Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5369
Jeg tar Sobril ofte men ikke i store doser. Sobril har en halveringstid på 10-15 timer ifølge Felleskatalogen. Gjelder dette også brukere som tar dette ukentlig? Noe annet ville overrasket meg. Jeg befinner meg i en situasjon der all informasjon om Sobril vil løse endel bekymringer.

Får man toleranse, og i hvilken grad - av si, 30mg i uka?

Helst personlige erfaringer. Men klinisk info om oksasepam som kan hjelpe meg er også interessant.

Angst/alkoholabstinens er formålet her. Dosene er 20-30mg.
Sist endret av ZionRoad; 3. mars 2015 kl. 21:08.
Er veldig sikker på at halveringstiden ikke forandrer seg.

Sobril løser ingen problemer, det skyver probleme unna. Ja, man får toleranse og den er avhengig av dosen du bruker til vanlig. Noen øker toleranse kjappere enn andre, ingen kan gi deg et kart.Toleranse får man over lengre bruk. Du kjenner du har en toleranse når man ikke kjenner samme effekten som før ved samme dose. Når man bruker Sobril kan hver pille virke lite, anbefaler deg å vente en god stund ev før du popper flere.

Huske at Sobril er veldig avhengighetskapende! Vær forsiktig!

Du ligger på "normal dosen" ifølge Felleskatalogen ved angst og uro ihvertfall!

Lykke til! Er litt trøtt, så kan være litt skrivefeil her og der men...
halveringstid er vanligvis 10-15 timer.

Halveringstiden er tiden det tar for stoffkonsentrasjonen i blodet halveres. I ditt tilfelle som tar 30 mg er halveringstiden (la oss si 10 timer) har du da 15 mg i kroppen etter ti timer. Etter ti timer til, vil du ha 7,5 mg osv...

Risikoen for avhengighet øker med dosen og med varigheten.

Når det kommer til oksazepam er det en aktiv metabolitt (mellomstadier og produkter avstoffskiftet) av flere benzodiazepiner, blant annetxdiazepam, temazepam,klordiazepoksid,xklorazepatxogxtemazepam.x
Sist endret av king123; 4. mars 2015 kl. 01:29.
Må bare få ut noe om avhengighet og toleranse. Avhengighet og toleranse er ingen grense man plutselig krysser. Det skjer gradvis. Ja, du vil få toleranse av 30 mg i uka, men til hvilken grad er totalt umulig for oss å si.
Det skal mye til for å få toleranse av å ta sobril en til to ganger i uka. Har selv brukt mer i et års tid utenå å ha merket at toleransen har økt. Det er ikke rivotril det er snakk om..
Etter en uke på 75 mg hver dag oppnår jeg ikke lenger rus,hvis det er det du mener med toleranse.