Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1565
Hei

Jeg har en pokemon booster boks som fortsatt er i plastikk, og jeg vil oppbevare denne lenge, og lurer på under hvilke forhold jeg burde oppbevare denne. Er en slik en:

https://imgur.com/a/jeZrI

Pr d.d har jeg pakket den inn i en t-skjorte som ligger i en skuff på soverommet.
Damn, herlig kjøp. Hadde det vært meg tror jeg ikke jeg har klart og stå imot fristelsen av å åpne pakkene.

Tenker du kan prøve å finne en plastikkboks med lokk. Da tror jeg du kan unngå og fukt o.l.
Du kan jo også investere i en liten safe,koster ikke mange kronene kontra hvor mye den booster boxen er verdt.
Sist endret av kimmy9gga; 14. april 2018 kl. 16:38.
Trådstarter
99 9
Bilde fra google, har kun base : p
Vakumpakke den?
For en som ikke kan noe om Pokémon, hva er det i en slik boks som krever spesiell oppbevaring?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
For en som ikke kan noe om Pokémon, hva er det i en slik boks som krever spesiell oppbevaring?
Vis hele sitatet...
Lurer på det samme, har du den boksen eller er det innholde du har? hvilken plastikk er på? er det kun kort i eller er det noe mer og er det helt random hvilke kort? blei sykt nysgjerrig så en slik gå for over 8K dollar
Det jeg har hørt om collectible-leker, gamle bøker, osv er at det viktigste er å unngå direkte sollys og at det er en mest mulig stabil -og ikke så høy- temperatur og luftfuktighet.
Jeg antar esken er i kartong, med kort og noe greier i? Det optimale (for bøker) er ca 18°C og 40% luftfukt, så en tørr kjeller hadde vært optimalt...
Jeg ville uansett lagt den i en ugjennomsiktig plastkasse med tett lokk, som kimmy9gga sa, sammen med et par sånne små poser... silica-gel, mener jeg det heter? For å absorbere fukt. Kan også line kassa med skumgummi for å unngå riper etc.
Da skal du være ganske trygg!
Men hva er disse kortene laget av? Altså, jeg har donaldblader og gamle leker liggende på loftet som er helt uforandret siden det ble lagt opp der for 20 år siden. Er disse kortene spesielt skjøre?
https://www.obhnordica.no/produkter/...ood-sealer-pro

Har vakuumpakket masse basketballkort og hockeykort