Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2189
Anonym bruker
"Underernært Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røket hasj i mange år og begynte å få grove og lange psykoser så måtte stoppe helt. Tok par år m behandling å tenke mer normalt igjen..! De gangene jeg har prøvd i etterkant har jeg fått psykotiske symptomer selvom det har gått 6-12 mnd i mellom hver gang jeg prøvde ta noen trekk igjn..
Jeg får litt av det samme av kola og amf etter de hasjpsykosene begynte så jeg har ikke rørt noe annet enn benzo på mange år.

Jeg har tidligere erfaring med lsd en del år før jeg begynte å få hasjpsykoser men har ikke noe god magefølelse på lsd nå tilfelle det fucker det fucka huet mitt. Men hva med sopp a? Tror det kan bli fint men vil ikke gjøre det om risken er ny psykose eller langvarig fuck up i hue.. Noen i samma båten som har prøvd?
Om psyken din er overfølsom når det kommer til psykoser på stoffer buede du egentlig holde deg langt unna narkotika, spesielt hasj weed og sentralstimulerende. Hjernen din sier i fra at den ikke tåler å bli tukla med, men du fortsetter å dytte borti vepsebolet med pinnen. Det du spør om er ganske farlig, du skulle egentlig ikke rørt noen stoffer overhodet. Men når det er sagt er sikkert sopp en av de bedre alternativene selvom jeg ikke ville anbefalt det.

Ønsker deg lykke til å mitt råd er å istedenfor stå over trippen en å gjennomfør den.
Anonym bruker
"Underernært Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja er klar over det men snart ti år sida jeg har brukt noe annet enn benzo nå og oppfatter at hjernen er mer i balanse enn før. Men tar ikke risken på å teste med en joint hadde bare vært moro å få hatt i seg noe annet Savner å gå på tur å nyte blomstene og rulle meg i gresset og føle at livet er vidunderlig tross alt (:
Anonym bruker
"Flygende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Om psyken din er overfølsom når det kommer til psykoser på stoffer buede du egentlig holde deg langt unna narkotika, spesielt hasj weed og sentralstimulerende. Hjernen din sier i fra at den ikke tåler å bli tukla med, men du fortsetter å dytte borti vepsebolet med pinnen. Det du spør om er ganske farlig, du skulle egentlig ikke rørt noen stoffer overhodet. Men når det er sagt er sikkert sopp en av de bedre alternativene selvom jeg ikke ville anbefalt det.

Ønsker deg lykke til å mitt råd er å istedenfor stå over trippen en å gjennomfør den.
Vis hele sitatet...
Snakker du rusmidler generelt eller psycs når du sier sopp er en av de bedre alternativene. Sopp er ren idioti med hans psykiske bakgrunn. Ender i akutt psykose.
Heroin er langt tryggere psykisk når du har tendenser til psykose. Benzo, Opioder/Opiater og muligens Alkohol er de midlene man som regel kan bruke noenlunde trygt for psyken om man er veldig disponert for psykoser.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Snakker du rusmidler generelt eller psycs når du sier sopp er en av de bedre alternativene. Sopp er ren idioti med hans psykiske bakgrunn. Ender i akutt psykose.
Heroin er langt tryggere psykisk når du har tendenser til psykose. Benzo, Opioder/Opiater og muligens Alkohol er de midlene man som regel kan bruke noenlunde trygt for psyken om man er veldig disponert for psykoser.
Vis hele sitatet...
Jeg forstod det slik at han mente TS skulle stå over noe jeg absolutt støtter isåfall.
Du burde legge alt av rusmidler på hylla før godt.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med å nyte blomstene og gresset edru? Ikke umulig det heller.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må nok, som jeg må, bare innse at rusmidler ikke er noe for deg. Jeg tør nesten å garantere at hjernen din går på en hard smell om du tar sopp.
Om du har tidligere erfaring med rusutløst psykose så ville jeg holdt meg langt unna alt av psykedelika som vrenger hele verden på hodet

Folk reagerer veldig forskjellig på stoffer men om du tidligere har opplevd at du blir psykotisk av noen få hasj-trekk så ville jeg aldri rørt sopp. Har selv hatt en kamerat som ble veldig paranoid av hasj som prøvde seg på LSD og aldri ble helt seg selv igjen.

Tror det lureste valget er å holde seg unna alt med unntak av for eksempel litt benzo i ny og ned når du føler for å kose deg litt sånn ekstra
Anonym bruker
"Underernært Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Yoomyslime Vis innlegg
Du burde legge alt av rusmidler på hylla før godt.
Vis hele sitatet...
Har gjort det hittil snart ti år rusfri etter 20 år med hasj før det.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alkohol er de midlene man som regel kan bruke noenlunde trygt for psyken om man er veldig disponert for psykoser.
Vis hele sitatet...
Er ikke så glad i å drikke.. Når man kommer i førti åra som meg er det ikke verdt tre dager derpå med morkne ledd og en mage som hyler gift! Jeg tror ikke jeg har vært disponert for å få psykoser for ingen i slekta har hatt de problemene men tror det ble bare altfor mye hasj i altfor mange år.

Etter psykosene begynte å komme tok det flere år å bli helt normal igjen og nå føler jeg meg tilnærmet meg selv i indre balanse igjen så derfor hadde jeg et lite håp om at en mild tripp kunne gå fint
Individuelt hvordan man reagerer på ting, men kanskje litt forsiktig dosing av ketamin kunne vært noe?
Ghb er også en ålreit ting så lenge man er forsiktig.

* Da ting som ikke er psykosetriggende.
Sist endret av Benway; 6. august 2021 kl. 02:14.
Sopp kaster deg inn i virkeligheten av ditt eget hvis du fatter? Er du sikker på du vil ha den faktaen kasta i trynet nå? Det er tøft og hardt men givende om du takler å svelge det nedpå
Jaaa viss du får fort noier'n på thc så ville ikke jeg heller tatt sopp. Det er viktig å være forholdsvis trygg i alle sine krinker og kroker når man tar sopp.
Har du hatt psykose tidligere så er du utsatt for dette, og dermed skal du ikke ta fleinsopp.
Thc kan trigge noia hos mange og det kan være helt fraværende ved psykedelika. Det er ikke nødvendigvis slik at noia på hasj gir noia på psykedelika, ofte virker det som om det er noe spesielt med Thc som enkelte reagere på rent fysisk.

Når du tidligere har hatt fullblown psykoser så gambler du vel uansett om du skal gi deg i kast med psykedelika. Ingen kan garantere at du ikke vil rippe opp i gammelt grums.

Savner å gå på tur å nyte blomstene og rulle meg i gresset og føle at livet er vidunderlig tross alt (:
Vis hele sitatet...
Det er iallefall ingen garanti for denne følelsen.
Sist endret av Bearass; 7. august 2021 kl. 16:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva er egentlig grunnlaget for å advare mot psykedelika om man har (hatt) psykosesymptomer eller andre psykiske plager? Det virker som det er opplest og vedtatt at folk som har strevd med dette må ligge unna, og jeg har sett flere forskere og formidlere av kunnskap om psykedelika si det, men aldri med henvisning til forskning eller studier. Den eneste studien jeg har hørt om som faktisk har undersøkt det, fant at folk med schizofreni ikke fikk økt symptomtrykk av å trippe. Psykologen James Fadiman sa i et intervju med Sam Harris at grunnen til at denne advarselen stadig går igjen, kommer av en frykt for at negative opplevelser med psykedelika vil skape mye rabalder og ødelegge for forskning og nyttig bruk og ikke egentlig har et solid faglig fundament (slik jeg husker episoden). For meg ser det ut til at det er basert på like deler urbane myter og antagelser om hva som kan komme til å skje.

Jeg mener ikke at det ikke er noen fare for at folk kan skade seg på psykedeliske stoffer om de er dårlig forberedt eller ikke vet hva de driver med, men jeg ser ikke grunnlaget for å automatisk ekskludere en slik opplevelse bare fordi man har fått psykotiske symptomer av andre stoffer (eller uten rus) tidligere.