Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  171 15605
står opp mellom klokken 12.00 og 16.00
bruker ikke alarm dersom det jeg ikke har noe jeg skal prøve å rekke før klokken 12.00

tar meg en skål havregryn. Det er fiberrikt og tar 30 sek å tilbrede.
tar med meg skålen med havregryn ned på rommet der det ligger et pipetrekk klart.

så setter jeg på bob marley eller noe som hjelper meg med en stressless start på dagen.

når havregrynen er konsumert, sjekker jeg diverse aviser for å holde meg oppdatert. Dette tar 2- 2,5 timer.

i 4-5-6 tiden tar jeg opp skålen med havregryn som nå er oppvask. som jeg legger i vasken, slik at noen andre kan legge det i oppvaskmaskinen for meg. For så å begynne på måltid nr 2 for dagen som består av 2 egg på 1 brødskive med 2 glass melk.

går tilbake til rommet mitt å spiser. så setter noen filmer på nedlastinger, og så stikker jeg å trener.
når jeg er tilbake fra trening er klokken mellom 7 og 8 på kvelden.
selvom jeg nå forteller hva jeg gjør klokken 7 og 8 på kvelden er det fordi i min døgnrytme så har jeg oppnådd like mye som en i jobb har klart å gjør før klokken 12, som er tidspunktet jeg står opp på.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
@Skeptfisk, ingen jobb eller skole? Likte dagene dine veldig isåfall
Sitat av Fleff Vis innlegg
@Skeptfisk, ingen jobb eller skole? Likte dagene dine veldig isåfall
Vis hele sitatet...
ingen jobb ingen skole og verdens mest oversiktlige økonomi.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Jani_ Vis innlegg
Alle disse alarmene har matteproblemer du må løse før du får slått av alarmen. De blir vanskeligere desto senere alarmen ringer (første alarmen har 4+9 etc, så blir det vanskeligere og vanskeligere). Dermed blir jeg mer våken når 07:00 klokka ringer, failer jeg med å stå opp DA, så har jeg 2 klokker som ringer litt etterpå i tilfelle, men disse blir i det seneste laget.
Vis hele sitatet...
Hah, kjekt, egentlig... Beste ville vært med en alarm som går fra.. 2 + 39 til andregradslikninger.


Min versjon av en skoledag:

0555-0600: Alarm ringer. Enten står jeg opp, eller så fekter jeg (antakeligvis) på mobiltelefonen i bevisstløs tilstand, inntil den blir kuet til å holde kjeft.

0602: Dersom jeg er oppe og går flipper jeg kaffetrakterbryteren.

0610: Kaffen er ferdig og jeg kan begynne å innta den varme, svarte drikken som forhåpentligvis kan hindre meg i å bli målt etter GCS-skalaen. Kanskje jeg gidder litt frokost.

0610-0659: assorterte morgenrutiner. Kaffe inntas, og eventuell frokost fortæres, diverse andre kroppslige behov blir tatt hånd om. Resten av tiden er det tilfeldig nettsurfing, oppdatere seg på nattens begivenheter, osv.
Trial and error har lært meg at jeg trenger god tid til å komme inn i en fjernt våken tilstand, og pakke til skoledagen. Altså gjør jeg dette her.

0700: Jeg går til bussen som er full og jævlig da 3 år med videregående-elever, en del gamle folk + tilfeldige passasjerer fra det nokså store området ruten dekker, tydeligvis ikke har noe annet valg enn nettopp denne ruten. Den går nemlig maks. 1 gang per time. Hva Eldrebølgen skal i byen som ikke kan vente til neste avgang aner jeg ikke.

0715-20: Framme ved veis ende hva bussen angår. Går til skolen.

0725~30: Framme ved skolen.

0730-0815: Dette er tre kvarter med dødtid å slå ihjel da jeg som regel ikke er våken nok til å bruke den på noen konstruktiv måte. Priset være den helvetes bedritne bussruten og få alternative fremkomstmetoder.

0815: Første time begynner.
Alarm på 06.30 - hører etter om min bror er ferdig på badet, når han går ut utedøren er det rett i dusjen, evt på dass om jeg må, deretter kjører jeg til nærmeste bussterminal og tar 7bussen, evt halv åtte om jeg ikke rekker 7(flexi tid ftw). Frokost tar man seg tid til på jobb
Står opp 07:49, kan ikke ha et rundt nummer å stå opp på av en eller annen merkelig årsak.
Står opp uten å snooze/slumre og går rett å kler på meg. Spiser så frokosten min som jeg har lagd kvelden før, ser nyhetene klokka 08:00, fikser meg i fem minutter, pakker sekken og stikker på skolen.
Ingen som bare vakner til av seg selv her ? For min del så vakner jeg somregel av meg selv rundt 05:50-06:00, men har på alarm kl 06:05 for sikkerhets skyld.Vakner som regel sporenstreks til og innen 5 min har jeg kledd på meg og pakket matpakka mi for dagen. Spiser ingenting før frukostpausen på arbeid i rundt 9 tiden.
Sist endret av Renik; 13. september 2010 kl. 17:32.
har veldig mange alarmer på for å få meg ut av senga.

første alarm 06:00
andre alarm 06:03
tredje alarm 06:06
fjerde alarm 06:07
femte alarm 06:08
sjette alarm 06:10
sjuende alarm 06:16
åttende alarm 06:20
niende alarm 06:24
siste alarm 06:30(alt for jævlig ringetone på den siste)
Hver morgen er lik uansett når forelesning begynner!

Hvis forelesning begynner 8 må jeg stå opp senest 05:55
Har 2stk vekkeklokker hvor det er satt på 4 alarmer

Første alarm: 05:50
Andre alarm: 05:52
Tredje alarm: 05:53
og siste alarmen som er et helvettes udyr på lyd ringer siste gang 05:55 (denne vekkerklokken står et lite stykke unna senga slik at jeg må strekke meg "ganske" langt)

Etter å ha stått opp:
05:56-57 Dusje til 06:15
06:15-06:20 kle på meg
06:20-06:30 spise frokost
06:30-06:35 tenner`n stuff
06:37 Løpe til bussen som går 06:46

på dager hvor jeg starter senere står jeg opp på hele klokkeslett fordi bussen da går 10:01, 11:01, 12:01 osv..
hele regla blir altså bare flyttet litt på!
Sitat av drittunge Vis innlegg
1. Legger mobilen på et sted jeg ikke når den
2. Setter på noe jævelskap av en alarm-lyd
3. Velger tidspunkt på alarmen, dette MÅ være grusomt tidlig
4. Sover
5. Hører alarmen
6. Står opp og skrur den av
7. Tar meg en halvtimes dusj
8. Drikker en halvliter kaffe
9. Spiser frokost (kanskje)
10. Good to go

Edit: Dette får meg opp kl 06:00 hver dag, og jeg legger meg stort sett rundt kl 23
Edit2: Jeg glemte å ta med diverse do-rutiner osv, men hvis du vil ha ting så nøyaktig kan vi sikkert ta det på pm
Vis hele sitatet...
Jeg gjør nøyaktig dette, bare at jeg står opp kl. 07:00 og legger meg klokken 00:00.
Jobber seint, så sover til rundt 11-12. vekker katten, Dusjer, vekker samboer, spiser frokost, tar et par bongtrekk, sminker meg mens jeg ser på veronica mars, sigg i sola og så jobb!

var verre da jeg gikk på skole. La meg rundt 4-5, stod opp 07.00, 0710 og 0715. lang dusj, drikke noe kaldt og fylle vasken med iskaldt vann og plassere trynet nedi, med andre ord kuldesjokk. når det var vinter pleide jeg løpe ut og inn døra barbeint, da våkna jeg nå er jeg veldig sær og da... pleide alltid se frem til å sove 1 time på bussen med musikk.
Står opp kl 7 av vekkerklokke... så tar jeg på meg klær og smører meg en brødskive før jeg hopper i bilen og kjører til jobb
No for tida er klokka satt til 06:30.
Dreg eg meg ut av senga 06:35
Set på kaffi 06:37
Dusjar frå 06:40-06:49
Kler på meg før 06:55
Lagar to-tre skiver og skjenkar meg eit glas med kolsyrevatn og ein kopp kaffi
Set meg ned og les avisa medan eg et
Pusser tennene 07:20
Pakkar sekken 07:25
Dressar meg opp i køyreklede 07:30
Køyrer som ein galning til skulen 07:45

Om vinteren er det eit helvete med buss klokka 07:10. Då er vekkjarklokka stilt på 06:00, og resten er akkurat likt.
Når jeg gikk på skole var det:

Alarm kl 08:30, snoozer til 08:35, ser på klokka og tenker "faen, 8 min til bussen går", snoozer igjen til 08:40, tar på meg klær og springer som faen for å rekke bussen. 9.8/10 ganger rakk jeg bussen.

Ps: Dusja kvelden før.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Når jeg gikk på skole hjemme:

Legger meg sånn i 21:00 - 22:30 tiden.
Gruer meg til å stå opp

Klokka ringte kl 06:00 gruer meg no jævlig til å stå opp men slumrer videre til kl 06:30.
Står opp, løper ned i kjelleren, kler meg helt naken, løper ut, over frosten på plenen og slår hull på isen på bekken og hiver meg uti.

Så løp jeg inn i gjen og tørket meg og stelte meg for skolen og spiste mat...

Nå som jeg jobber:

Klokken ringen kl 05:00, men slumrer til 06:00.
Står opp og hiver meg i dusjen før jeg lager meg en god posjon med havregrøt.
setter meg på datan mens jeg spiser, og leser gjennom freak og andre forum og div. nettsider.
Vasker av talerkenen og setter den til tørk så den er klar til neste dag med havregrøt.
Pusser tenner og setter meg på datan igjen, tar meg en runk hvis jeg har ligget med boner hele natten.
Steller meg og stikker på jobb..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Går VG1.
06:45, våkne - zombiemodus, slå av alarmen.
06:50 - Ringer på nytt igjen
06:55 - ringer på nytt igjen
07:05 - ringer atter en gang
Ca 07:07. jeg, står opp trøtt som f-en
Så er det dusjing, se til marsvinene som står nede i stua - samt slippe katta inn om han er der. Så leter jeg/henter penger. Henter sykkelen, sykler til skolen - stopper med brusautomaten som er halveis på veien til skolen ca, kjøper en brus. Sykler resten av veien, så er jeg på skolen. Slik er nå mine dager, jeg spiser, eller drikker så godt som aldri på morgenene. Funker bare ikke for meg å spise om morgenene, ei drikke. Er bare generelt ikke glad i det, liker ikke mat om morgenen.
Har aldri skjønt poenget med å "slumre" i en time eller to før du egentlig skal stå opp. Det er jo mye bedre å sove denne tiden, slumringen virker heeelt mot sin hensikt hvertfall.

Jeg setter på alarm halvannen time før jeg skal være på forelesning, slumrer i 10 min, spiser frokost og sitter på PCen en stund før jeg sykler nedover.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Har aldri skjønt poenget med å "slumre" i en time eller to før du egentlig skal stå opp. Det er jo mye bedre å sove denne tiden, slumringen virker heeelt mot sin hensikt hvertfall.

Jeg setter på alarm halvannen time før jeg skal være på forelesning, slumrer i 10 min, spiser frokost og sitter på PCen en stund før jeg sykler nedover.
Vis hele sitatet...
Enig. Slumring i 1-2 timer er jo bare en mild form for tortur av kroppen. Søvnen man får under slumring er verdiløs.

10 min slumring derimot er et must for å gripe tak i dagen.
Svigermors drøm
colabox's Avatar
0645 Alarm 1
0646 Alarm 2
0647 Alarm 3
Osv,osv,osv
.....
.
07:15 Alarm x
07:30 Står opp pga alarmen ikke ringer lenger
07:31 Kler meg
07:32 Går på badet for å se meg i speilet
07:32 Går og spiser
07:42 Går på badet og steller meg,
Ser randomly på klokka og den er 07:45, bussen går 07:46
07:45 - Stapper dataen nedi sekken og stresser med å få den nedi mens jeg ser på klokka...
07:45:49 Løper 100meter ned til bussen.
07:46 Hører bussen som er like rundt hjørnet
07:47 Setter meg i bussen
07:48 Tar meg en snus
07:55 Kommer på skolen
07:56 Slapper av
08:10 Det ringer inn
08:11 Går inn i klasserommet
08:12... PM om du vil vite resten
Jeg slumrer til jeg er våken nok til i det hele tatt klare å komme meg ut av sengen. Jobber heldigvis bare 1 av 3 uker
Sist endret av The Rebel; 13. september 2010 kl. 23:33.
Setter alarmen på 07:30
Sover
Hører alarmen klokken 07:30 og står opp
Kler på meg og tar vare på ansiktet mitt
Lager 4 skiver toast og 2 glass melk/juice
08:10 kjører til skolen i hvilket vær det skulle være.
Jeg er et utpreget b-menneske... Huff.*
Må derfor ha utallige alarmer på for at jeg skal klare å stå opp.*
Har faktisk en alarm på hvert femte minutt fra 05:45 til 06:30, og enda hender det at jeg forsover meg fordi jeg rett og slett ikke har hørt alarmene! Men iallefall: står opp ca kl 06:10 (hvis jeg våkner). Da har jeg liggi og irritert meg over alarmene i 25 min sånn i halvsøvne uten å skjønne at det faktisk går ann å skru av bråket og at jeg må stå opp.
06:10 Står opp og ser stressa på klokka og håper jeg ikke har forsovet meg. Går og drikker kaffe.
06:20 Kommer på at jeg har glemt å pakke sekken til sønnen min som skal på tur i barnehagen. Stresser rundt for å finne thermos og sitteunderlag.*
06:30 Finner fram klær til guttungen. Leter etter sokkene hans, ser ikke ut til at han har ett eneste par som er rene/tørre fordi jeg glemte å trykke på "start" knappen på tørketrommelen kvelden før.
06:32 Har funnet to sokker som er rimelig like, dog ikke av samme merke, løper opp for å vekke småtten.
06:35 Prøver å lokke småtten opp av senga med både tur-løfter og vitaminbjørn.*
06:40 Bærer en hylende treåring ut på badet.
06:45 Prøver å overbevise småtten om at jeg SER karius og baktus, så hvis ikke han lukker opp munnen så han får pussa tenna, kommer de til å bygge hus i hjørnetanna hans.
06:47 Oppdager at det er tomt for fluortabletter som treåringen skulle få som belønning, banner inni meg og lover ham kjeks i stedet.*
06:50 Treåringen vil altså ikke ha på seg sokker.*
06:55 Sokkene er på, og vi er på vei ned trappa. Halvveis ned oppdager jeg at han er på vei oppover igjen, han skal ha med seg den største brannbilen han har til barnehagen. Hyl og skrik og bæring ned trappa.
07:00 Kommer på at jeg fortsatt er iført morgenkåpe. Treåringen får en yoghurt mens jeg er på badet og ordner meg. Tar på arbeidsklær.
07:15 Bytter genser på treåringen som har sølt yoghurt. Jeg finner ikke bilnøkla.
07:20 Leter fortsatt etter bilnøkla.
07:25 Finner bilnøkla liggende oppi den ene skoen min. Treåringen gliser fandenivoldsk.
07:27 Diskuterer med treåringen. Vil ikke ha på jakke. Ikke snakk om. Feil sko, de blinker ikke.*
07:30 Er på vei ut døra, treåringen har på crocs selv om det er 4 grader ute. Husker så vidt å ta med de vanlige skoa hans. Treåringen påpeker forresten at han ikke har fått kjeksen han ble lovet etter tannpussen. Finne bokstavkjeks. Har vi bokstavkjeks?
07:35 Rygger ut av gårdsplassen med skoa til treåringen på taket rett over der han sitter fastspent i barnesetet sitt. Kommer på at jeg har glemt tursekken til småtten.*
07:37 Rygger nok en gang ut av gårdsplassen med både sekk, sko og treåring trygt plassert baki.*
07:40 Bommene foran jernbanelinja går ned akkurat i det vi kommer kjørende. Begynner å bli litt stressa.
07:45 Parkerer ved barnehagen. Småtten SKAL ha på sekken og gå sjøl og lukke opp grinda SJØL. Går 20 meter og forlanger å bli båret de siste meterne fordi sekken er tung.
07:50 Småtten er ferdig avkledd, sekken henger på plassen hans og det er hyl og skrik fordi en av de minste barna spiste kjeksen hans som han hadde tatt vare på og lagt på krakken mens vi tok av jakka. Lover å kjøpe is etter henting, men det hjelper ikke.*
07:55 Forlater en hylende unge i barnehagen og er på vei til jobb.
08:15 Ankommer jobben, 15 min for sent.*

Omtrent sånn er mine morgener.

Min samboers morgener:
06:00 Klokka ringer, men snoozer litt i dag fordi han var på raid til 01:00 i natt.*
06:10 Går i dusjen.
06:15 Pusser tenna og kler på seg.
06:20 Drar på jobb.
Siden jeg studerer har jeg litt varierende dager, hvor jeg må på jobb 2 dager i uken, og ellers sitter jeg som regel og leser.

Har gjennom det siste året hatt litt problemer med å sovne, og det kan fort ende med at jeg har veldig korte netter. Noen netter får jeg ikke sove i det hele tatt, så da drar jeg like gjerne på jobb kl. 06.00.
De dagene jeg skal på jobb må jeg være der mellom kl. 09.00 og 15.00, utenom det kan jeg igrunn komme og gå som jeg vil, forutsatt at jeg fyller opp timene mine.
Likevel vil jeg gjerne være tidlig på jobb, kanskje rundt 7 tiden.

1. Om kvelden setter jeg vekkerklokken min til et gitt tidspunkt og, noen etterfølgende alarmer som er innenfor 15. min
2. Deretter står jeg opp og går i dusjen
3. Ordner meg på badet og kler på meg, hvor jeg deretter stikker på jobb
4. Før jeg kommer på jobb kjøper jeg meg lunsjmat og frokost på Rema 1000.
5. Kaffe og frokost på jobb, og setter meg for å jobbe.

De andre dagene, hvor jeg studerer
1. Står opp (mellom kl.08.00 og 11.00)
2. Dusjer
3. Lager meg mat, evt. stikker på butikken på vei til lesesalen
4. Så sitter jeg der til ca kl. 18.00
Men en hungover fra piller og alko mens jeg tenner snursneipen og åpner en flaske og tenker: "Hælvete! Jeg lever ennå!"
Dette skjer til en hvilken som helst tid på døgnet.
04:45 - Våkner som regel av meg selv. Men har alltid vekkerklokken på.
04:50 - Kle på meg, dusj + div.
05:00 - Se litt på tv, sjekke nettet
05:10 - Kjører til jobb
05:30 - Jobb

Piss of kake.
Hva skjer med verden!?!

Er det bare jeg her på freak som liker å stå opp litt sent?

Realiteten er vel det at de som er B-mennesker velger å ikke skrive noe i denne tråden siden den har startet med bare morgenfugler som er oppe i 6-7 tiden hver morgen. Det er grunnen til at jeg ikke har funnet det passende å dele mine morgenrutiner :-D
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Våkner forvirret og desorientert og aner ikke hva klokka er. Så etter en stund går jeg ned og tar litt tid før jeg får lyst på mat.

Etter noen timer er jeg våken.
Versjon 1:
08.00 - stå opp
08.10 - ut å jogge
09.00 - dusje og spise en god frokost
09.30 - lese til eksamen som privatist fram til jeg må lage middag til pappa.

Versjon 2:
Stå opp mellom 10.00-14.00
Ikke gjøre stort annet enn å slappe av resten av dagen.

I morgen er en versjon 2 dag, det kan jeg allerede vite ved at jeg sitter på nff klokken 02.07.

Døgnrytme. Fint liv
men siden jeg sitter oppe til 2/4 tia paa natta sover jeg gjerne en time naar jeg kommer hjem
Alt fra 07.00-0.20, avhengig av formen. Dusje, kanskje rekke frokost, jobb.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
1. Legger mobilen på et sted jeg ikke når den
2. Setter på noe jævelskap av en alarm-lyd
3. Velger tidspunkt på alarmen, dette MÅ være grusomt tidlig
4. Sover
5. Hører alarmen
6. Står opp og skrur den av
7. Tar meg en halvtimes dusj
8. Drikker en halvliter kaffe
9. Spiser frokost (kanskje)
10. Good to go

Edit: Dette får meg opp kl 06:00 hver dag, og jeg legger meg stort sett rundt kl 23
Edit2: Jeg glemte å ta med diverse do-rutiner osv, men hvis du vil ha ting så nøyaktig kan vi sikkert ta det på pm
Vis hele sitatet...
Det matcher 100% med hva jeg gjør o.O
vekkeklokka står på 08:30, men jeg våkner alltid 10 min før.
så er det trening i en halvtime 20 min for å varme opp kroppen, dusje og eta frokost.
så er det skole halv 10 :P
Sitat av amber Vis innlegg
Hva skjer med verden!?!

Er det bare jeg her på freak som liker å stå opp litt sent?

Realiteten er vel det at de som er B-mennesker velger å ikke skrive noe i denne tråden siden den har startet med bare morgenfugler som er oppe i 6-7 tiden hver morgen. Det er grunnen til at jeg ikke har funnet det passende å dele mine morgenrutiner :-D
Vis hele sitatet...
Jeg er B-menneske, jeg sover til 12-13-tiden når jeg ikke MÅ stå opp. Det er et helvete å komme seg opp om morgenen, men har satt meg som mål å ha samme fravær fra skolen i år som i fjor.

0 dager, 0 timer
Står opp og går på badet i halvsøvne med en gang og vasker ansiktet.
Våkner som regel rett før klokka ringer klokka 06:00
Offtopic:

Er det noen andre en meg som noen ganger våkner sekunder før vekkeklokka ringer?
Våkner i 6-6:30 tida hver ukedag, drar meg opp av senga sakte men sikkert. Det hender etter en god natts søvn at jeg spretter opp og er full av energi, gjerne før klokka ringer.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Offtopic:

Er det noen andre en meg som noen ganger våkner sekunder før vekkeklokka ringer?
Vis hele sitatet...
Noen ganger, når jeg føler meg en smule dramatisk, ligger jeg bare og venter på at klokkeradioen skal nå alarmpunktet før jeg plutselig ombestemmer meg og skrur den opp og febrilsk begynner å lete etter riktig ledning å klyppe av, før tiden går ut!
Rød, blå eller noen av disse gule svina?!
Hvilken?!
06.30 - Står som regel opp med en gang, eller så ligger jeg å teller sekunder til klokken er ca 06.35
06.35 - Dusjer
06.45 - Tørker håret, kler på meg og sminker meg
07.00 - Lager frokost
07.05 - Spiser frokost foran pcen
07.15 - Stresser med å pusse tennene og gjøre meg klar
07.23 - Går til bussen
Pleier å starte dagen klokken halv 5. Jeg knuser vekkerklokken, drikker en flaske sprit og skyller ned litt løssnus med plumbo før jeg spiser en god frokost.
setter vekkerklokka på mobilen til å ringe hvert minutt fra 07.00 helt til jeg står opp. Har såklart den mest irriterende alarmen jeg finner på telefonen, akkurat nå er det noe helt på trynet irriterende sambamusikk som spilles i 4 sek og starter på nytt igjen umiddelbart. Etter jeg har våkna går jeg i halvsøvne til badet og tar meg en 5-10 minutters dusj.
Mandag - Fredag

06.30 - Står som regel opp med en gang, eller så ligger jeg å teller sekunder til klokken er ca 06.35
06.35 - Dusjer
06.45 - Kler på meg
07.00 - Drikker litt jus, aldri mat om morgenen
07.05 - Ser på tv
07.15 - Plutselig ser på klokken, løper ned og pusser tenner.
07.20 - Tar på meg ytterklær
07.23 - Løper til bussen
07.26 - Er på busstoppet, bussen kommer 07.28(som oftest).
Sjeldent - Kommer til busstoppet 07.26, kjenner i lommen og finner ikke busskortet, løper hjem igjen og leter febrilsk etter busskortet, løper tilbake til busstoppet, også ser bussen kjører ut av busslommen....
08.15 - Kommet til skolen.

Lørdag - VEELDIG sjeldent

Våkner engang etter 9.00, sjekker på mobilen hva klokken er, blir skikkelig stresset, hopper i klærne, på vei ut døren blir jeg stoppet av mamma som lurer på hva i helvete jeg holder på med så tidelig på en lørdag...
Sist endret av Donkeybrain; 14. september 2010 kl. 12:00.
Mobilen ringer 06:40, snoozer til 06:50, dusjer, kler på meg, fikser småting som f.eks. hår og pusser tenner, så ut døra, aldri sulten så tidlig så frokost blir det i 10:30 frimin på skolen!
Denne tråden har virkelig beriket livet mitt...nå som jeg vet hvordan mennesker jeg ikke kjenner står opp av senga.

Selv står jeg opp ved å skyve dyna unna kroppen, vri meg enten til venstre eller høyre (tar det som det kommer) og setter begge beina godt plantet på gulvet. At resten av kroppen følger etter er en selvfølge.
Bor med en morgenfugl som vekker meg 0700+- som regel, har mobilklokken på 0715 som backup.
En klokke på 05.05 og en på 05.08 for sikkerhets skyld.
Står opp som regel før klokka ringer, kler på meg, driter, pusser tenner og går til jobb.
Har ikke sovnet av siden jeg var lærling for 10 år siden..
Jeg har en merkelig vane som kort fortalt går ut på at jeg våkner sånn ca fem minuter før klokka ringer. Jeg forstår det slik at dette ikke er normal adferd?

Hva morgenritualer angår så er det som oftest det samme hver dag. Sette på vannet, hente avisen, dekke på bordet for så å nyte dagens deiligste time i fred og ro
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Jeg har en merkelig vane som kort fortalt går ut på at jeg våkner sånn ca fem minuter før klokka ringer. Jeg forstår det slik at dette ikke er normal adferd?

Hva morgenritualer angår så er det som oftest det samme hver dag. Sette på vannet, hente avisen, dekke på bordet for så å nyte dagens deiligste time i fred og ro
Vis hele sitatet...
jeg gjør det av og til, kjenner til mange som gjør dette. så jeg tror det er vanligere enn man tror.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Offtopic:

Er det noen andre en meg som noen ganger våkner sekunder før vekkeklokka ringer?
Vis hele sitatet...
Ja, når jeg reiser i utlandet i sovekupé på tog
Da jeg skal på jobb om morgen står jeg opp litt på fem, dusjer,pusser tenner, og kjører delvis i søvne opp til shell og kjøper en pølse/hamburger, og deretter til jobb
Vekkerklokke som regel på til 06:30, snooze da frem til 06:45 så er det stå opp, en tur på badet og løpe til bussen.

Klarer ikke å spise på morran, blir så kvalm av det.