Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2788
har lastet opp et par låter på spotify
lagd i FL
kom gjerne med tilbakemeldinger.

Manokeng - Lord3000
https://open.spotify.com/track/6T0F8Bldseu1yFo6DsgsMx

Manokeng - VIP
https://open.spotify.com/track/2BEmevLA7qaUMvMkjzdkQw
Jeg kom til ei svart side. (?)
Null musikk?
Høres ut som du er ganske fersk i gamet. Hørte på begge låtene, synes Lord 3000 var den beste av de.

For å komme med litt feedback, så er det mye å ta tak i her.

VIP:
Vokalene på VIP er veldig muddy, veldig vanskelig å høre hva som blir sunget/sagt. Låten høres ganske flat ut, mangler driv og energi. Trommene dine, (claps, hihats) kunne du gjerne pushet høyere. Arrangementet blir også kjedelig i lengden, da det basicly bare er en basslinje, uten noe "earcandy" eller FXs, som bygger opp tension og energi. Savner litt flere elementer, som synth, percs og generelt en hoved-ide som driver låten annet enn basslinjen.

Lord3000:
Føler denne låten har mer for seg enn VIP. Basslinjen har groove som er enkel å følge. Vil si at du har en grei ide her. Låten blir litt repetativ i lengden, men du introduserer nye elementer gjennom låten som gjør den mer spennende enn VIP. Partiet mellom 1.30-1.45 falt ikke helt i smak hos meg. Generelt så ville jeg jobbet med miks, oppbygging og nedbygging. Ville også prøvd hardere compression på elementene, Da denne låten også mangler litt driv og energi. Claps og hihats ligger litt lavt i miksen på denne låten også.
robotmaskin
johnpetter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pablo Technobar Vis innlegg
Høres ut som du er ganske fersk i gamet. Hørte på begge låtene, synes Lord 3000 var den beste av de.

For å komme med litt feedback, så er det.......
Vis hele sitatet...
Takk! Veldig fin tilbakemelding. Føler også at de kunne hatt mer kjøtt på seg uten at jeg helt vet hvordan. Så gode tips!
Liker selv litt repetiv rytmemusikk så blir fort glad i noen elementer.

Sitat av Arex_x Vis innlegg
Jeg kom til ei svart side. (?)
Null musikk?
Vis hele sitatet...
Fungerer her. Har du spotify?
Når det kommer til slike type låter, kan du tenke at hovedideen skal være en 16 bar loop, Så legger du til og tar vekk elementer for å bygge opp og ned låten. Ville prøvd å introdusere et nytt element hver 8 bar.
Jeg har nok ikke noe konstruktivt å komme med, men jeg synes at Lord 3000 var ganske fet! Var et eller annet med den som «traff meg».

Hva kalles egentlig musikk som dette?
Jeg har ikke spotify og kommer heller ikke til å lage det.
Så foreslår det er det soundcloud alternativ eller noe annet i tillegg.
robotmaskin
johnpetter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Brukernavn404 Vis innlegg
Jeg har nok ikke noe konstruktivt å komme med, men jeg synes at Lord 3000 var ganske fet! Var et eller annet med den som «traff meg».

Hva kalles egentlig musikk som dette?
Vis hele sitatet...
Takk!! konstruktiv nok for meg det der
Tenker mer hva jeg liker enn sjanger når jeg mekker musikk, så vet ikke helt hvilken sjanger det blir. ihvertfall noe elektronisk

Sitat av 4chan.org Vis innlegg
Jeg har ikke spotify og kommer heller ikke til å lage det.
Så foreslår det er det soundcloud alternativ eller noe annet i tillegg.
Vis hele sitatet...
Har LORD3000 på youtube her

Lasta opp VIP låta på Soundcloud. her
Om du lager mer i den stilen så hører jeg gjerne på mer!
Ja, jeg skal kjøpe CD, om du lager noe i LORD3000 stil. Noen som påpeker at det kunne vært enda flere elementer, men jeg tror det fort kunne blitt for mange elementer og rotete. LORD3000 er mer enn bra nok for meg, har spretti rundt på mange ton og fått tiden til å gå mens jeg har hørt på den i dag. Fortsatt ingen som har den villeste anelse om hva slags sjanger dette er?
robotmaskin
johnpetter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Brukernavn404 Vis innlegg
Om du lager mer i den stilen så hører jeg gjerne på mer!
Vis hele sitatet...
Takk! Er nok i den gata jeg kommer til å lage musikk.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Ja, jeg skal kjøpe CD, om du lager noe i LORD3000 stil. Noen som påpeker at det kunne vært enda flere elementer, men jeg tror det fort kunne blitt for mange elementer og rotete. LORD3000 er mer enn bra nok for meg, har spretti rundt på mange ton og fått tiden til å gå mens jeg har hørt på den i dag. Fortsatt ingen som har den villeste anelse om hva slags sjanger dette er?
Vis hele sitatet...
Takk! Setter stor pris på det!! skal komme med mer fremover