Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2147
Først og fremst vil jeg si det som har skjedd her er sikkert bare en slags forsinkelse eller visningsbug eller noe annet midlertidig som er relativt normalt, men det fikk meg jo til å tenke.

Så, altså, for noen dager siden bestilte jeg et produkt på internett. Betalte med Visa, tasta inn sikkerhetskode for å bekrefte, fikk ordrebekreftelse på mail, og en leveringsbekreftelse dagen etterpå, og så at beløpet var trukket fra konto i flere dager etterpå. Alt som normalt, med andre ord.

Men nå i kveld har jeg plutselig mer penger på konto enn hva jeg hadde etter bestillingen. Sjekka kontoutskrift for å se hva i all verden jeg hadde fått inn, men det var altså ingenting. I stedet for var det som om jeg aldri hadde betalt noe med det første.

Så det jeg lurer på er at hypotetisk sett, om det skulle vist seg å ha skjedd en feil der det viser seg at jeg ikke har betalt, men produktet er på vei til meg i posten, hvor stor sjanse - hvis den i det hele tatt eksisterer - er det for at man får beholder produktet gratis, uten konsekvenser?

Sorry om denne ikke hører hjemme her forrresten
Pengene ble bare reservert den første gangen. De kommer til å trekke de fra deg etterhvert, så ikke bruk de pengene.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Pengene ble bare reservert den første gangen. De kommer til å trekke de fra deg etterhvert, så ikke bruk de pengene.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg tenker meg Det er bare veldig sært at reservasjonen forsvant fullstendig fra kontoutskriften. Har aldri sett det før
Reservasjoner holdes en tidsperiode, før pengene tilbakeføres til deg - Disse blir trekt etter en stund. Har gått i samme fellen, dog ikke trodd at jeg har fått noe gratis men at jeg hadde mere penger en forventet, og endt opp negativ balanse på kontoen. Best å bare vente litt å se