Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1634
Da tenker jeg først og fremst privat siden jeg ikke har tolmodighet til å vente. Eventuelt, må man vente lenge for å komme til hos det offentlige?
Jeg tok utredning gjennom DPS.

Fra henvisning til diagnose og medisinutprøvning var ferdig tok det litt under ett år.
Kun gode ting å si om hele opplegget hos DPS fra start til slutt, jeg ble veldig positivt overrasket.
Sist endret av Lyra; 11. september 2021 kl. 17:19.
tipper 2-4k privat
Sitat av Palumboism Vis innlegg
tipper 2-4k privat
Vis hele sitatet...
På totalkostnad? Der jeg har sjekka tar de ofte 1000 kr for en time og en utredning for ADHD er ikke gjort på et par samtaler tipper jeg.
Omtrent 15k, ink prøver fra fastlegen din på at du er somatisk frisk.
6 måneder ventetid, 2 måneder utredning hos DPS. Hadde vel rundt 6 enkelt timer før jeg fikk diagnosen. Dette var rett utenfor Oslo.
15-20k om du kjører privat og å for det på et par måneder. 1000-2k om du tar det via DPS tar ofte 1år++
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
På totalkostnad? Der jeg har sjekka tar de ofte 1000 kr for en time og en utredning for ADHD er ikke gjort på et par samtaler tipper jeg.
Vis hele sitatet...
Noen psykiatere tar diagnosering over en dobbelttime. Fikk selv Elvanse på mitt andre besøk for å prøve ut. Min case var ikke helt A4 da.