre handler om te. Har hørt at dersom en har det oppi vann som er over 70 grader vil virkestoffet "dø". Hva er sant når det kommer til soppen og temperatur på vann? Finnes det ellers noen gode tips når det kommer til te-laging? Fikk litt vondt i magen når det bare ble tygget sist gang...

Takk!
Vis hele sitatet...
Min erfaeing er at pulverisert sopp kan miste potens fortere. Iallfall om det blir eksponert for luft eller fukt. Å være nøye med riktig lagring blir dermed mer viktig.
Hei godt folk

Her er det lenge siden eg har vært no... var mye innpå her før. Tok en pause ifra festingen med kompisene mine då eg var 16, fant frem til dette forum og begynte å lese meg opp på flein. Då bodde eg ute på landet, 3 nærmeste naboene var/er bønder med marker med både sauer og kyr. Så utvalget var mer en stort nok for meg. Glemmer aldri spesielt en gang, etter eg hadde vært ute å plukket og spiste samtidig helt til eg kom ut av tellingen.. var 16 då.. og hadde heldigvis fått kontakt med noen her inne som faktisk skreiv meg ned ifra en bad trip, var ikke så vanskelig sånn sett, men setter fortsatt stor pris på det den dag idag då eg idag vet nok om hvor viktig det er å ha respekt for psykedelia. Enden på visen på den trippen var at eg gikk rett inn på forumet etter at eg kom meg hjem å opp te gutte rommet mitt, å skrev at eg trodde at eg aldri kom til å lande, så skrev brukere her inne te meg og ga tips som ta på "min" musikk, se på håndflaten feks. Så satt på The Doors - The end og la meg i sengen og så en vegg etter den andre bare falle ned, å bli erstattet med skyer/himmel, husker eg lå der med det gode gliset, å en liten dråpe i øyekroken mens hele sengen svevet opp i himmelen.

Var egentlig ikke meningen å dele/mimre om dette her men ja, sånn blei det no.. mange år har gått, er 34, er vell 5-6 år siden siste flein tur. Kom tilfeldigvis over en youtube video der en norsk mann reklamerte for sin e-bok om Flein, der han også hadde kart med oversikt over "hele" Norges flein områder. Er det noen andre som har hørt om et sånn kart? Her er linken til boken hans : https://books.google.no/books?id=5v4...20kart&f=false

Grunnen til at eg spør er for at eg er litt desperat no før snøen/telen kommer med å finne flein, har flyttet til byen, litt utenfor. Ikke på landet.... er ikke noe kjent her, faktisk flaut lite kjent. Har tenkt å reise ut imorgen å sjekke div kirkegårder, ta med sekken og papir poser (og et kamera rundt halsen om eg trenger en unnskyldning) , hadde eg kunnet reise ut der eg bodde då eg var 16 hadde eg gjort det på dagen, men eg har ikke muligheten no til det. Så om noen har noen tips til meg om steder på Vest landet hadde det vært døds kult.

Blei en litt lengre post en det skulle.. plz forgive

Fred!
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Northernlight87 Vis innlegg
Hei godt folk

Her er det lenge siden eg har vært no... var mye innpå her før. Tok en pause ifra festingen med kompisene mine då eg var 16, fant frem til dette forum og begynte å lese meg opp på flein. Då bodde eg ute på landet, 3 nærmeste naboene var/er bønder med marker med både sauer og kyr. Så utvalget var mer en stort nok for meg. Glemmer aldri spesielt en gang, etter eg hadde vært ute å plukket og spiste samtidig helt til eg kom ut av tellingen.. var 16 då.. og hadde heldigvis fått kontakt med noen her inne som faktisk skreiv meg ned ifra en bad trip, var ikke så vanskelig sånn sett, men setter fortsatt stor pris på det den dag idag då eg idag vet nok om hvor viktig det er å ha respekt for psykedelia. Enden på visen på den trippen var at eg gikk rett inn på forumet etter at eg kom meg hjem å opp te gutte rommet mitt, å skrev at eg trodde at eg aldri kom til å lande, så skrev brukere her inne te meg og ga tips som ta på "min" musikk, se på håndflaten feks. Så satt på The Doors - The end og la meg i sengen og så en vegg etter den andre bare falle ned, å bli erstattet med skyer/himmel, husker eg lå der med det gode gliset, å en liten dråpe i øyekroken mens hele sengen svevet opp i himmelen.

Var egentlig ikke meningen å dele/mimre om dette her men ja, sånn blei det no.. mange år har gått, er 34, er vell 5-6 år siden siste flein tur. Kom tilfeldigvis over en youtube video der en norsk mann reklamerte for sin e-bok om Flein, der han også hadde kart med oversikt over "hele" Norges flein områder. Er det noen andre som har hørt om et sånn kart? Her er linken til boken hans : https://books.google.no/books?id=5v4...20kart&f=false

Grunnen til at eg spør er for at eg er litt desperat no før snøen/telen kommer med å finne flein, har flyttet til byen, litt utenfor. Ikke på landet.... er ikke noe kjent her, faktisk flaut lite kjent. Har tenkt å reise ut imorgen å sjekke div kirkegårder, ta med sekken og papir poser (og et kamera rundt halsen om eg trenger en unnskyldning) , hadde eg kunnet reise ut der eg bodde då eg var 16 hadde eg gjort det på dagen, men eg har ikke muligheten no til det. Så om noen har noen tips til meg om steder på Vest landet hadde det vært døds kult.

Blei en litt lengre post en det skulle.. plz forgive

Fred!
Vis hele sitatet...
Hoy!

Finfin historie det og bra at du fikk roet soppen og kroppen!

Den boka så rimelig dårlig ut (urk!) og de 800 lokasjonene er nok bare en opplisting av funnstedene fra artsdatabanken.no...

Du kan selv stikke innom der og søke opp Spiss fleinsopp og funnstedene, men tror ikke du blir veldig klok av det!

Hadde jeg vært deg ville jeg forsøkt et par ekspedisjoner nå i høst, men ikke ha for store forhåninger. Spiss fleinsopp vokser bare på a 10% av av beitene og om du ikke har veldig mye flaks vil du nok slite litt med å finne et område som produserer kurante mengder med så kort tidshorisont som du har.

Bruk litt tid på diverse karttjenester og finn deg 5-10 gode utgangspunkter (beitemark, helst med sau) og gå deg noen raske turer. Siden du har dårlig tid anbefaler jeg deg å gå relativt raskt i terrenget og prøve å rekke over et så stort område som mulig. Gå på etablerte stier i terrenget og speid fra side til side i gresset så er det ikke umulig at du treffer blink!

Lykke til!
Ja, blei til det heldigvis var nok etter den gangen eg fikk kjempe respekt for psykedeliske sopp/droger, og skjønte at det i hvert fall ikke var et rus middel som man kunne bruke vær dag hehe... lærer mens man går

Ja, eg har bare lest litt her å der men var dèt kartet eg hadde håpet på var til å stole på men tenkte meg noe sånt ja.. jaja.. får leite selv då og håpe eg finner en god plass skal uansett reise ut imorgen og sjekke ut noen steder å ta det derfra... den som ikke leiter...

Ja, er akkurat det. Tiden begynner å renne ut... derfor eg måtte spørre om det var noen ifra Vestlandet her, helst nært Bergen som kanskje kunne gitt meg ett tips før snøen og telen kommer...

Har heldigvis lang erfaring med å sanke flein, eller flere år i hvert fall. Men nytt sted, nye utfordringer..

Skal ta kirkegårder imorgen og en golf bane.
Beitemarker her i området tror eg det ikke er... så må nok busse litt i så fall da eg er uten bil..

Takk takk!
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisan hoppsann!

Har hørt at kostholdet en tid/(noen dager) før inntak av morrosakene faktisk kan ha noe å si for opplevelsen. Vet noen om dette har en stor betydning i det hele tatt? F.eks dersom en skal drikke dagen før. Vil dette spille inn som en faktor liksom?

Tusen takk!
Den Tilregnelige
Wonko's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heisan hoppsann!

Har hørt at kostholdet en tid/(noen dager) før inntak av morrosakene faktisk kan ha noe å si for opplevelsen. Vet noen om dette har en stor betydning i det hele tatt? F.eks dersom en skal drikke dagen før. Vil dette spille inn som en faktor liksom?

Tusen takk!
Vis hele sitatet...
Det har stor nok betydning til at Yale (universitetet) i sin manual for bruk av Psilocybin i forbindelse med studier har nevnt det spesifikt under pkt. 6.9i.

Her er de relevante momentene som omhandler alkohol og mat:

- Man boer ikke drikke alkohol i uken i forkant av trippen.
- Man boer unngaa sterk eller krydret mat i forkant av trippen.
- Paa trippdagen boer man ha spist et lett og fettfattig maaltid.


// Den Tilregnelige Wonko //
Oksidering er måten virkestoff minker post tørking, så lagre lufttett med silica gel. Luftutveksling på tørket sopp er det som reduserer potens.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, Jeg fått mugg på fleinsopp, som var ikke tørke nok. Nå har jeg gjort den. Er det greit å spise den ?
Nei du skal ikke spise noe som er mugglet.
Anonym bruker
"Klar Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har badtrippa begge gangene jeg har tatt sopp før, ikke ekstremt, men likte det ikke(dårlige omgivelser/folkene som var rundt meg) og ønsket meg ut av rusen så fort som mulig. Settingen var dårlig med folk jeg ikke kjente eller var bekvem med + jeg røyket ekstreme mengder hasj fordi jeg følte rusen aldri kicket, til den til slutt gjorde det...

Har ca. 5g flein liggende, tenkte å ta en liten dose for å se hvordan det går alene. Vil derfor ikke ta noen monsterdose, tenkte muligens et sted mellom 2-3g(tørket)? Noen anbefalinger?


Jeg har både benzo og opioider på plass, kan noe av dette tas for å gjøre en badtrip lettere å håndtere. Oxy funker som benzo på meg, blir kvitt all angst etc.
Tenkte å kanskje å være på oxy før jeg inntar soppen, da vet jeg at jeg går inn i turen med en "good vibe" fremfor nervøsitet.

Tenkte å ta det alene nå, ettersom jeg har fått 2 bad trip når det var masse folk til stede.
Sliter med mye ensomhet og angst etter jeg kom litt langt opp i tyveårene, alle gode venner har enten flyttet, blitt foreldre eller sitter inne på lange dommer.
Spesielt denne vinterstiden er problematisk, vanskelig å gå turer alene og kose seg (hater kulde), har sterke kroniske smerter som igjen bare har gjort at jeg har blitt mer og mer isolert. Endelig kommet meg i jobb, men spesielt helgene kan være harde når man ikke har noe å finne på. Noen som kan anbefale en passende "startdose" for en som skal ta alene? Har 4,5g tørket flein, men tenker å ta alt alene blir for heavy.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har badtrippa begge gangene jeg har tatt sopp før, ikke ekstremt, men likte det ikke(dårlige omgivelser/folkene som var rundt meg) og ønsket meg ut av rusen så fort som mulig. Settingen var dårlig med folk jeg ikke kjente eller var bekvem med + jeg røyket ekstreme mengder hasj fordi jeg følte rusen aldri kicket, til den til slutt gjorde det...

Har ca. 5g flein liggende, tenkte å ta en liten dose for å se hvordan det går alene. Vil derfor ikke ta noen monsterdose, tenkte muligens et sted mellom 2-3g(tørket)? Noen anbefalinger?


Jeg har både benzo og opioider på plass, kan noe av dette tas for å gjøre en badtrip lettere å håndtere. Oxy funker som benzo på meg, blir kvitt all angst etc.
Tenkte å kanskje å være på oxy før jeg inntar soppen, da vet jeg at jeg går inn i turen med en "good vibe" fremfor nervøsitet.

Tenkte å ta det alene nå, ettersom jeg har fått 2 bad trip når det var masse folk til stede.
Sliter med mye ensomhet og angst etter jeg kom litt langt opp i tyveårene, alle gode venner har enten flyttet, blitt foreldre eller sitter inne på lange dommer.
Spesielt denne vinterstiden er problematisk, vanskelig å gå turer alene og kose seg (hater kulde), har sterke kroniske smerter som igjen bare har gjort at jeg har blitt mer og mer isolert. Endelig kommet meg i jobb, men spesielt helgene kan være harde når man ikke har noe å finne på. Noen som kan anbefale en passende "startdose" for en som skal ta alene? Har 4,5g tørket flein, men tenker å ta alt alene blir for heavy.
Vis hele sitatet...

Ville vel anbefalt å la det ligge om du alltid har badtripa tidligere.

Om du velger å ta, så ta 0,5-1g. Du får god funk på den dosen også. Evt øk dosen nestegang. Lær å gå før du løper. Om du tar 4,5g er jeg veldig sikker på at du vil angre veldig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heisann! Noen som har noe god info om hvor lenge man bør vente mellom hver tripp?
Sitat av Lokals Vis innlegg
Heisann! Noen som har noe god info om hvor lenge man bør vente mellom hver tripp?
Vis hele sitatet...
Det er ekstremt individuelt. Hvis man gjør det kun for å ha det gøy så er svaret lengst mulig. De som driver med microdosering for diverse sykdommer tar det i noen tilfeller bortimot hver dag i perioder, men da tripper de ikke heller da.
Noen måneder minimum for ordinære tripper (altså ikke mikrodosering). I mellomtiden bearbeider man inntrykk fra siste tripp, skjønt bearbeiding/integrering kan ta årevis, kanskje også uavhengig av om man prøver flere ganger. Følg også med på din egen psykiske velvære underveis, i sær uken/dagen før en evnt. tripp.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Noen måneder minimum for ordinære tripper (altså ikke mikrodosering). I mellomtiden bearbeider man inntrykk fra siste tripp, skjønt bearbeiding/integrering kan ta årevis, kanskje også uavhengig av om man prøver flere ganger. Følg også med på din egen psykiske velvære underveis, i sær uken/dagen før en evnt. tripp.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte mest på hvor lang tid det tar før kroppen har fått ut det meste så man ikke må øke dosen så jyvlig. Jeg tenker å prøve meg på en fast tripp med noen ukers mellomrom. Hadde en nå tidligere i uka og en ca 3 uker før dette. Følte den siste ble litt svakere, men fortsatt innafor.

Har personlig mye erfaring med tripping generelt.
Sitat av Lokals Vis innlegg
Jeg tenkte mest på hvor lang tid det tar før kroppen har fått ut det meste så man ikke må øke dosen så jyvlig. Jeg tenker å prøve meg på en fast tripp med noen ukers mellomrom. Hadde en nå tidligere i uka og en ca 3 uker før dette. Følte den siste ble litt svakere, men fortsatt innafor.

Har personlig mye erfaring med tripping generelt.
Vis hele sitatet...
Aha. For LSD sin del (ikke prøvd flein) så har det for meg ikke vært aktuellt å bruke det såpass hyppig at toleranse er ett problem overhodet.

Så hyppighet rundt psykedelika-bruk bør vel handle om det mentale. Men vil man trippe såpass hyppig så er det en annen sak. Det sies at magien blir svakere, kanskje til og med helt borte ved altfor hyppig bruk. Er vel brukere her inne som kan snakke av erfaring ang. akkurat dette.
Sist endret av [protus]; 21. mai 2022 kl. 23:56.
Etter to uker vil du få samme effekt med samme dose som sist. Med litt egeninnsats finner du div grafer og studier på dette.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Aha. For LSD sin del (ikke prøvd flein) så har det for meg ikke vært aktuellt å bruke det såpass hyppig at toleranse er ett problem overhodet.

Så hyppighet rundt psykedelika-bruk bør vel handle om det mentale. Men vil man trippe såpass hyppig så er det en annen sak. Det sies at magien blir svakere, kanskje til og med helt borte ved altfor hyppig bruk. Er vel brukere her inne som kan snakke av erfaring ang. akkurat dette.
Vis hele sitatet...
For min del så må jeg få kommet meg ut av en seriøs depresjon da de tradisjonelle 'løsningene' ikke funker. Kjenner godt at en tripp har god effekt, men er fortsatt ett stykke å gå. Tar vel og merke ikke sterke doser når hodet mitt er så buttfucked som nå...
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lokals Vis innlegg
For min del så må jeg få kommet meg ut av en seriøs depresjon da de tradisjonelle 'løsningene' ikke funker. Kjenner godt at en tripp har god effekt, men er fortsatt ett stykke å gå. Tar vel og merke ikke sterke doser når hodet mitt er så buttfucked som nå...
Vis hele sitatet...
Håper du vet roten på problemet før du begynner å løse depresjon med psykedelika. Ellers kan det fort bli værre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Håper du vet roten på problemet før du begynner å løse depresjon med psykedelika. Ellers kan det fort bli værre.
Vis hele sitatet...
Ehe, er nok lite sjans det kan bli særlig værre
Hver 2 helg funker fint for meg. Jeg pleier lage te på 5 gram, da har jeg fine turer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøver i denne tråden, jeg postet i den gamle men er vel denne som blir brukt nå. Jeg lurer på om det er noen her inne som sliter med depresjon (eller som har gjort det), som har opplevd at fleinsopp har en gunstig effekt på symptomene. Vil gjerne høre erfaringer, om dere skriver med brukernavn kan jeg sende en privat melding.
Ja, opplevde å få et nytt syn på livet, mistet også sug etter tobakk og hasj
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Yo_tyson Vis innlegg
Ja, opplevde å få et nytt syn på livet, mistet også sug etter tobakk og hasj
Vis hele sitatet...
Gjorde du det alene eller sammen med noen? Kan det være det går fint om jeg prøver alene?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjorde du det alene eller sammen med noen? Kan det være det går fint om jeg prøver alene?
Vis hele sitatet...
Det er ikke ambefalt å gjøre dette alene, hvertfall ikke om en er uerfaren.

Men, mange mennesker har ikke denne muligheten pga. diverse årsaker.. så da er kluet å sørge for at du har kontroll på omgivelsene dine, stoler på degselv og følelsene dine og tar baby steg mtp. på dosering.
Jeg gjorde det med en venn første gangen, men hvis du er mentalt stabil og føler deg trygg på deg selv så skal det nok gå bra.
Men som toreokjeks skriver, start med lite og beveg deg oppover ettersom hva du føler deg trygg på
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Det er ikke ambefalt å gjøre dette alene, hvertfall ikke om en er uerfaren.

Men, mange mennesker har ikke denne muligheten pga. diverse årsaker.. så da er kluet å sørge for at du har kontroll på omgivelsene dine, stoler på degselv og følelsene dine og tar baby steg mtp. på dosering.
Vis hele sitatet...
Har ikke mulighet til å gjøre det sammen med noen. Er per definisjon stabil. Veldig trygg i mitt eget hjem. Får ikke uventet besøk eller uventede telefoner for eksempel. Hva er det verste som kan skje tenker jeg, om jeg tar en veldig lav dose. Må først finne flein da.
Den Tilregnelige
Wonko's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har ikke mulighet til å gjøre det sammen med noen. Er per definisjon stabil. Veldig trygg i mitt eget hjem. Får ikke uventet besøk eller uventede telefoner for eksempel. Hva er det verste som kan skje tenker jeg, om jeg tar en veldig lav dose. Må først finne flein da.
Vis hele sitatet...
Ta gjerne en titt på denne sjekklisten for bruk av Spiss fleinsopp hentet fra boken i signaturen min:



I boken finner du også et eget kapittel dedikert til planlegging og forberedelser til en eventuell tripp basert på anbefalingene som Yale-universitetet gir til deltakere i sine psilocybinstudier.

Videre kan du lese om selve prosessen rundt det å lete etter Spiss fleinsopp, tips til identifisering, potensielle forvekslingsarter m.m.

Lykke til!
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Wonko Vis innlegg
Ta gjerne en titt på denne sjekklisten for bruk av Spiss fleinsopp hentet fra boken i signaturen min:



I boken finner du også et eget kapittel dedikert til planlegging og forberedelser til en eventuell tripp basert på anbefalingene som Yale-universitetet gir til deltakere i sine psilocybinstudier.

Videre kan du lese om selve prosessen rundt det å lete etter Spiss fleinsopp, tips til identifisering, potensielle forvekslingsarter m.m.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig takk!!!