Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 7352
Er det noen som vet om noen fleksible jobber hvor man kan jobbe hjemmefra som student? Har ingen spesiell kompetanse, men har noen års arbeidserfaring med alt fra kundeservice, butikk og den slags. For en stund siden jobbet jeg på Clickworker, og tjente faktisk ganske ok når de hadde mye tilgjengelig (typ 150kr i timen når jeg var effektiv). Men etter det har det vært lite tilgjengelig arbeid, eller bare arbeid som betaler under 50 kroner i timen. Finnes det noen seriøse selskaper hvor det er enkelt å få jobb, hvor man kan tjene 100kr+ i timen hjemmefra?
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Clickworker virket interessant. Er det egentlig det? Tjener man noe på det?
Hva er typiske arbeidsoppgaver?
Trådstarter
Sitat av Underklass Vis innlegg
Clickworker virket interessant. Er det egentlig det? Tjener man noe på det?
Hva er typiske arbeidsoppgaver?
Vis hele sitatet...
Skrive reklametekster, sortere søkeresultater og sånne greier. 99% av jobbene betaler veldig dårlig i forhold til jobben du gjør. Det er kun en gang jeg kom over noe som betalte OK, og da gjorde jeg det i rundt 15-20 timer totalt før det ikke var mer å gjøre. Ikke noe å leve av altså, og mesteparten av greiene er så dårlig betalt at det ikke er verdt det. Hadde det vært bra hadde jeg nok ikke stilt dette spørsmålet i utgangspunktet
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Behøver ikke være store inntjeninga for min del. Tenker mer litt sånn: er det en mulighet for å dra inn noen småkroner for ikke så alt for jævlig mye arbeid (i forhold til lønna). Har penger å leve av og mye fritid, men skulle gjerne byttet det inn i litt mer penger, litt mindre fritid og penger nok til å finne på litt ekstra ei helg.
Sitat av bris Vis innlegg
Er det noen som vet om noen fleksible jobber hvor man kan jobbe hjemmefra som student? Har ingen spesiell kompetanse, men har noen års arbeidserfaring med alt fra kundeservice, butikk og den slags. For en stund siden jobbet jeg på Clickworker, og tjente faktisk ganske ok når de hadde mye tilgjengelig (typ 150kr i timen når jeg var effektiv). Men etter det har det vært lite tilgjengelig arbeid, eller bare arbeid som betaler under 50 kroner i timen. Finnes det noen seriøse selskaper hvor det er enkelt å få jobb, hvor man kan tjene 100kr+ i timen hjemmefra?
Vis hele sitatet...
Må du jobbe hjemmefra da? Kan du ikke studere hjemme på dagtid og ha en kveldsjobb i nærområdet ved siden av?
Det finnes ingen gode jobber hjemmefra om du ikke har noen kompetanse, det kan jeg garantere deg. Blogging er vel det enkleste som krever minst.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Det finnes ingen gode jobber hjemmefra om du ikke har noen kompetanse, det kan jeg garantere deg. Blogging er vel det enkleste som krever minst.
Vis hele sitatet...

Joda det finnes forskjellige ting. Feks å skrive tekster, eller research. Vet om noen som skriver noveller, alt fra krim og kjærlighetsnoveller for ukeblader til reale sexnoveller. Mener de som betaler best er rundt 2000 per novelle mens 500-1000 kr er mer vanlig . Med en fot innenfor og noen novellejobber så kan det være mulig å frilanse med å lage artikler om tema man er god på eller har spesiell interesse for.

Om en aldri har solgt noveller før så må en sikkert jobbe litt for å komme igang, men vær kreativ, bruk smarte venner til å lese og kommentere språk etc, og bruk familie og mindre smarte venner (ukeblad lesere lol) til å kommentere hva de synes om innholdet og om de ville lest det om den var i et ukeblad.

Ts du har sikkert felt som du er god på, men som du kanskje ikke umiddelbart tenker på som kompetanse. Er du sykt god på nettverk, SSD, modellbiler, lommelykter etc så har du kanskje allerede en kompetanse som er god nok og smal nok til at du kan lage artikler for salg.

Ts sjekk feks med meteorologisk om de fortsatt bruker Synop stasjoner. Vet de kuttet ned på antallet for noen år siden - men kan ikke huske at de kuttet alle. Om du er heldig så trenger de en synop stasjon der du bor. værobservasjoner hver tredje time per døgn - grei betaling.
Sist endret av frtoretang; 27. januar 2016 kl. 20:49.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Joda det finnes forskjellige ting. Feks å skrive tekster, eller research. Vet om noen som skriver noveller, alt fra krim og kjærlighetsnoveller for ukeblader til reale sexnoveller. Mener de som betaler best er rundt 2000 per novelle mens 500-1000 kr er mer vanlig . Med en fot innenfor og noen novellejobber så kan det være mulig å frilanse med å lage artikler om tema man er god på eller har spesiell interesse for.

Om en aldri har solgt noveller før så må en sikkert jobbe litt for å komme igang, men vær kreativ, bruk smarte venner til å lese og kommentere språk etc, og bruk familie og mindre smarte venner (ukeblad lesere lol) til å kommentere hva de synes om innholdet og om de ville lest det om den var i et ukeblad.

Ts du har sikkert felt som du er god på, men som du kanskje ikke umiddelbart tenker på som kompetanse. Er du sykt god på nettverk, SSD, modellbiler, lommelykter etc så har du kanskje allerede en kompetanse som er god nok og smal nok til at du kan lage artikler for salg.

Ts sjekk feks med meteorologisk om de fortsatt bruker Synop stasjoner. Vet de kuttet ned på antallet for noen år siden - men kan ikke huske at de kuttet alle. Om du er heldig så trenger de en synop stasjon der du bor. værobservasjoner hver tredje time per døgn - grei betaling.
Vis hele sitatet...
Nei, det finnes ikke så mye forskjellige ting, uten at du har en viss kompetanse. Eksemplene du kommer med krever jo akkurat det.
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Nei, det finnes ikke så mye forskjellige ting, uten at du har en viss kompetanse. Eksemplene du kommer med krever jo akkurat det.
Vis hele sitatet...
Hva er kompetanse? Vi har formell kompetanse også har vi uformell kompetanse. Det virker som ts har lite formell kompetanse, men hans uformelle kompetanse vet vi ingenting om. Kanskje kan han engelsk seriefotball ned til 4 divisjon tilbake til etterkrigsåra. Eller kan alt som er å vite om smurfer eller barbie dukker. Eller er en racer på tysk ompa musikk og ølfestivaler.

Å skrive en novelle krever virkelig ikke allverden. Og det krever uansett ingen formell kompetanse. Det gjør heller ikke værobservasjoner. Du måler vannmengde i en bøtte og skriver ned vind og temperatur.

De jeg vet om som har solgt noveller begynte med det fordi de var begge alenemødre og hadde mye ledig tid på kveldene. Ei av dem fullførte aldri videregående.
Sist endret av frtoretang; 27. januar 2016 kl. 21:09.
Rubicon communications søker etter folk til å jobbe med nettverk support hvis du har noen erfaring med nettverk og FreeBSD
Trådstarter
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Det finnes ingen gode jobber hjemmefra om du ikke har noen kompetanse, det kan jeg garantere deg. Blogging er vel det enkleste som krever minst.
Vis hele sitatet...
Jeg er som sagt ikke på jakt etter noe veldig spennende eller godt betalt arbeid - legger lista på rundt 100 kr i timen. Jeg kan forstå om det ikke finnes noe, men er jo greit å spørre. Som jeg skrev i førsteposten så har jeg blant annet gjort arbeid på Clickworker tidligere, og endte opp med å få utbetalt ca 3000 kr etter 20 timers jobb, altså rundt 150kr timen. Veldig kjedelig jobb, men veldig fleksibelt og en grei ekstrainntekt som student. Dette var dog en engangs-greie - etter å ha tjent de pengene har det bare vært veldig dårlig betalte jobber på Clickworker. Jeg hadde håpet på å finne noe lignende, monoton, kjedelig jobb, men med mer stabil arbeidsmengde og fleksible arbeidstider. Det beste hadde jo vært å kunne blitt ansatt av et norsk selskap og fått 20 til 40 arbeidstimer i måneden med noe sorteringsjobb, transkripsjon eller annet som kan gjøres hjemmefra til en hvilken som helst tid på døgnet. Men jeg skjønner selvsagt at det ikke finnes hundrevis av de jobbene...


Sitat av Sigur80 Vis innlegg
Må du jobbe hjemmefra da? Kan du ikke studere hjemme på dagtid og ha en kveldsjobb i nærområdet ved siden av?
Vis hele sitatet...
Du har selvsagt helt rett, og bedre betalt er det også - men jeg sliter med å få jobber som er fleksible nok i forhold til studiene mine i området her, det er også veldig stor konkurranse om akkurat de jobbene.
Sjekka ut clickworker, men det var fryktelig lite jobber. Ikke helt samme marked her som i US.
Kom på en ting til, om en føler at en ikke har kunnskaper som er tilstrekkelig til å få feks en jobb en kan utføre hjemmefra. Hvorfor ikke ta det som en utfordring og gjøre noe med saken? Om en ønsker seg mer kunnskap om et emne så er det idag ingen grenser for hva som er tilgjengelig helt gratis. Fra universiteter, høyskoler, til mer spesialiserte mooc som gir deg veldig smal men dyp kunnskap.

At en ikke kan utføre godt eller greit betalte jobber hjemmefra bør jo ikke stoppe noen fra å skaffe seg den kunnskapen som er nødvendig for å mye lettere kunne skaffe seg slikt litt frem i tid.

Er det f.eks spesifikke egenskaper som database designer, eller design av kretskort som er målet så vil det være fult mulig å finne seg et mooc kurs som gir deg nødvendig kompetanse. Og det trenger ikke ta veldig nye tid heller. Fra noen uker til flere måneder. Det er tusenvis av kunnskapsnettsteder som bare venter på at du skal fylle på kunnskapen.
Sist endret av frtoretang; 28. januar 2016 kl. 22:09.
IT-Konsulent
Sitat av bris Vis innlegg
Er det noen som vet om noen fleksible jobber hvor man kan jobbe hjemmefra som student? Har ingen spesiell kompetanse, men har noen års arbeidserfaring med alt fra kundeservice, butikk og den slags. For en stund siden jobbet jeg på Clickworker, og tjente faktisk ganske ok når de hadde mye tilgjengelig (typ 150kr i timen når jeg var effektiv). Men etter det har det vært lite tilgjengelig arbeid, eller bare arbeid som betaler under 50 kroner i timen. Finnes det noen seriøse selskaper hvor det er enkelt å få jobb, hvor man kan tjene 100kr+ i timen hjemmefra?
Vis hele sitatet...
Ser du er veldig på den "hjemmefra" delen, men kan alltids sjekke finn.no småjobber, det er noen jobber der som gir OK lønn for lett arbeid.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvis du har lyst til å jobbe hjemmefra, så kan du alltid jobbe som oversetter: http://sidekickc.com/sv/vacancy/sv-n...ce-translator/