Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1921
Desktop ikoner og tekst, mappe-navn og -ikoner som bokmerker inne i iBrowserne mine, etc, etc ... alt har blitt større. Åpner VG.no og jeg ser bare halvparten av toppen og halve bildet i hovednyheten/overskriften. CTRL -/+ fungerer ja, men det er ikke slik det skal være =).
Fikk samme greia. Oppdater skjermkort driver og start maskinen på nytt.
III
Berrfot's Avatar
Trådstarter
6 0
Lettere sagt enn gjort =)

Ser rett og slett ut som at Win10 ikke finner skjermkortet mitt. Finner bare noe som heter "Microsoft Basic Display Driver".
Det sto det samme hos meg også, gikk inn på "Behandle" på "Min datamaskin", fant skjermkort og trykte oppdater. Driveren er nå oppdatert og "Microsoft Basic Display Driver" kom til meg også. Et eller annet sted (husker ikke hvor) sto det at jeg måtte starte maskinen på nytt og alt var i orden etter omstart. Gikk også inn på egenskaper på skjermkortet og trykte oppdater der, før jeg startet maskinen på nytt

Jeg ble mektig irritert da jeg trodde at oppdateringen ikke gikk knirkefritt, men heldigvis var det like enkelt gjort som sagt i mitt tilfelle,
Sist endret av Yutao; 1. august 2015 kl. 12:54.
III
Berrfot's Avatar
Trådstarter
6 0
http://www.theregister.co.uk/2015/07...iver_conflict/
"Windows 10 in head-on crash with Nvidia drivers as world watches launch".

Ser ut som om det "bare" gjelder Nvidia GeForce skjermkort ?
Vet ikke hvor mange som har slike men skulle ikke forbause om nesten halvparten av folk der ute har Nvidia kort ?

Sitat av Yutao Vis innlegg
Det sto det samme hos meg også, gikk inn på "Behandle" på "Min datamaskin", fant skjermkort og trykte oppdater. Driveren er nå oppdatert og "Microsoft Basic Display Driver" kom til meg også. Et eller annet sted (husker ikke hvor) sto det at jeg måtte starte maskinen på nytt og alt var i orden etter omstart. Gikk også inn på egenskaper på skjermkortet og trykte oppdater der, før jeg startet maskinen på nytt

Jeg ble mektig irritert da jeg trodde at oppdateringen ikke gikk knirkefritt, men heldigvis var det like enkelt gjort som sagt i mitt tilfelle,
Vis hele sitatet...
Fungerte dette, takk !
Sist endret av Berrfot; 1. august 2015 kl. 13:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kanskje noe annerledes med DPI scaling innstillingene? https://technet.microsoft.com/en-us/.../ff629368.aspx
Sitat av Berrfot Vis innlegg
http://www.theregister.co.uk/2015/07...iver_conflict/
"Windows 10 in head-on crash with Nvidia drivers as world watches launch".

Ser ut som om det "bare" gjelder Nvidia GeForce skjermkort ?
Vet ikke hvor mange som har slike men skulle ikke forbause om nesten halvparten av folk der ute har Nvidia kort ?

Fungerte dette, takk !
Vis hele sitatet...
More like 75% har Nvidia. Jeg har GTX 770 og har ingen problemer med driver. Bruker beta driveren som du laster ned fra hjemmesiden til nvidia. 353.62 heter den.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Har 970, driverversjon 353.62, ingen problemer. Lastet ned fra GeForce Experience.
III
Berrfot's Avatar
Trådstarter
6 0
Hjemme pc - 32" skjerm - hdmi kabel - 50" tv - Win 10 - gjorde ovennevnte endring som fungerte, eller "fungerte".

Oppgavelinje i bunnen har nå fått mindre ikoner enn nødvendig på 32", mens det på 50" er helt greit.
Google Chrome iBrowser forstørrer ting unødvendig mye på både 32 og 50 "-eren. Dog av og til er det for lite.
På 50" er det konstant for store mappenavn på favoritter-linjen i Google Chrome.

... er nok flere ting jeg kunne nevne.

Ser ut som om datamaskinen min er blitt skikkelig forvirret av Win10 og 50"-eren min.