Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5218
Drar om noen timer! Trenger anbefalinger, ting man skal holde seg unna, tips og triks. Jeg er der for å røyke cannabis og nyte jula i ro og fred.
Kjøp drugs på coffeshops/smartshops og ikke ute på gata.
Gå der folk flest går, ikke ta en ''snarvei'' gjennom bakgater og slikt.
Ikke ta bilder i red light district.
Om du får tilbud om gratis kjeks, si nei.

Ellers ha en fin tur og kos deg masse der nede i julen
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Hahaha.. Hva er gratis kjeks?

Når stenger forresten de fleste coffeeshoppsa og når åpner de?
Sist endret av ZionRoad; 22. desember 2016 kl. 12:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
It seems like a friendly gesture: a pretty Dutch girl, a young boy, or a grandmotherly women will walk up to you with a plate full of home-baked cookies. Welcome to Holland! Have some free cookies!

Only, soon after you eat them you’ll start feeling incredibly drowsy. You’re glad the cookie provider is still around to help you get out of the crowd and into a quiet side street.

Once you wake up — on the cold, hard street — you discover that your valuables are missing.

Similar scenarios happen in bars, coffeeshops, discos and other ventures where it seems natural for some friendly people to offer you a round of drinks.
Vis hele sitatet...
Hentet ifra http://www.dutchamsterdam.nl/33-thin...d-in-amsterdam

De fleste stedene åpner ved 08-09 tiden og er åpent til 23-01.
Sist endret av Slæsken; 22. desember 2016 kl. 12:17.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Jeg lander 21:00.... Vet ikke om jeg rekker nættings hehe!
Tror det skal gå bra, tar vel ikke 3-4 timer å komme seg fra flyplassen til nærmeste coffeeshop ^^
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg lander 21:00.... Vet ikke om jeg rekker nættings hehe!
Vis hele sitatet...
Åjoa, jeg skal selv ned i januar, lander 21:00 på flyplassen, første mission er å komme seg på en coffeeshop å sitte der resten av kvelden før turismen starter dagen etter god tur!
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Det er et røykt fritt hotell jeg skal på. Men om jeg tar meg en bitteliten joner med bare weed, det må vel gå bra? Samme med E-cig?
De er strenge på røykings på hotellene, om du blir busted, men er jo ikke så stress når det er helt OK og gå fem skritt fra døra før du fyrer opp? Sjekk ut nyc diesel og 420 kush på 420 cafe & OG hash block og silver haze på Boerejongens (og jeg liker ikke haze en gang, den er fire) det er mist have for meg hver tur nedover! Kos deg og nyt det
Sist endret av Door145; 23. desember 2016 kl. 00:45.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Vel.. Nå er det på tide å dra inn til centrum.. altså helt i centrum. Har bare stuka rundt på museumskvartalet og oud-west. Til nå har jeg røyka: lemon haze, purple haze, L.A.., white widow. Har ikke tørt å røyke noe sterkt enda. Skal gjøres i dag.

Jeg var på bulldog.. fy faen så slitsomt! Dyr men bra weed der da.
Sist endret av ZionRoad; 24. desember 2016 kl. 07:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvilke hoteller er å anbefale, helst med balkong og under 1k natta for dobbeltrom. Har sett i mange uker på f.eks booking.com, men finner ikke noe som kan være aktuelt. Er forresten ikke så veldig kravstor, men balkong og bed-bug-free må det være
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
American Hotel burde ha noen sånne rom.

http://www.booking.com/hotel/nl/hamp...al&type=total&

?
Sist endret av ZionRoad; 25. desember 2016 kl. 06:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anbefaler Barney's Uptown. De har en coffeeshop som også heter Barney's rett over gata, og på Uptown kan du ta deg en øl og en god burger og fyre ved bordet. God ventilasjon, så lokalet blir ikke røykfullt.
Sist endret av KultNick; 25. desember 2016 kl. 21:16.
Jeg har vært i Amsterdam to ganger (sist gang for ca 4 år siden) og jeg synes det var helt fantastisk der! Jeg anbefaler deg absolutt en tur gjennom "red district", og prøv samtidig å stikke innom "madame tussaud´s" vokskabinett i Amsterdam jeg vet ikke helt om det er åpent i jula men du kan jo prøve.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av KultNick Vis innlegg
Anbefaler Barney's Uptown. De har en coffeeshop som også heter Barney's rett over gata, og på Uptown kan du ta deg en øl og en god burger og fyre ved bordet. God ventilasjon, så lokalet blir ikke røykfullt.
Vis hele sitatet...
Barneys uptown er røykfult som F*** da?:O
Skjønner ikke at folk klarer å spise der inne, og betjeningen er jo fjern som faen.

Barneys har good weed indeed, men virkelig overpriset.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Barneys uptown er røykfult som F*** da?:O
Skjønner ikke at folk klarer å spise der inne, og betjeningen er jo fjern som faen.

Barneys har good weed indeed, men virkelig overpriset.
Vis hele sitatet...
Var ikke mye røyk da vi var der. Satt noen og røyka, men de hadde svært ventilasjonsanlegg. Du prater vel om restauranten, ikke coffeeshopen over gata?
Har vært i Amsterdam maaaange ganger, og vurderer faktisk å flytte dit hvis jeg bare finner en passende jobb med grei lønn der nede. Kan ramse opp noe fra min definitive To Do-list:
Greenhouse, kombinert coffeeshop og restaurant med mye snadder på begge menyene. Ellers vil jeg anbefale Tesla Power på Dolphins Coffeeshop, en helt nydelig strain som ikke koster fletta. Vil også anbefale deg å leie sykkel, kanskje en kald fornøyelse i disse tider, men likevel en av de bedre (og billigste) måtene å få sett Amster på. Heineken bryggeri er også noe som er verdt å få med seg. Ice-o-Lator er vel noe av det mest potente som er å få kjøpt over disk der nede, av røykings selvsagt. Dette finner du stort sett overalt, men jeg vil anbefale den de har på Rookies coffeeshop. Ufattelig potent. Sto å kranglet litt med dama bak disken om jeg skulle få kjøpe, hun kom med utallige advarsler, noe som bare fikk meg mer gira. Ser ikke ut som den typiske stoneren, men jeg har røyket MYE. Rullet opp 0.4 i en joint, noe som er overdrevent mye når man ruller med Ice-o-Lator. Tror jeg hadde tatt fire-fem trekk før jeg satt og siklet som en fyr fra AO-klassen på VGS. Artig likevel.
Er du derimot ute etter å ture skikkelig heftig er jo trøfler det åpenbare valget. Kommer i forskjellige varianter det også, men du får masser av info både fra folka bak disken og brosjyrene som følger med. Fåes kjøpt på såkalte Smartshops.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Var ikke mye røyk da vi var der. Satt noen og røyka, men de hadde svært ventilasjonsanlegg. Du prater vel om restauranten, ikke coffeeshopen over gata?
Vis hele sitatet...
Det er nettopp restauranten som heter Barneys UPTOWN da...

For øvrig er coffeeshoppen så proppet av turister, at weed-prisene er skutt i været. Du trenger virkelig ikke betale 17 euro for grammet, når du finner samme type og like bra weed til halvparten av prisen i andre sjapper.
Sist endret av kn^tte; 8. februar 2017 kl. 12:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.