Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 543
Hei!

Jeg skal studere til høsten, og har en gammel PC her, fra tiden da 8800 var et godt skjermkort, altså er PC'n rimelig gammel. Denne er jeg rimelig lei av, og vil ha noe mer kraft - men jeg er usikker på hvor mye. PC'n skal brukes til følgende:

Tibia, filmer/serier, Skyrim, Rome: Total War, muligens Assassins creed, skal heller ikke se bortifra at det kan bli litt BF3 nå, siden det er mulig med litt mer kraft. Det er viktig at det er minst én HDMI utgang, helst to.

Noen forslag til hvor mye jeg bør investere, og deler? Det viktigste er at den starter raskt, og at jeg kan spille med så lav loading time som mulig - men grafikk er ikke så utrolig viktig, den kan jeg gjerne gå ned på, klarer meg tross alt med tibia grafikk.

Takk for all hjelp!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Kommer litt ann på hva du har, men rundt 10k +- bør tygge alle oppgavene dine med glans. Er nok mulig å få det billigere også
Sist endret av CHillZoNE; 15. juli 2012 kl. 12:57.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
For kun maskinen kan du slippe unna med 6-7000kr, inklusive SSD.

Forslag:

"Clicky"

Denne vil klare det meste av spill med god margin. BF3 ol. vil gå fint på medium/high, alt etter hva du godtar av fps. Jeg har ikke inkludert Windows da dette jafser til seg en stor bit av budsjettet og kan dessuten skaffes på andre måter. Inkludert finner du en liten CPU-kjøler. Denne er strengt tatt ikke nødvendig da standardkjøler medfølger CPU, men denne er kjent for å støye samtidig som den heller ikke yter spesielt godt.

DVD/CD-drev glemte jeg så hvis du har behov for dette kan du bare kjøpe det billigste du finner med SATA grensesnitt. (200kr+-)