Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3912
Har arbeidsgiver lov og trekke meg 2 timer for ikke levert timeliste?
Har ikke skrevet under på noe som tilsier at det er greit
Vel, timelisten er jo dokumentasjon for hvor mange timer du har jobbet, noe du som arbeidstaker er ansvarlig for.
Dette fikk jeg beskjed om da dette skjedde på en tidligere arbeidsplass (jeg sluttet ikke pga dette vel og merke.. )
Om det stemmer vet jeg ikke, men personlig orket jeg ikke lage mye oppstyr over 2 timer, for all tiden du investerer i å fikse den saken der, er lengre tid en de penga er verdt til å begynne med.
Så anbefaler deg å bare bite det i deg.
Sist endret av bragilicious; 20. mai 2014 kl. 01:31. Grunn: Typo
Det virker som du har en grei sjef, som bare gir deg to timer trekk for å ikke ha levert timeliste.
Sist endret av EzreaL; 20. mai 2014 kl. 03:28.
Sitat av sorcs Vis innlegg
Har arbeidsgiver lov og trekke meg 2 timer for ikke levert timeliste?
Har ikke skrevet under på noe som tilsier at det er greit
Vis hele sitatet...
Kan det være at det er en misforståelse at h*n har trukket deg akkurat 2 timer? F.eks at personen måtte "rekne" ut selv hvor mye du hadde jobbet og komt frem til feil resultat?

Uansett...skal du ha riktig lønn, så må du levere inn riktige timer til rett tid. Du lærer vel til neste gang angående timelista, men hvorfor akkurat 2 timer er blitt trukket må du nesten høre med arbeidsgiver om. Er ingen lov som sier at 2 timer skal bli trukket ved forsinket levering av timeliste.
Nå vet jeg ikke hva du jobber med, men ikke uvanlig at en bedrift må fakturere kunder. Da trenger de timelister. Selv på anbud er det viktig å vite hvor tiden har blitt brukt, om det du har gjort går utenfor anbuds-beskrivelsen faktureres det gjerne ekstra. Uten korrekte timelister riskikerer du da at bedriften taper penger på dette.

Det kan jo også være at arbeidsgiver har brukt et par timer på noe DU skulle gjort selv.
Vær glad du får lønn i det hele tatt. Uten timeliste så vet ikke arbeidsgiveren om du har jobbet og kan ikke gi deg lønn.
Miste 2 timer?

Jeg var utfor at jeg hadde levert "timeliste" på en måned med ekstremt mye ekstra leveringer hvor jeg da ikke fikk utbetalt en krone da sjefen mente at jeg aldri hadde levert den.. Jeg jobbet da i ett selskap drevet av noen slaur som drev med varelevering.. Da jeg måtte skrive under på alt jeg hentet og leverte osv og jeg fikk betaling per levering truet jeg med å gå til sak mot de og kontaktet en gratis advokat som mente at jeg hadde retten på min side.

Poenget i historien er vell at om du kan dokumentere det på noen måte er det vell bare å gjøre det? Om det er en jobb på montering, levering osv må du vell ha gjort noe som har tatt en tid.

Når det gjelder min sak, gikk de til sak mot meg og påsto at jeg hadde ødelagt noen biler og utstyr osv så jeg ga opp og ingenting mer skjedde, tapte en 30k utbetaling og jobben (heldigvis). Slaurene driver idag ett svært selskap som leverer for de fleste store kjedene. Heldigvis vet jeg hvilke så jeg slipper å gå på en smell å bestille noe fra de..
Sist endret av PmaxNor; 20. mai 2014 kl. 14:00.
Er det bare de 2 timene du ikke har skrevet opp, eller er det f.eks. en hel uke du ikke har levert inn?

Der jeg jobber får vi bare lønn for de timene vi leverer inn. Hvis jeg glemmer å levere inn en uke, får jeg heller ikke lønn for den uka. Kan dog levere den inn senere, slik at lønna kommer på neste lønning.