Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 17558
Halla, en dum kompis av meg er keen på og prøve sniffe noe lighter gass, ossen skal man sniffe den dritten der da? er det jævlig farlig og prøve en gang liksom ?
Tror nok ikke det er spesielt lurt ..
Si til "kompisen din" at han skal skaffe seg noe annet å ruse seg på, om han absolutt må.
Trådstarter
6 0
Er det farlig en jævla gang da? har dere prøvd eller? han kan ikke ruse seg på noe annet fordi han går på pissings
og han har ikke alkohol
Ja, det er faktisk farlig bare en gang.
"Lighter- og drivgasser kan gi alvorlige forstyrrelser i hjerterytmen" -helsedirektoratet
Sist endret av Tryllestav; 9. juni 2012 kl. 22:56.
Jeg vil gå så langt som å si at det faktisk er noe av det dummeste man kan gjøre.

Det er like farlig første som tiende gang.
Sist endret av FredrikThaMan; 9. juni 2012 kl. 22:59.
Whats the point? du blir ikke kul av og sniffe gass, akoratt det samme som og ta vann i en sprit flaske og gå på en fest og shotte den. man bli ikke kul av det.

Edit: så ikke at han gikk på pisseprøve.. trodde det var et fjotis oplegg... sry
Sist endret av wizhl; 9. juni 2012 kl. 23:02.
Trådstarter
6 0
helse direktoratet sier jo at du nesten dævver av og røyke hasj og daså, men uansettt back to topic

Sitat av wizhl Vis innlegg
Whats the point? du blir ikke kul av og sniffe gass, akoratt det samme som og ta vann i en sprit flaske og gå på en fest og shotte den. man bli ikke kul av det.
Vis hele sitatet...
-.-.--.-.-.-.-.-..-...-.-.-.-.

gjør ikke det for og være kul da rottehue
Sitat av EmilG Vis innlegg
Er det farlig en jævla gang da? har dere prøvd eller? han kan ikke ruse seg på noe annet fordi han går på pissings
og han har ikke alkohol
Vis hele sitatet...
Er det virkelig så jævlig viktig å ruse seg, da? Hvis han så absolutt skal føle seg påvirket kan du be kameraten din skaffe en pakke sigaretter eller en boks snus... I beste tilfelle kan han smake litt på endorfinene hjernen utløser etter en god joggetur!
Dessuten skal visst det å spise en banan påvirket serotoninutslippet på en positiv måte. Så han kan gjemme lighteren og stupe i fruktkurven. ALT annet enn sniffing av løsemidler.

Edit: Bare fordi helsedirektoratet har sagt negative ting om cannabis betyr det ikke at å sniffe lightergass er like trygt som hasj....... makan.
Sist endret av Maglii; 9. juni 2012 kl. 23:02.
Trådstarter
6 0
-.- ..........

takk for svar da :P

men fortsatt ingen som gidder og si ossen man sniffer det
Kronisk avslappet
Fjallar's Avatar
Be han ruse seg på livet! Gå en tur i skogen, mediter litt eller bare sitt og se på verden. Trenger ikke ruse deg på noe for å ha det fett, vet du.
Sitat av EmilG Vis innlegg
-.- ..........

takk for svar da :P

men fortsatt ingen som gidder og si ossen man sniffer det
Vis hele sitatet...
Sniff det om du vil at kompissen din skal dæve!

hva med muskatt? butikken er stengt men kan jo hende at du har det i skapet
Fyll en pose med gass. Sniff. As simple as that.

Men hør på advarslene du har fått her. Ta deg heller en lang runk og tenk positive tanker.
Eller, kutt deg! Stimulerer endorfinutslippet, og jeg ville valgt kniven fremfor løsemidler any day.
bruk av løsmidler er det dummeste man kan gjøre, det facker hjernen din

det er ikke fordi staten sier du dæver av weed at alt er ufarlig

hvordan du sniffer? sett en lighter under nesa og trykk knappen halvveis inn

kos deg med det verste rusmiddelet som finnes
Trådstarter
6 0
har prøvd muskatt, for noe dritt, men ok gutta takk for svar ;O
høre bare ut som enda en liten shitkid, hvis du skal så absolutt ruse deg, så ta et annet stoff, ikke vær så frekk i kjeften på forumet, alle her er ute etter å hjelpe deg.
Vær så snill å ha litt vett i skallen. Ikke rus deg på løsemidler.

Her er en relevant tråd...
Trådstarter
6 0
hadebra
Sitat av EmilG Vis innlegg
Er det farlig en jævla gang da? har dere prøvd eller? han kan ikke ruse seg på noe annet fordi han går på pissings
og han har ikke alkohol
Vis hele sitatet...
Drittunge. Om han er redd for å få mindre ukepenger kan du hilse og si at han bør holde seg unna rusmidler og få seg en "trip" i sofaen med Norge Rundt og mamma.
Høhø, mye rart kan gå gjennom det systemet her, men faen ikke lightergass og diverse løsemidler.
Yo, ta ett godt råd; slutt å bli busta, gro forbi 14års-mentaliteten, les deg opp på hva som ligger i kjemien bak løsemidler og bare slutt med det der tullet

Peace.

Edit: Ørg, *peke på kompisen din*
Sist endret av Deadhorse; 9. juni 2012 kl. 23:34.
Dette er dessverre en bivirkning av narkotikaforbudet og skremselspropagangaen i Norge.

Vi fikk alle høre som barn at narkotika, da som oftest hasj, var kjempefarlig og dødelig. Når ungdommer etterhvert finner ut at hasj ikke er noe særlig skadelig ender de opp med å tenke at "når hasj ikke er farlig, er vel det meste folk har fortalt om drugz feil."

Men husk her, sniffing av lightergass er Ekstremt farlig! Jeg får krampetrekninger hver gang jeg tenker over hvor lite informasjon man får om løsemidler/bensin/lightergass/glade osv i forhold i stakkars usykldige cannabis (dette er riktig nok en overdrivelse, alt med måte).

Hold deg unna lightergass


Det tok ganske lang tid før jeg fant ut hvor farlig lim og lightergass er, det var nok flaks at jeg ikke kom på tanken når jeg var yngre, fordi jeg visste rett og slett ikke bedre

Sitat av hondacr85 Vis innlegg
HVA FAEN FEILER DET DEG ? SNIFFE LIGHTERGASS, hahahah han gutten her må være skada ass hahahhahahahahahha
Vis hele sitatet...
Skjerp deg! Er dette sånn du vil forebygge fremtidige skader i hjernene til den kommende generasjonen?
Sist endret av Membranplan; 11. juni 2012 kl. 12:28.
Å sniffe løsemidler (lightergass inkludert) er ren idioti. En gang vil ikke fucke deg opp, men en gang VIL redusere hjernen din sin funksjonalitet, permanent.

Jeg har vært borti så og si alt fra A til Å på narkolisten, men lightergass og tilsvarende holder jeg meg til helvete unna.
Hvis du/dere ikke skjønner hvordan man sniffer lighter gass så er det kanskje like greit å konsentrere seg om noe helt annet enn å ruse seg!
Sitat av EmilG Vis innlegg
helse direktoratet sier jo at du nesten dævver av og røyke hasj og daså, men uansettt back to topic



-.-.--.-.-.-.-.-..-...-.-.-.-.

gjør ikke det for og være kul da rottehue
Vis hele sitatet...
Helsedirektoratet sier faktisk ikke det. De sier "Det er ikke farlig første gang for mange, men det er det for noen"

Og jeg har fått intrykk av at det faktisk er du som har lyst til dette siden du blir så sur når folk sier at "kompisen" ikke bør gjøre det.
Jeg var dum nok til å prøve denne dritten for noen år siden....
Endte med et halvår med kronisk hodepine og konsentrasjonsvansker ut av en annen verden......

Ligg unna, spis heller ertesuppe og lakrisbåter og sniff tarmgass....
Lightergass, sammen med løsmidler vil jeg faktisk si er det DUMMESTE du kan ruse deg på. Jeg vil faktisk gå så langt som å anbefalle heroin istedenfor. For det første er det direkte livsfarlig, for det andre så får du en elendig rus ut av det. Les litt rundt, hør på historiene til de som har misbrukt lignende stoffer før og du fatter fort hva du prøver deg på.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av EmilG Vis innlegg
Er det farlig en jævla gang da? har dere prøvd eller? han kan ikke ruse seg på noe annet fordi han går på pissings
og han har ikke alkohol
Vis hele sitatet...
Det finnes dusinvis av rusmidler som ikke vises på pissing, men har helst ikke lyst å opplyse det til noen som vurderer å sniffe lightergass. Det er en grunn til at folk ikke går rundt med lighteren under nesen.
En nær venninne av meg:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...g-2578161.html
Finner mange flere artikler om henne hvis du søker. Var en relativt stor sak for tre år siden.

Vil fraråde deg å sniffe lightergass.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
jeg sniffet lighergass engang pa ungdomsskolen. Vi snakker om en hel flaske fordelt pa to personer over en lang kveld.
(altsa ganske mye)

Rusen var like kraftig som a vere skamdritings. Problemer med a gaa, ganske kraftige lydhalliser og svake visuelle halliser og en mindfuck uten sidestykket. Selv om rusen var kraftig saa merket jeg ingen bivirkninger etter den kvelden der. Var fin igjen dagen etterpaa og gikk paa skolen som normalt.

MEN... Idag angrer jeg paa at jeg gjorde det. Lightergass er noe av det verste du kan ruse deg paa. Det er gode sjanser for aa herpe noe i hodet ditt etter bare en kveld med bruk. Trolig storre sjanser enn de aller fleste rusmidler vi kjennert il.

Konklusjon: Jeg hadde flaks som slapp unna alt av bivirkninger og langvarige skader. Hold deg unna lightergass og andre losemidler da det er noe helvettes herk. Drikk heller en flakse vin pa fjellet eller stjel en liten joint fra storebror hvis dere absolutt maa finne dere noe aa ruse dere paa.
Sist endret av Bombasa; 11. juni 2012 kl. 19:32.
Sitat av EmilG Vis innlegg
Halla, en dum kompis av meg er keen på og prøve sniffe noe lighter gass, ossen skal man sniffe den dritten der da? er det jævlig farlig og prøve en gang liksom ?
Vis hele sitatet...
Spray det i en pose, så puster du dette ut og inn.. og du blir totalt facka av dette greiene i max 5min og det er livsfarlig.. Enjoy

har vært like dum å sniffet dospray (glade) som man får kjøpt på kiwi for 20kr, gikk en boks hver dag i en uke i strekk, kan si jeg er meget heldig
Sist endret av Sorthull; 11. juni 2012 kl. 19:37.
Var under inntrykket av att løsemidlers skadelighet var allmennvitskap, jeg.

Vær så snill, EmilG. Ikke la verken kompisen din, eller deg selv utsette dere for hjernesmelt. Får å få frem alvoret skal jeg fortelle om en av kompisene mine.
da jeg ble kjent med han skulle han starte på vgs i bygda mi, han selv er fra ei bygd oppe i Nord-Trøndelag. Det viste seg å være forskjell på nord og sør. For de åra jeg og bygdetullingene i sør brukte på heimbrent og fest, hadde han og bygdetullingene i nord brukt på heimbrent, benzin, utallige typer dospray og mye mye mer.
Nå er det 4 år siden vi ble kjent. Jeg har sett hjernen hans brytes ned over disse 4 åra, fra å være noenlunde oppegående til å ikke forstå det grann engelsk, ha tilsynelatende fraværende hukommelse og manglende evne til å forstå enkle ting. Det vil si, om du absolutt skal dra den jævla gassen opp i nesa, kan det være at 4 år framm i tid en kompis hele tiden må forklare deg hva som skjer på The Simpsons siden du selv sitter der med konstant skallebank og mulig hjerneskade.

Kompisen min går under navnet "tullingen fra ....." for tiden. når du nå vet hva sniffing gjør med hjernen, og at han kompisen min gjorde det ofte er det ikke vanskelig å skjønne hvorfor han kalles "tullingen".

Drit i å vær tulling, EmilG.
Lightergass i pose, sniff. Ikke veldig vanskelig, men konsekvensene kan gjøre livet vanskelig for folk rundt deg og ikke minst deg selv.
Det har vært tilfeller av folk som har sniffa en gang og blitt kasta inn i koma så tenk deg om...

Husker noen drittunger satt i skauen der jeg bor å sniffa glade, heldigvis ble det oppdaget før Darwin fiksa det...
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Du kan dø av dette første gang du tester..De sier litt. Er vel noe av det farligste du kan gjøre når det kommer til forskjellige rusmidler. Hold deg unna!
Gi faen, føler meg hjerneskada allerede og jeg har gjort det minst 10 ganger maks 20.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Denne tråden er laget for å gi informasjon om de seriøse skadene som forekommer ved å
ruse seg på løsemidler.

Typer
* Aerosoler / spraygasser: butan, dimetyleter, estere
* Bensin
* Brannslukningsprodukter: bromklordifluormetan
* Eter
* Kloroform
* Korrekturlakk: trikloretan
* Lightergasser: butan, propan
* Lim: etylacetat, toluen, heksan, estere, xylen
* Maling, lakk og tynnere: toluen, xylen, heksan, butanon, estere
* Malingfjerner: toluen, diklormetan
* Neglelakkfjerner: aceton, estere
* Rensemidler: trikloretan, tetrakloretylen

Rus
Når man ruser seg på løsemidler, så får man oftest det endel vi kalle en alkohollignende rus, men ofte med ekstra virkninger som lyd forvrengning, og noen ganger små hallusinasjoner.
Nedsatt konsentrasjon, hevet stemningsleie, svekket hukommelse og innlæring,
samt kritikkløshet er typiske symptomer. Misbrukere beskriver oppstemthet, ørhet,
manglende hemninger og evt. forvirring i kombinasjon med en beroligende effekt.
Etter at en har inntatt en gjennomsnittlig rusgivende dose, vil rusen vanligvis vare fra få minutter til maksimalt en time,men oftest så er rusen så kortvarig, at brukeren
sniffer om og om igjen med korte intervaller for å oppretholde rusen.

Skader
Dyp inhalasjon av løsemidler gjentatte ganger over en kort periode kan føre til
hallusinasjoner, bevissthetstap og krampeanfall.
Risikoen for plutselig død er da relativt stor.
Døden inntrer først og fremst ved hjertearytmier, surstoffmangel og kvelning.

Langtidsbruk kan føre til svinn av hjernesubstans.
Symptomer på hjerneskade omfatter betydelige psykiske forstyrrelser,
problemer med muskelkoordinasjonen, skjelvinger, neseblod og konstante hodepiner.
Bensinsniffing kan dessuten medføre atferdsendringer som følge av blyforgiftning.

Imotsetning til de 'vanlige' rusmidlene (Vanlig i den forstand at de er
laget for å ruse seg på, cannabis, amfetamin, heroin, lsd og andre sentralstimulerende stoffer) så er
løsemidler laget primært for å løse opp fett, ikke for å gi rus.
Hele kroppen er avhengig av fett, det finnes i hjernen, rundt benstrukterer og
i musklene. Du kan vel selv tenke deg hva et stoff som ikke hovedsaklig er
laget for å gi rus, men å løse opp de viktige stoffene i hjernen og resten av
kroppen din gjør med din helse.

Jeg beklager om denne siste biten ble vel moraliserende, men for din egen helses skyld,
ALT er bedre å ruse seg på enn løsemidler, skal du absolutt ruse deg, stjel cognac flaska til far, få noen til å kjøpe øl til deg, kjøp deg ei bønne, herregud, du kan tilogmed sette deg et skudd heroin, for det er faktisk mindre skadelig enn løsemidler.
Vis hele sitatet...

Siterer Dodecha fra tråden her http://freak.no/forum/showthread.php...ler+mentalmelt

Har selv vært ung og idiot når det kommer til lightergass en gang for mye, leave it alone. En bekjent døde etter innhalering av lightergass. Ekke tøft når du ligger dau og begravd.
Har selv hatt pasienter som har omkommet av å bare prøve dette 1 gang, de som ikke har mistet livet har endt opp med store hjerneskader.
EmilG, du virker som en liten dritt unge som ikke har respekt for hverken deg selv, kompissen din eller andre brukere på freak.
Du må da for svarte klare og skjønne at når det kommer 40 kommentarer som adverer deg mot akkuratt det samme burde du holde deg vekke?

Blir faktisk forbanna visst dere havner på sykehus og bruker opp mine skatte penger fordi dere ikke klarte og la være!
Muppets
Etter at du har lest dette, så håper jeg at du, EmilG sniffer lighter gass og blir ødelagt i hjernen din. Ihvertfall vis
"kompisen" din denne tråden så han kan få vett til ikke å gjøre det.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
psykose, hjerteproblemer av diverse grad, hjerneskader, du kan også bli permantent funksjonshemma og du kan
dø PÅ STEDET. ligthergass er en jææævlig dårlig ide!

JA det er jævlig farlig bare en gang, og nei, det er ikke verdt det for to flate øre! hvis du virkelig synes det er verdt å dø for en drittrus som varer i noen få minutter og er nesten garantert å gi det hjerneskader beviser du darwins teori om naturlig utvalg.

søk opp "bensinpsykose" her på freak om du vil lese hva sniffing av gasser kan føre til, tror du ombestemmer deg riiimelig kjappt

er også verdt å nevne at en jente her jeg bor som gikk på ungdomsskolen min døde av å sniffe ligthergass EN gang. og hun er ikke den eneste.
Sniffing generelt er ikke noe du nødvendigvis dør av første gangen du prøver det, men uansett tror jeg ikke det er noe jeg vil anbefale. Det finnes dessuten mange eksempler på at folk har dødd av det, så om du vil ta sjansen på at det ikke blir deg neste gang er det bare å sette i gang. Er jo ikke meningen at man skal sniffe hverken butan eller bensin for å oppnå en ruseffekt. Er mange skadelige kjemikalier i de stoffene som bla ødelegger hjernen, og som kan føre til kreft på sikt. Hvis du absolutt må drive med rusmidler forelår jeg heller at dere prøver hasj eller alkohol, selv om det er best å holde seg helt unna rusmidler. Ihvertfall når man er ung, og egentlig ikke vet hva man driver med.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
EmilG, du virker som en liten dritt unge som ikke har respekt for hverken deg selv, kompissen din eller andre brukere på freak.
Du må da for svarte klare og skjønne at når det kommer 40 kommentarer som adverer deg mot akkuratt det samme burde du holde deg vekke?

Blir faktisk forbanna visst dere havner på sykehus og bruker opp mine skatte penger fordi dere ikke klarte og la være!
Muppets
Vis hele sitatet...
Dine skattepenger? de er ikke dine pegner lenger, du har betalt de pengene til staten og du merker ikke om de bruker pengene på en løsemiddelskadet ungdom, bedre sykehus eller kaffe på jobben til politikere. greit nokk at du ikke vill at guten skal ruse seg på løsemidler men ikke tro at de pengene staten bruker fortsatt er dine...

Blir som og si at huseier ikke får bruke pengene h*n tjener på en ny bil fordi du eide pengene en gang i tiden.

Men enig i at TS bør fårstå at løsemidler er fyfy, nesten så jeg får lyst til og gi dem en flaske sprit så de slipper og ruse seg på løsemidler.
hvis du må ruse deg på no som er lett tiljengerlig bruk N20
Trådstarter sa takk og farvel for flere sider siden, men for all del, kjeft på veggen.
Sitat av fetter Vis innlegg
Trådstarter sa takk og farvel for flere sider siden, men for all del, kjeft på veggen.
Vis hele sitatet...
Selv om ts ikke leser tråden betyr ikke det at andre som tenker i samme baner ikke leser den. Så å fortsette oppfordringene om å IKKE sniffe lightergass kan bare være positivt, uansett i hvor liten grad.
Sitat av murloc Vis innlegg
Selv om ts ikke leser tråden betyr ikke det at andre som tenker i samme baner ikke leser den. Så å fortsette oppfordringene om å IKKE sniffe lightergass kan bare være positivt, uansett i hvor liten grad.
Vis hele sitatet...
Jeg siktet mer til "Din jævla idiot" postene som fortsatte å komme.

Allikevel, at sniffing av butan er en dårlig idè er ganske godt dekket her på forumet. Men kjør på med sirkelrunk om det gir dere noe.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Dine skattepenger? de er ikke dine pegner lenger, du har betalt de pengene til staten og du merker ikke om de bruker pengene på en løsemiddelskadet ungdom, bedre sykehus eller kaffe på jobben til politikere. greit nokk at du ikke vill at guten skal ruse seg på løsemidler men ikke tro at de pengene staten bruker fortsatt er dine...

Blir som og si at huseier ikke får bruke pengene h*n tjener på en ny bil fordi du eide pengene en gang i tiden.

Men enig i at TS bør fårstå at løsemidler er fyfy, nesten så jeg får lyst til og gi dem en flaske sprit så de slipper og ruse seg på løsemidler.
Vis hele sitatet...
Nå går jeg off topic, men blir ikke dette litt søkt? Selv om staten allerede har tatt pengene, så blir jo pengene faktisk brukt. Om de blir brukt på å behandle ungdom for løsemiddelskader så vil det jo nødvendigvis være andre ting de IKKE blir brukt på. Sånn sett bruker jo unga som skal sniffe dødsgass opp penger betalt inn av resten av befolkningen.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Nå går jeg off topic, men blir ikke dette litt søkt? Selv om staten allerede har tatt pengene, så blir jo pengene faktisk brukt. Om de blir brukt på å behandle ungdom for løsemiddelskader så vil det jo nødvendigvis være andre ting de IKKE blir brukt på. Sånn sett bruker jo unga som skal sniffe dødsgass opp penger betalt inn av resten av befolkningen.
Vis hele sitatet...
Sånt sett bruker vel en unge, foreldrene sine penger ikke sant?

Det er jo bare sånn "systemet" er lagt opp...
Sist endret av kimmy9gga; 23. november 2013 kl. 06:13.
Poenget er vel at folk føler, inkludert meg, at skattepengene som vi betaler inn til fellesskapet burde brukes på noe mer fornuftig enn å behandle folk som vinner darwin-prisen.