Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 10989
Min hemmelige medisin hage langt uti huttiheita. Går alt etter planen har jeg medisiner ut året.





Vakkert, fine bilder håper du lykkes
Flott! Har du gravd bedd? Hvordan gjorde du det mtp at plantene skal få drenering?
tipot's Avatar
Trådstarter
Satte spaden 4 ganger i lyngen og ga opp. Det var mye stein og litt sand under lyngen, så bare helte all jorda oppå.
Sitat av tipot Vis innlegg
Satte spaden 4 ganger i lyngen og ga opp. Det var mye stein og litt sand under lyngen, så bare helte all jorda oppå.
Vis hele sitatet...
Ugress trives de fleste plasser, er sikker på at det går helt fint Flotte bilder er det også.
Sist endret av Kloakk; 8. juli 2021 kl. 23:40.
Ser meget vakkert ut det her asså gleder meg til å se hvordan det går, btw hvilken strain gror du? Photo eller auto?
tipot's Avatar
Trådstarter
det er en kryssning jeg har gjort selv med diverse autoflowere oppigjennom. hardfør og fin
Stilig! Da satser vi på at du får at hav av grønt som du kan medisinere deg med
New generation
colakork's Avatar
Waaaow
Ligger det vendt mot sør ? Mtp sol
Spent på å se hvordan det går videre
Blir det brukt noen form for langtidsvirkende næring ?
tipot's Avatar
Trådstarter
Dette ligger sørvestvendt oppå en liten forhøyning i terrenget.
Jeg resirkulerer gammel plantejord, så jeg trodde jeg kom til å måtte mate de mye mer. Men siden jeg blandet i 30-40 liter med kukompost fra i fjor så har plantene klart seg overraskende bra uten noe særlig næring. Jeg har riktignok gitt en svak dose flytende mineral næring på vei inn i blomst for å booste ting, thats it.
tipot's Avatar
Trådstarter


Plantene trives godt om dagen.
Fine planter. Hvor høye er de og er de snart ferdige?
tipot's Avatar
Trådstarter
De varierer fra knehøyde til beltehøyde ish.
Tipper de er ferdige i midten av august.
Er du bekymret for dugg og for lave temperaturer?
tipot's Avatar
Trådstarter
ja, det kan være problematisk hvis været er dårlig de siste ukene. Slår i værstefall opp et lite tak med igjennomsiktig plast.
Sitat av tipot Vis innlegg
De varierer fra knehøyde til beltehøyde ish.
Tipper de er ferdige i midten av august.
Vis hele sitatet...
Når sådde du de og når plantet du de ut?
tipot's Avatar
Trådstarter
Sådde de 11. mai og plantet ut 25. Det varierer litt fra år til år utifra været. Prøver å treffe ei god solrik uke når de plantes ut.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Skjønner at mai er måneden å starte. Fin jobb du har gjort! Hvilken plant hardiness sone er disse i?
tipot's Avatar
Trådstarter
De står å koser seg i sone 5.
Litt i kjøligste laget, men det lar seg nå gjøres.
Er du ikke redd for at hjortedyr skal snacke på de godluktende plantene dine?

Mener å huske en eldgammel tråd her på bruket om en fyr som plantet ute og var veldig bekymret for dette. Hen lagde en cocktail med sitt eget piss og diverse andre ingredienser for å prøve å få dem til å holde seg unna
tipot's Avatar
Trådstarter
Har aldri hatt problemer med at elgen spiser ganjaen min. Men har derimot opplevd at elgen har tråkka ned noen planter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
tipot's Avatar
Trådstarter
Liten regnværsupdate.

Plantene nærmer seg innhøstningsklare og er begynt å gulne. Det lukter meget godt rundt spotten nå. Jeg vil tyne de en stund til og satser på at regnværet gir seg snart. Foreløpig ser jeg ingen anntydninger til mugg noen steder. Jeg kommer til å sjekke innom plantene litt oftere så lenge det er vått i været. Regner egentlig med at jeg slipper mugg da dette er en ganske hardfør strain, men man kan aldri være sikker med naturens elementer...


Noen bilder:







Fine bilder håper du kommer i mål
Kult prosjekt, Håper det kommer med flere updates
Jeg choppet de små for to dager siden... De fire store står fortsatt igjen da de ikke er helt ferdige. Mulig de ryker i morgen de også da været ser veldig skummelt ut fremover.

Da var alle plantene høstet. Det ser ut til å bli en solid mengde. De små var ferdig tørket i kveld og det ble ca 150g. De store henger fortsatt til tørk, og jeg tror det blir minst 50g til.


En bildeserie fra siste dagers ulumske aktiviteter:

De fire siste stod fint!



Close up av hovedcolaen



Plantene pakkes i svarte søplesekker, deretter inni vanntette pakkposer. Da holder det seg luktfritt helt hjem.



Saksehasj gjør en fin trimmejoint






Alle blomstene



3,8g iceolator hasj laget fra trimmen.



Årets første joint med skogskush
Nydelig! Gleder meg til å sette igang igjen
Er ikke pistillene fortsatt hvite på dine?
tipot's Avatar
Trådstarter
De fleste hadde kun brune pistiller. De fire største som jeg tok til slutt hadde noen få hvite pistiller her og der på tuppene. Legger ut noen close up bilder av ferdige buds etterpå.

Veide resten av budsa i går og fikk ca 60g til, så totalt litt i overkant av 200g.
tipot's Avatar
Trådstarter
Norsk skogskush
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Imponerende resultat. Gratulerer med innhøstingen
tipot's Avatar
Trådstarter
Takk takk Fortvilet Finnhval Dette er en av de bedre rundene jeg har hatt utendørs.
Anonym bruker
"Bekymret Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og man har ikke forsøkt å injisere denne harsjnarkotikasprøyten enda, eller? Gleder meg til å høre hvordan dette ble! Vurderer selv å plante et par planter i skogen her borte, men har ikke mulighet til å følge opp så veldig tett som du gjør, ettersom jeg bor i en av tre norges største byer med trafikk rundt om overalt..
tipot's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og man har ikke forsøkt å injisere denne harsjnarkotikasprøyten enda, eller? Gleder meg til å høre hvordan dette ble! Vurderer selv å plante et par planter i skogen her borte, men har ikke mulighet til å følge opp så veldig tett som du gjør, ettersom jeg bor i en av tre norges største byer med trafikk rundt om overalt..
Vis hele sitatet...
Konsumet er godt i gang allerede Siste uken har smaken forbedret seg betraktelig. Det har gått fra en litt kilende skarp gress smak til mer søt og rund krydder smak nå.

Det er bare å kjøre på! Man må ikke sjekke så ofte som det jeg har gjort her, man kan ha flaks med været og da kan det nesten gå på skinner.

Det lukter mindre enn man skulle tro når det står ute, så litt trafikk kan du komme unna med.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ca hvor mange liter jord har du brukt? Inklusiv kompost og kugjødsel. Fantastisk tråd!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
tipot's Avatar
Trådstarter
Sitat av smetti Vis innlegg
Ca hvor mange liter jord har du brukt? Inklusiv kompost og kugjødsel. Fantastisk tråd!
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at det var bortimot 200 liter jord. Føltes mer som et tonn, men det er bare fordi jeg er i elendig form.

Savner weeden allerede... Det blir nok en runde i år også.
Fuck Mr. Plod!
Hva er det som stopper deg ifra å plante 10x flere planter?

Sykt gira på å prøve selv, men føler det er en catch
Herlige bilder og raport, jeg håper det inspirerer hele landet. En annen ting jeg la ekstra godt merke til var hvor vakre de så ut i norsk natur. Det hadde vært nydelig om det kjørte fly over landet å bare spredde frø. Det måtte være den mest elegante formen for aksjonisme.
Sist endret av aldarico; 22. februar 2022 kl. 00:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av aldarico Vis innlegg
Herlige bilder og raport, jeg håper det inspirerer hele landet. En annen ting jeg la ekstra godt merke til var hvor vakre de så ut i norsk natur. Det hadde vært nydelig om det kjørte fly over landet å bare spredde frø. Det måtte være den mest elegante formen for aksjonisme. Kansje vi i freak skulle opprette en spleis.
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg faktisk spleiset inn ett par tusen
▼ ... noen uker senere ... ▼
tipot's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Hva er det som stopper deg ifra å plante 10x flere planter?

Sykt gira på å prøve selv, men føler det er en catch
Vis hele sitatet...
Det er vel mest all jobben det blir som er problemet, jeg er en lat stoner. hehe
Også skal det sies at det er ganske stress.. Et så lite bedd lukter ikke så mye, men et 10x så stort vil kunne dufte 50-100m unna gitt riktig vindretning.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har ikke annet alternativ enn å dyrke i skogen. Dette blir min første gang. Har et lavt forbruk av djeveltobakk Ila. Et år, men tenker å sette en autoflower ute i skogen og gi overskuddsgram til venner. Tenker å sette ut en blueberry eller northern light. Jeg skal hente frøene post resistante i Sverige.

Noen spørsmål som jeg ikke har funnet svar på enda og jeg håper det går greit å stille spørsmålet her:

1. er det noen som har konkrete anbefalinger når det kommer tilpålitelige frøbanker som sender til sverige.

2. skal sette ut planter til neste år, men henter frø i sommer. Hvordan tar jeg vare på frøene frem til da.

3.trim og tørkeprosessen må også gjøres i skogen og har tenkt på å bruke nett/rist i Biltema telt. Dette blir da I september. Hvordan kan jeg få til dette på best mulig måte?

Takker på forhånd for alle svar og send meg gjerne en Pm.