Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1216
Jeg har begynt med ketamin-behandling og skulle gjerne hatt litt innspill på hva andre hører på av musikk under behandlingen? Dette er nytt for meg og tenkte jeg skulle prøve ut musikken klinikken hadde første time, men det gjorde at jeg havna i en veldig rar og ikke særlig god headspace, og vil gjerne lage min egen liste. Noen tips?
Foreslår

Air - moon safari

Chill album
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Musikken er ekstremt individuell til deg. Jeg var heldig nok til å allerede ha en yndlingsartist i utkanten av New Age-sjangeren (Andreas Vollenweider), men det eneste egentlige kriteriet er at du liker det og at du ender opp i riktig headspace. Jeg har konsekvent hørt på hele Vollenweider-album under behandlingen.

(Forresten, jeg vet ikke om det bare er jeg som er sær, men jeg synes det kan være en fordel å kjenne musikken relativt godt fra før av, slik at man har litt "grounding".)

Hva med å sjekke ut ting som "lo-fi beats" og se om noe faller i smak?
Alt av Nils Frahm er ypperlig ketamin-stoff.

https://youtu.be/izhGLGPmvIU
Kan anbefale Detektivbyrån, fin fin ketamin musikk
Jeg regner med at du har noen spillelister selv som du liker. IMO er det helt individuelt, og hadde selv valgt noe jeg var helt komfortabel med og har gode assosiasjoner til. Det er viktigere for meg enn hva låta heter.